Okunma

Windows Vista Service Pack 1


06 Nisan 2007 Cuma 13:00
Windows Vista Service Pack 1
Windows Vista’ya geçmek için Service Pack 1‘in çıkmasını ve böylece beklediğiniz değişikliklerin gerçekleşmesini mı bekliyorsunuz? Planlarınız biraz değişebilir. Microsoft, XP‘de yaptıkları bu uygulamayı,  Vista için planlamadıklarını belirtti. Microsoft‘un resmi sözcüsü, Vista‘nın buna ihtiyaç duymadığını belirtirken, servis paketlerin devamının gelip gelmeyeceği sorulduğunda "Gelecek, fakat XP deki kadar acil ve önemli bir beklenti yok" diye ekledi.

Büyük boyