Windows Live Messenger Kapanıyor


Windows Live Messenger Kapanıyor

Microsoft’un uzun yıllardır kullanılan ve zamanının en çok kullanılan anlık mesajlaşma yazılımı MSN Messenger ya da yeni adıyla Windows Live Messenger için yolun sonu gözüktü.

Uzun zamandır dedikodu olarak konuşulan bu hadise, Microsoft’un Skype blogunda resmiyet kazanmış oldu.  Tony Bates tarafından yapılan açıklamaya göre 2013 yılının ilk çeyreğinde Windows Live Messenger kapanacak. Windows Live Messenger hizmetinin kapanmayacağı tek ülke ise Çin olacak.

Messenger‘ın yerine Skype kullanımına alıştırma başlangıcı olarak Skype 6.0 sürümündeki Hotmail hesabıyla oturum açabilme özelliği olarak görülüyor. Yavaş yavaş kullanıcılar Live Messenger yerine Skype üzerinden oturumlarını açıyorlardı.

Yaklaşık 12 yıllık geçmişi bulunan MSN Messenger‘ın kapatılıyor olması pek çok kullanıcıyı üzecek. MSN Messenger‘ı zamanında kullanan kitle, Live Messenger’ın ilk çıktığında da eleştirileri yöneltmişti. Oldukça alışılmış ve basit bir arayüzü olan MSN Messenger, Windows Live Messenger ile daha karmaşık bir hale gelmişti.

Facebook sohbetin çıkmasın ve akıllı telefonlarda Whats App gibi uygulamaların artmasından sonra Live Messenger kullanımı her geçen gün daha da azaldı.  Yine azımsanmayacak bir kullanıcı kitlesine sahip olsa da, Skype’a geçiş süreci biraz sancılı olacaktır diye düşünüyoruz.

:: Microsoft’un Live Messenger’ı kapatması sizce doğru bir hamle mi?

{AUTHOR}
{ARTICLE_LINK} 

 

  • yazarTolga Küçükyılmaz

    Programcılıkla beraber donanım konusunda eğitim alan Tolga, bu bilgiler ışığında mobil cihazlara yaklaşıyor ve yorumluyor. İyi bir Mac OS ve Android kullanıcısı olan Tolga, incelemelerine tam gaz devam ediyor.
    Yazarın diğer haberlerine ulaşmak için tıklayın.

    “Windows Live Messenger Kapanıyor” üzerine 131 yorum

    1. imrancuhadar dedi ki:

      Sesini özleyeceğim ender yazılımlardan biri idi.

    2. SDN Okuru dedi ki:

      Hey gidi heyy, msnle büyüdük, duygulandım şimdi 🙁

    3. uma350 dedi ki:

      Zaten özellikle facebookun da ortaya çıkmasıyla messenger olayı tamamen bitmişti.Sonuçta hatırası var, üzülüyoruz tabi ama bence mantıklı olan da bu..

    4. SDN Okuru dedi ki:

      Kullanımı her geçen saat azalan bir platform olsa da bu Live Messenger’ın kapatılması gerektiği anlamına gelmiyordu. Pek çok kullanan kişi Skype’a geçiş yapacağını düşünmüyorum. Live Messenger’ı zaten kullanan kısıtlı internet kullanıcısı, Skype’ın ne olduğundan bile haberi olmayan kitle.(bu yazıya katılıyorum ben şahsen skyp ın ne oldugunu bilmiyorum)

    5. SDN Okuru dedi ki:

      msn ne günler yaşadık onla

    6. SDN Okuru dedi ki:

      konuşmayacağın kişiyi değilde konuşacağın kişiyi seçme olayı büyük bir hataydı. engelleme olayını kaldırmaları sonları oldu.

    7. emregunay dedi ki:

      Mesaj yazacaktım ama bura kasıyo msn varmı sdn?

    8. Max2Life dedi ki:

      Windows Live Messenger iyiydi ya, ne diye kapatıyorlar. facebooka takılmayanlar için yeterde artan güzel bir uygulamaydı. MSN de sohbet gibisi varmı ya

    9. SDN Okuru dedi ki:

      ya herkes üzülüo :d tamamen kapanmıo ki skype ile entegre oluyo gene çalışacak ben şuan entegre ettim ve gayet stabil çalışıo cam falan açılıo üzülmeye gerek yok hem skype ın arayüzü wlm ye göre daha sade ve anlaşılır bnce çok gzl oldum wlm nin kapanması. o karmaşık programdan kurtulmuş olduk.

    10. SDN Okuru dedi ki:

      gel geri ey icq

    11. Max2Life dedi ki:

      Windows Live Messenger iyiydi ya, ne diye kapatıyorlar. facebooka takılmayanlar için yeterde artan güzel bir uygulamaydı. MSN de sohbet gibisi varmı ya

      http://www.skype.com/intl/en/get-skype/on-your-computer/windows-live-messenger/

    12. SDN Okuru dedi ki:

      Skype 6 da dosya gönderme yok. msn / live günlük yaşamdaki en büyük avantajı sürükle bırak ile dosya gönderilebilmesidir bana göre.

    13. SDN Okuru dedi ki:

      gitti gitti gittiiii emesen 🙂 zamanında alışmıştık şimdi de skype ye alışırız artık ne yapalım.

    14. spybot dedi ki:

      Olmadı bu haber yıllar önce orda bir kızla tanışmış ve unutamışken bu yapılmaz ulan

    15. eairmak dedi ki:

      Zaten bilgisayar otomatik açmasa elimin gideceği bir uygulama değil hani bi format atsam kurmayacağım bile bir tek mailler sıkıntı olabilirdi oda telefon sağolsun herbişeyi yapıyor

    16. SDN Okuru dedi ki:

      Msn live kullanıcılarını Facebook a yönlendirmiş olduklarının farkında değiller sanırım. Microsoft kendi kuyusunu kazmakta bu saçma sapan kararlarla. Ben oldukça aktif bir şekilde hala kullanıyorum.Açıkçası üzüldüm.

    17. SDN Okuru dedi ki:

      “skype mi patlattılar nasıl geri alabilirim” :)) yeni cümle bu

    18. SDN Okuru dedi ki:

      arkadaşlar msn kapanmıyo sadece arayüzü skype a geçiyo program olarak messenger yüklenecei yerde skype yüklenicek ki windows a entegre gelicek yada güncellemeyle yüklenicek yakında muhtemelen. skype bilmeyen adamda bi zahmet giriş yapar yani yazıp mailini şifresini aynen dvm eder.

    19. SDN Okuru dedi ki:

      Ben de ne anıları vardı ya çok duygulandım.. 🙂

    20. uma350 dedi ki:
      Alıntı eairmak Nickli Üyeden Alıntı
      Mesajı göster
      Zaten bilgisayar otomatik açmasa elimin gideceği bir uygulama değil hani bi format atsam kurmayacağım bile bir tek mailler sıkıntı olabilirdi oda telefon sağolsun herbişeyi yapıyor

      Başlangıçta çalıştırmayı kapatabilirsiniz, formatı beklemenize gerek yok

    21. SDN Okuru dedi ki:

      iyi oldu iyi. artık herkesin skypei olucak.

    22. senbilme dedi ki:

      Merakımdan kurdum ama skype başka bir uygulama..messengerla yakından uzaktan alakası yok..messengerdaki gibi kişileri seçip engelleyemedim. kişileri kaldır var sadece kullanımı zor geldi bana bende sildim..Messengeri yakın arkadaşlarla kullanıyorum skype de messenger kolaylığı yok..belliki skype messenger birleşiminden iyi bişey çıkmayacak gibi..messenger xp 2009 dan sonraki çıkan live messengerlar berbat..hala xp live messenger kullanıyorum …basit ve sade live messenger 2011 deki gibi facebook ve msn ağları saçmalıkları yok sadeliği iyi , amaca yönelik..kendi kurduğu msn ağıda tam bi saçmalıktı messengerda ki iletilerimiz msn profil sayfasında anlamsızca duruyor..microsoft live messengerı kapatıyor..yerine skype zorunlu hale getirecek..windows 8 de metroyu zorunlu hale getirdiği gibi..bu steve ballmer kişiselliştirme ne demek bilmiyor..açılışta metro saçmalığını görmek sinir bozucu …bu steve ballmer’dan bi cacık olmaz…özetle ben yaptım oldu diyor microsoft..o eski windows7 deki gibi kullanıcılarının görüşlerine göre hareket etme olayı yok artık…

    23. SDN Okuru dedi ki:

      nirden nereye icq dan sonra bununda kapanisinni gördük cok yaslandik ya

    24. SDN Okuru dedi ki:

      ah üleeen..biz msnle ergen olduk..:)
      kaç kişi tanıdım o msnde…koydu bea..hatırasıyla avunacaz demek…:(

    25. SDN Okuru dedi ki:

      bu olay facebookun ekmeğine bal sürecek… Yalnış yapıyorlar. geniş çaplı düşünmüyorlar. ülkemizde skype kullanımı çok az… anlayan anladı demek istediğimi

    26. rtsbora dedi ki:

      hiç iyi olmadı bu. eskisi kadar kullanılmıyor olsa da, msn pek çok kişi için günlük hayata entegre olmuş bir yazılımdı. "bana msn’ini versene" veya "akşam msn’e gelsene" gibi muhabbetlere konu olmuş; zihinlere yerleşmiş bir uyglama hatta gelenek… skype ise sadece görüntülü görüşme yapanların sıklıkla kullandığı bir yazılımdı. hiçbir zaman msn kadar popüler olamadı. olmayacak da…

      editörün yorumuna katılıyorum. msn kapanınca kazanan skype değil diğer platformlar olacak.

    27. SDN Okuru dedi ki:

      Tolga Küçükcemyılmaz doğru söylemiş ek olarak kullanıcısıda vardır daha mesela bizim bayi müşteri temsilcisi ile siparişleri veriyoruz bilgisayarcı arkadaşlardan görüşebiliyoruz facebook gibi fotoğraf felan yok sadece yazışma eskisi gibi kullanıcı olmasada iş görüyordu

    28. eairmak dedi ki:
      Alıntı uma350 Nickli Üyeden Alıntı
      Mesajı göster
      Başlangıçta çalıştırmayı kapatabilirsiniz, formatı beklemenize gerek yok

      Onu biliyorum )) ama bilgisayarı artık haftalarca açmadığım oluyor ve açıncada o basit işlemi bile yapmak zor geliyor bi kpss için bide alışveriş için açıyorum o kadar

    29. izmirdenbiradam dedi ki:

      hatıraları büyük kapanmasa bile kullanan kalmadı sanırım

    30. SDN Okuru dedi ki:

      Boşuna duygulanmayın kolay unutuluyor… Zamanında ICQ ile büyümüştük. Geçen ay bir girip bakayım eskilerden kimler hayatta diye girmeye kalkıp 6 haneli kullanıcı numaramın şifresini bile hatırlayamadım. Onlarda beni unutmuş sanırım ki mail adresime ısrarla şifremi göndermiyorlar:)

    31. SDN Okuru dedi ki:

      Ne muhabbetler yapmıştık sayende msn mesıncır senin sayende, titreşim manyakları vardı, durmadan cam yollayan tipler..kimi zaman bağlantı hatası verir delirtirdin bizleri.en çok comic sans’ını sevdik be msn..daha geçen gün sayende nişanlımla konuştum tam ekran..özleyeceğim seni yeminle kadim dostum

    32. SDN Okuru dedi ki:

      Ben hala tüm konuşmalarımı messenger ile yapıyorum inş kapanmaz.

    33. SDN Okuru dedi ki:

      Skype ye geçmem. Evet kırk yılda bir açsakta msnyi kaldırılmasına çok üzüldüm. Herkesin olduğu gibi benimde bir sürü hatıram var.. Yazık olur yapmayın

    34. SDN Okuru dedi ki:

      Önce icq vardı devrim niteliğinde. Sonra onun saltanatlığı bitti yerini messenger a bıraktı. E artık onunda sonu geldi demekki

    35. Max2Life dedi ki:

      Ya varya şu teknolojinin dayatmalarına sinir oluyorum.

      SDN anasayfadaki konuda ziyaretçilerinde yorumları var. Ortak fikir skype MSN in yerini tutamayacak. MSN yada WLive messenger ne diyorsanız artık, biz skype a alışamıcaz.

      MSN i halen aktif olarak kullanıyorum. Konusma ekranından sürükle-bırak ile dosya paylaşıyordum. Gelen e-postaları ordan uyarı ile görüyor, tek tıkla anında e-postalarıma ulaşıyordum.

      Ya MSN de bi samimiyet vardı benim için, bir face’de yada skype da chat bunun yerini asla alamaz.

      "Windows Live Messenger hizmetinin kapanmayacağı tek ülke ise Çin olacak." Aslında TÜRKİYE’de de hizmet devam etmeli.

      Bu arada MSN-skype entegrasyonu yapanlar bu konuda deneyimini paylaşabilir mi? Çünkü skype kurunca msn’i kaldırıyor, o yüzden MSN son nefesini vermeden Skype a geçmem..

    36. SDN Okuru dedi ki:

      live messengerden kurtuluyoruz. süper.

    37. SDN Okuru dedi ki:

      ” Live Messenger’ı zaten kullanan kısıtlı internet kullanıcısı, Skype’ın ne olduğundan bile haberi olmayan kitle.”
      Adam king beyler dağılın.

    38. ysf.taskin dedi ki:

      gayet güzel olmuş bence. skype ile msn i birleştirdim. msn İD ile giriş yapıyorum direk. skype dakilerde otomatik listede. gayet kullanışlı bence

    39. SDN Okuru dedi ki:

      🙂 skype çok güzel. win8 mağazasından indirin süper

    40. SDN Okuru dedi ki:

      Artık yeni moda; bura kastı skype geçelim mi ? 😀 Vay be bi zamanlar harbi efsaneydi msn plusla birlikte.Kimde en çok arkadaş var diye kapışırdık 😀 Ne kadar üzülsekde doğru olanı bu.Microsoft,windows olmasa tamamen batacak artık hiç bi numarası kalmadı çünkü.Facebook messenger çıktıktan sonra msn kullanmıyordum sadece mail için bakıyordum.

    41. SDN Okuru dedi ki:

      Skype berbat bişey….messenger apayrı bişey bence messengera skype başlıca özelliklerini eklesinler skype ye messenger işi…zor beğenilir hatta iş yapmaz..

    42. by_ozzo dedi ki:

      Peki hotmail kullanabilecekmiyiz emailler vs sonuç olarak alışveriş sitesi vs bir çok siteye hotmail emaili veriliyor bunlar nasıl olacak ?

    43. Byhaydarr dedi ki:
      by_ozzo Nickli Üyeden Alıntı:
      Peki hotmail kullanabilecekmiyiz emailler vs sonuç olarak alışveriş sitesi vs bir çok siteye hotmail emaili veriliyor bunlar nasıl olacak ?

      aynen ?

    44. Max2Life dedi ki:
      Alıntı by_ozzo Nickli Üyeden Alıntı
      Mesajı göster
      Peki hotmail kullanabilecekmiyiz emailler vs sonuç olarak alışveriş sitesi vs bir çok siteye hotmail emaili veriliyor bunlar nasıl olacak ?

      @Byhaydarr

      Hotmail kendini outlook’a yükseltti ya o konuda sıkıntı olmaz, burda sadece mesajlaşma hizmeti olan MSN uygulaması kalkıyor.
      E-postalarını kontrol için http://www.outlook.com/ sitesininden giriş yapıp görebilirsin.

    45. Byhaydarr dedi ki:
      Max2Life Nickli Üyeden Alıntı:
      @Byhaydarr

      Hotmail kendini outlook’a yükseltti ya o konuda sıkıntı olmaz, burda sadece mesajlaşma hizmeti olan MSN uygulaması kalkıyor.
      E-postalarını kontrol için http://www.outlook.com/ sitesininden giriş yapıp görebilirsin.

      teşekkürler

    46. tambjk dedi ki:

      2 yıldır açmıyordum bile Haberi çıkmasa varlığını hatırlamayacağım

    47. by_ozzo dedi ki:
      Alıntı Max2Life Nickli Üyeden Alıntı
      Mesajı göster
      @Byhaydarr

      Hotmail kendini outlook’a yükseltti ya o konuda sıkıntı olmaz, burda sadece mesajlaşma hizmeti olan MSN uygulaması kalkıyor.
      E-postalarını kontrol için http://www.outlook.com/ sitesininden giriş yapıp görebilirsin.

      Yani hotmail’den değilde outlook üzerinden aynı şekilde devam değilmi doğrumu anladım ?

    48. Lopard38 dedi ki:

      Bunu facebook a bağlamak çile, sevmedim açıkçası başka uygulamaya yol göründü.

    49. trnc dedi ki:

      açıkçası üzüldüm çünkü küçüklüğümden beri aktif olarak msn kullanırım, eskisi kadar olmasa da hala msn ile konuştuğum arkadaşlarım, akrabalarım var

      skype iyi güzel de ısınamadım bi türlü

    50. SDN Okuru dedi ki:

      bence kapanmamalıydı msn kullannanların coğu skypeyi bilmiyor ve skypede çok kolay bi arayüz yok oda karmaşık bence türkiyede kapanmamalı.

    51. Algos SB dedi ki:

      Nickimizin nasıl göründüğünü görmek için kendimizi eklerdik, çevrimiçi listesinde bakardık her gidi günler heey diye içlenmiyor değilim ancak kulvarındaki en iyi program bugün Skype olduğu için böyle bir karar alınmış olması isabet olmuş.

    52. AliA dedi ki:

      MSN – Bir tarihin sonu…

      Ben sevmedim bu işi.

    53. Max2Life dedi ki:
      Alıntı by_ozzo Nickli Üyeden Alıntı
      Mesajı göster
      Yani hotmail’den değilde outlook üzerinden aynı şekilde devam değilmi doğrumu anladım ?

      ozzo e-mail servisi konusunda endişelenmene gerek yok. O konuda tek değişen hotmail’in outlook arayüzüne geçmiş olmasıdır. Ve artık [email protected] olarak da e-mail hesabı açılabilir yada [email protected] olarak e-posta kutunuza girerek seçeneklerden> Outlook’a yükselt diyebilirsin.

      1. Hotmail hesabınıza (e-posta kutuna git) giriş yapın.
      2. Sağ üstdeki anahtar simgesine tıkla.
      3. Açılan Bölümden Outlook ürününe yükselt bağlantısına tıkla.
      4. Daha sonra açılan pencereden “Outlook deneyimine yükseltin” butonuna tıkla.

      Hepsi bu artık hesabınızı outlook görünümne ve özelliklerine başarıyla taşıdın. Bu şekilde sorunsuz e-posta hizmetinden kaldığın yerden faydalanırsın.

      Burdaki asıl problem MSN chat uygulamasının artık kullanılamayacak oluşu.

    54. Max2Life dedi ki:
      Alıntı by_ozzo Nickli Üyeden Alıntı
      Mesajı göster
      Yani hotmail’den değilde outlook üzerinden aynı şekilde devam değilmi doğrumu anladım ?

      ozzo e-mail servisi konusunda endişelenmene gerek yok. O konuda tek değişen hotmail’in outlook arayüzüne geçmiş olmasıdır. Ve artık [email protected] olarak da e-mail hesabı açılabilir yada [email protected] olarak e-posta kutunuza girerek seçeneklerden> Outlook’a yükselt diyebilirsin.

      1. Hotmail hesabınıza (e-posta kutuna git) giriş yapın.
      2. Sağ üstdeki anahtar simgesine tıkla.
      3. Açılan Bölümden Outlook ürününe yükselt bağlantısına tıkla.
      4. Daha sonra açılan pencereden “Outlook deneyimine yükseltin” butonuna tıkla.

      Hepsi bu artık hesabınızı outlook görünümne ve özelliklerine başarıyla taşıdın. Bu şekilde sorunsuz e-posta hizmetinden kaldığın yerden faydalanırsın.

      Burdaki asıl problem MSN chat uygulamasının artık kullanılamayacak oluşu.

      Bir TTnetin Zam haberi… İki MSN in kapanıyor olması üst üste adamı çileden çıkaracak iki kötü haber…

    55. BEFEGA dedi ki:

      emesene gel diyemeyeceğiz mi yani artık

    56. rtsbora dedi ki:

      umarım aMSN de kapatılmaz.

    57. by_ozzo dedi ki:
      Alıntı Max2Life Nickli Üyeden Alıntı
      Mesajı göster
      ozzo e-mail servisi konusunda endişelenmene gerek yok. O konuda tek değişen hotmail’in outlook arayüzüne geçmiş olmasıdır. Ve artık [email protected] olarak da e-mail hesabı açılabilir yada [email protected] olarak e-posta kutunuza girerek seçeneklerden> Outlook’a yükselt diyebilirsin.

      1. Hotmail hesabınıza (e-posta kutuna git) giriş yapın.
      2. Sağ üstdeki anahtar simgesine tıkla.
      3. Açılan Bölümden Outlook ürününe yükselt bağlantısına tıkla.
      4. Daha sonra açılan pencereden “Outlook deneyimine yükseltin” butonuna tıkla.

      Hepsi bu artık hesabınızı outlook görünümne ve özelliklerine başarıyla taşıdın. Bu şekilde sorunsuz e-posta hizmetinden kaldığın yerden faydalanırsın.

      Burdaki asıl problem MSN chat uygulamasının artık kullanılamayacak oluşu.

      Bir TTnetin Zam haberi… İki MSN in kapanıyor olması üst üste adamı çileden çıkaracak iki kötü haber…

      Max2Life; İlginç Sitelere [email protected] olarak verdiğim email [email protected] direk olarak geçiyor yani değilmi ? tekrar sitelerdeki xxx123 değiştirmeye gerek yok yani ?

    58. SDN Okuru dedi ki:

      programın özellikle son sürümleri zaten berbatı yani son 3-4 yılda facebook büyük bir yükselişe geçerken microsoft messengeri batırmak için elinden geleni yaptı olucağı buydu olması gerekende bu

    59. SDN Okuru dedi ki:

      msn günleri vardı bea msn varmı sorusu herkese sorurmuştur

    60. Max2Life dedi ki:

      @by_ozzo İstersen [email protected] olarak yeni bir mail alır. Eski mailine giriş yapar eski mailinin ayarlarından yeni mail adresini girersin ve artık maillerin direk bu tarafa (yeni olana) yönlendirilebilir. Sitelerde ayrıca gidipte yeni adresini yazmana gerek yok. Kaldıki @hotmail.com olarak da devam edebilirsin sadece web arayüzü outlook görünümüne kavuşuyor.

    61. SDN Okuru dedi ki:

      olmadı şimdi bu msnin ayrı bi keyfi tadı vardı skype hiç hoşuma gitmezdi zaten gitmiyoda eskiden msnden tavlardık bu facebook filan piyasayı bitirdi .s.s.s.s

    62. SDN Okuru dedi ki:

      hatıra muhabbetlerini bırakın arkadaşlar.. nolacak hatırası var diye 100 sene daha kalacak mıydı? Windows 95’in de kiminde hatırası vardır ona kalırsa.. gün gelecek facebook da bitecek ve yerine yeni birşeyler kullanmaya başlayacağız. çağa adapte olun biraz, dijital platformlarda bunların hepsi birer araç, amaç ise iletişim kurabilmek!

    63. ysf.taskin dedi ki:

      messenger li skype kurdum iyi hoş ta. yeni biriyle tanıştım diyelim. ondan skype yok. mailini nasıl eklicem. denedim skype yi kullanması için davet yolluyor. nasıl eklicem şimdi :S

    64. seckyn dedi ki:

      microsoftun severek kullandığım tek ürünüydü skype de yazmak güzel gelmiyor bana msn gibi bir arayüz hazırlasalar bari

    65. dadaist dedi ki:

      Hala MSN kullanan biriyim. Facebook’un çıkması farklı birşey MSN farklı birşey. Özellikle iş konusunda MSN çok yardımcı oluyor. Farklı yerlerdeki şirket çalışanları aynı anda online olarak bilgi alışverişi yapıyoruz. Skype tamamen farklı bir yazılım. O da büyük ihtimalle MSN kapanması sonrası tamamen ücretli hale getirilecektir. Alternatif birçok yazılım olmasına rağmen MSN’in yeri farklıydı. Bence gereksiz bir karar olmuş.

    66. Fantoma dedi ki:

      Windowsumuzun keyfi bilir.
      Skype kullanmayı düşünmüyorum.
      Mesajlaşma yazılımlarının kıtlağına kıran girmedi ya.
      Başasından yazışırız.
      Zaten bende portable var.

    67. cngzkyz dedi ki:
      Alıntı dadaist Nickli Üyeden Alıntı
      Mesajı göster
      Hala MSN kullanan biriyim. Facebook’un çıkması farklı birşey MSN farklı birşey. Özellikle iş konusunda MSN çok yardımcı oluyor. Farklı yerlerdeki şirket çalışanları aynı anda online olarak bilgi alışverişi yapıyoruz. Skype tamamen farklı bir yazılım. O da büyük ihtimalle MSN kapanması sonrası tamamen ücretli hale getirilecektir. Alternatif birçok yazılım olmasına rağmen MSN’in yeri farklıydı. Bence gereksiz bir karar olmuş.

      Tamamen ücretli olacak diye bir şey söz konusu olmaz. Zaten ücreti olan özellikler belli.

    68. SDN Okuru dedi ki:

      ikisinde de aktif kullanıcıyım. video görüşme için skype çok daha iyi ama msn bi şekilde daha kullanışlı. günlerce skype’ı açmayı unuttuğum oluyo ama msni hergün kesinlikle açıyorum farkında bile olmadan. bazı yorumlarda dendiği gibi herkese çevrimdışı görün seçeneği online listemizin sonu oldu. aslında birçok kişi msndeyken kimse yok sanıp çıkıyoruz ya da sadece konuşmak istediğimiz tek kişiye varlığımızı belli ediyoruz.

    69. SDN Okuru dedi ki:

      msn son yıllarda çok yanlış geliştirildi. basit arayüzü çok karmaşık hale getirildi. biz msnden sadece arkadaşlarımızla görüşebilmeyi istedik entegre programlar olsun diye talep etmedik. ve sürüm yükseltmekten yıllarca kaçmama rağmen beni zorunlu tuttu ve özellikle son versiyonu gereksiz bisürü detayla doluydu. skype bazı bilgisayarlarda kasıyo ve yazarak msjlaşma için boğucu bi havası var nedense, msn basitliğinden uzak, ama video için güzel

    70. SDN Okuru dedi ki:

      Skype yükledim. Messenger’i tamamen sildi. Daha önce hotmail mesajı geldiğinde msn de uyarı veriyordu. Skype varken hotmail mesajlarını nasıl görebileceğim. Şimdiden teşekkürler.

    71. TayfunYilmaz dedi ki:

      Hey gidi günler hey Google kız msn leri yazardık eklerdik erkek çıkardi

    72. masterbaba dedi ki:

      ne zaman kapanacak bir tarih varmı.

    73. ua23ua dedi ki:

      biz kimi titretecez artık yaw

      meseneyi kapatmayın diyemedim ya la

    74. ~J.c--W_ dedi ki:

      Bir yandan üzüldüm ama diğer yandan sevindim

    75. SDN Okuru dedi ki:

      usuyoruz reyiz

    76. ismet35 dedi ki:

      Bende MSN Messenger’la başlayan yolculuğumda sonradan yenilenen WLM’ı yadırgamıştım bu ne böyle falan diye.. Ama sonradan daWLM çok güzel geldi MSN Messenger’i unuttuk.. Açıkçası üzüldüm yani kapanmamalıyı keşke.. Skype falan hiç kullanmadım zaten antipati oluştu şimdiden..

    77. Corch dedi ki:

      Skype çok daha iyi.
      MSN listemi Skype’a aktardım ben. MSN’dekiler Skype’da gözüküyor.

      Ufak bir problem: MSN’den aktarılan kişiler, Skype’ın mobil uygulamalarında henüz gözükmüyor.

      + MSN’den oturum açmış bir kişiye görüntülü konuşma talebi gönderince Skype indirmesi konusunda uyarı gidiyormuş karşıya. Yani Skype’dan MSN’deki kişiyle görüntülü konuşma yok : )

    78. SDN Okuru dedi ki:

      Facebook da kapanır skype onuda komple içine alır birazını kaptı zaten 🙂

    79. Hakan_E_Deniz dedi ki:

      Hala msn 7 i kullaniyorm yeni surumu yklememek icin bile o kadar ugrastm bunada cozum bulunana kadar kullanmam

    80. Hakan_E_Deniz dedi ki:

      Hala msn 7 i kullaniyorm yeni surumu yklememek icin bile o kadar ugrastm bunada cozum bulunana kadar kullanmam

      Hala msn 7 i kullaniyorm yeni surumu yklememek icin bile o kadar ugrastm bunada cozum bulunana kadar kullanmam

    81. SDN Okuru dedi ki:

      Skype bana göre mantıklı bir hamle ülkemizde ne kadar kullanılmasa da. Yurt dışında çok aktif fakat hata var fazlasıyla msn live kişileri aktardıktan sonra skype da kişiler görünmüyor. Pc den msn de açılmıyor.

    82. SDN Okuru dedi ki:

      bu ne ya skype la msn adresimle giriş yaptım msn deki kişiler görünmüyor. oh be dedik sonunda türk halkıda skype kullanıcısı olacak en güzeli cepten bedava görüntülü arama yapabilicez ama hala facebook kullanıcısı arkadaşlar skype da facebook olayını bilmiyor bu büyük sorun

    83. SDN Okuru dedi ki:

      Windows Live yerine eski platform MSN geliştirilseydi saygınlığını kaybetmezdi.

    84. SDN Okuru dedi ki:

      yapmayın beyler etmeyin ilk göz ağrımız değil mi? ilkleri kıymetlimiz messenger ımızda yaşamadık mı!!!

    85. Jojoba dedi ki:

      yılmazı silecesin meseneden

    86. er4y dedi ki:

      MSN vazgeçilmez bir devdi kapanması üzücü yani skypeda bu kadar ısınabilirmi msn kullanıcıları orası tartışılır birde 2013un ilk günü geçiş yapılacak diye duydum

    87. xyz1234 dedi ki:

      hey gidi hey, bir efsanenin sonu geldi desenize. yazık oldu.

    88. Militarist dedi ki:

      Facebook da bir gün kapanır inşallah.

    89. Militarist dedi ki:

      Facebook da bir gün kapanır inşallah.

      Hesapta okul arkadaşlarımızı bulacaktık.

    90. er4y dedi ki:
      Alıntı Militarist Nickli Üyeden Alıntı
      Mesajı göster
      Facebook da bir gün kapanır inşallah.

      Hesapta okul arkadaşlarımızı bulacaktık.

      mübarek okul arkadaşını bulmaktan başka herşeye yarıyor

    91. Militarist dedi ki:
      Alıntı er4y Nickli Üyeden Alıntı
      Mesajı göster
      mübarek okul arkadaşını bulmaktan başka herşeye yarıyor

      Batak arkadaşından tut yatak arkadaşına kadar her arkadaşı bulduk bir okul arkadaşı bulamadık.

    92. re13el dedi ki:
      Alıntı er4y Nickli Üyeden Alıntı
      Mesajı göster
      mübarek okul arkadaşını bulmaktan başka herşeye yarıyor

      Ben ilkokuldan arkadaşlarımı buldum ama. İlk okul 2. 3. sınıfta ayrılmışlardı okuduğumuz okuldan.

    93. er4y dedi ki:
      Alıntı Militarist Nickli Üyeden Alıntı
      Mesajı göster
      Batak arkadaşından tut yatak arkadaşına kadar her arkadaşı bulduk bir okul arkadaşı bulamadık.

      Ne güzel dedin abi

    94. SDN Okuru dedi ki:

      msn iletişimin dosya gönderimi vss. yapmanın en kolay yöntemi skype alışkın değiliz ben yaklaşık 5 yıldır web tasarım internet hizmetleri ile uğraşan biriyim ve msn bizim vazgeçilmezimiz çoğu webmaster msn kullanır zaten ticari iletişim aracı olarak kullanım kaldı sadece editörün yorumunu katılmıyorum skype tamamen interneti sadece facebook ve sosyal ağlarını takip edenlerin yani standart kullanıcıların kullanacağı bir iletişim aracıdır. en büyük eksiği dosya gönderiminin olması bu gerçekten çok büyük bir eksik

    95. SDN Okuru dedi ki:

      ICQ aklıma geldi vaa-aa diye gelen mesaj sesleri…

    96. Lopard38 dedi ki:

      MSN’nin bağladığı seri nolarını çözebilirsek aMSN’ye taşıyabiliriz. Eğer bunu yaparsak msn geri gelir mi diye düşünüyorum da. Siz ne dersiniz?

    97. SDN Okuru dedi ki:

      ÇİN’de açık kalacakta burda niye kapanıyo

    98. SDN Okuru dedi ki:

      ileride facebookunda hali bu olabilir. yeni bir seyler ciktikca eskiler unutulur…

    99. Link dedi ki:

      Skype ta titreşim ve dosya gönderme yok.

    100. WebNick dedi ki:

      hiç skype kullanmadım. Kullansak mı faydası var mıdır?

    101. SDN Okuru dedi ki:

      bende msn e gelen bildirimlere skype üzerinden ulaşamıyorum. Nasıl yapaılır bilen var mı?

    102. SDN Okuru dedi ki:

      Skype prgramını oldum olası sevmemişimdir. Eskiden ICQ kullanırdım. Şimdi ise sanırım bazı arkadaşlar gibi Google Talk kulanmaya başlayabilirim.

    103. SDN Okuru dedi ki:

      arkadaşlar aslında böyle şeyler yeni deyil belkide adem babamızdan beri var ama farklı bişekilde hani musa peyganber zamanı kuranı kerim de anlatırya 40 sene çölde yaşadılar neden nankörlükden ceza olarak bazan biz varkına varmadan bizdede oluyor hiç düşünüyormuyuz elimizden gidince anlıyoruz nereye gelcem internet olayıda öyle deyilmi iyiye yada kötüyede kullanan var şuadda meydan boş neden kafalarına göre kotalı kotasıs deyilmi bizde koyun gi herşeye heder gibi neyaparlarsa sesimiz çıkmaz fiyatlar yavaşlamalar nereye kadar hatırlarmısınız eskiden telifon bağlatmak için yalvarırdık şimdi bize yalvarıyorlar akıllı olmaklazım uslubunca sesimizi çıkarmaklazım avrupada benzine zam gelir neyaparlar kafana göre zam yapma yok öylemi öyle hem de balgibi ama malesf bura türkiye bunlar uzaydan gelmedi bu insanlar bizim ev latlarımız neden bilirmiyiz vicdani düşünmek olmadığiçin para gelsinde nerden gelirse gelsin düşüncesi olduğ için haram helel ver allah bukulun yerallah dergibi ondan sonra derizki benim evlatlarım asi oldu deyilmi neden vicdanımızı bıraktık birkenara bukafayla nereye kadar rakip çıkana kadar sanki konu dağtır gibi oldu ama aslında eyidüşünelim bakalım s.a

    104. SDN Okuru dedi ki:

      2 yıldır inadına online idim msnde ulan 250 kişiden 1 i de mi online olmaz arkadaş. bugun itibariyle msn hesabımı silmiş bulunmaktayım face listem yeterrr 😀 skype da kullanmam anasını satayım 😀 bu microsoft’un yaptığı işler eskisi kadar tat vermemeye başladı.

    105. ibrahimfirat83 dedi ki:

      eger mecbur olmasam kesinlikle skyp kullanmam bir cok ülkede skype tutuldugu için sacma sapan bir yazılımı iyi bir sey sanıyorlar msn le skype arasında daglardan daha buyuk fark var ve benc skype son zamanların en dandik en itici bir yazılımı

    106. ibrahimfirat83 dedi ki:

      eger mecbur olmasam kesinlikle skyp kullanmam bir cok ülkede skype tutuldugu için sacma sapan bir yazılımı iyi bir sey sanıyorlar msn le skype arasında daglardan daha buyuk fark var ve benc skype son zamanların en dandik en itici bir yazılımı

      – – – Mesaj Güncellendi – – –

      eger mecbur olmasam kesinlikle skyp kullanmam bir cok ülkede skype tutuldugu için sacma sapan bir yazılımı iyi bir sey sanıyorlar msn le skype arasında daglardan daha buyuk fark var ve benc skype son zamanların en dandik en itici bir yazılımı

    107. SDN Okuru dedi ki:

      offf ya üzüldüm bende hem işim gereği hemde özel hayatımda msn çok kullanan biriiyim . skype kolay değil çok karmaşık geliyor… offf yaaa

    108. muratflash dedi ki:
      Alıntı Link Nickli Üyeden Alıntı
      Mesajı göster
      Skype ta titreşim ve dosya gönderme yok.

      Titreşimi geçte dosya gönderme olmazmı canım var..

    109. mr_rain dedi ki:

      Kapanmasa iyiydi..

    110. ffgul dedi ki:

      >>Ben msn i kullanıyorum bi sorun yok…
      >>Otlook da saçma bi görünüş var zaten..
      >>Ms kendi ayagına kurşun sıkıyor haberi yok..

    111. SDN Okuru dedi ki:

      bu zamana kadar kapatılmaması bir hata zaten…

    112. Link dedi ki:
      Alıntı muratflash Nickli Üyeden Alıntı
      Mesajı göster
      Titreşimi geçte dosya gönderme olmazmı canım var..

      Dosya gönderme varmış evet, titreşim yok.

    113. muratflash dedi ki:
      Alıntı Link Nickli Üyeden Alıntı
      Mesajı göster
      Dosya gönderme varmış evet, titreşim yok.

      Titretme yok ama hoplatma ve hortumlama koyacakmış mcrsft yakında. Karşıdaki Rus çıtırı önce hüpletecekmişsin sonra gümletecekmişsin..

    114. SDN Okuru dedi ki:

      Bence kesinlikle kapanmamalı. Birçok insanın iş amaçlı bile kullandığı msn nin yerini ne skype ve whatsapp ne de diğerleri tutar. Bence tekrar düşünsünsünler…

    115. SDN Okuru dedi ki:

      skype msn ye göre daha kulanışlı ve kolay bi arayüzü var, ister yazış ister mikrofon kamera özeliklerini kulan msn artık eskmişdi zaten skypede 20 30 kişi aynanda mikrofon görüşmesi falan yapıyorsun gayet iyi aslında skype geliştiren microsoft değil gelişmiş bir biçimde satın aldı sadece boşunamı adamlar satın aldı

    116. semih016 dedi ki:

      Artık kapansın kapanacaksa..

    117. muratveb dedi ki:

      Yazık oldu güzelim programa… Hiç unutmam bir zamanla ne çok kullanırdım. Tabi o vakitler facebook falan yoktu… Eski günleri anımsadım biran… Niye bilmiyorum ama zaman geçtikçe internet aleminden uzaklaşıyor zevk alamıyorum artık yaptıklarım ve kullandıklarımdan

    118. ysf.taskin dedi ki:

      bugün 8 nisan 2013 saat 20 30. ve hala çalışıyor. ne zaman kapanıcak acaba

    119. St. Benoit dedi ki:

      Skype’ ı ilk defa kullananlar daha olayın farkına varamadıkları için kapatmaları kolay olmaz.

    120. imrancuhadar dedi ki:

      Skype i gram sevemedim. Messenger çok daha iyiydi.

    121. conviction dedi ki:

      @imrancuhadar

      Aynen.

      MSN’i ne diye kapattilar hala anlam veremiyorum.

    122. SDN Okuru dedi ki:

      Microsoft Firmasının yaptığı en saçma şeylerden birisi vista işletim sistemi diğeri ise msn messenger’in kapatılması. 1 aydır skype kullanmaya çalışıyorum. uyuz etti beni…

    123. SDN Okuru dedi ki:

      ben hiç sevmedim bu skype windows live daha iyidi nerde bende ekli kişiler bulamadım skypte beğenmedim lütfen acil eski sistem olsun

    124. SDN Okuru dedi ki:

      hiç sevmedim ben bu fikri windowslive daki kişiler nasıl bulacaz skypte görünmüyorki ben beğenmedim skyp seni istemiyorum ya

    125. SDN Okuru dedi ki:

      messengerdekı mesajlarımı nasıl gorucegım

    126. SDN Okuru dedi ki:

      lanet herifler neden boyle yaptılar ya

    127. SDN Okuru dedi ki:

      ağabeg msn ye gelen e postaları şimdi nasıl göreceğiz. telf faturaları vs. şimdi nasıl göreceğizzzz

    128. SDN Okuru dedi ki:

      Ben hala msn 2011 sürümünü indirebiliyorum şu an açık kullanabiliyorum

    129. SDN Okuru dedi ki:

      skype de gelen mesajları okuyamıyorsun Lanet birşey

    130. SDN Okuru dedi ki:

      eeee

    131. SDN Okuru dedi ki:

      windows live messenger daha güzeldi , skype ise berbat sevmedim skype'yi kalksin artik msn geri dönsün

    Yorum yazın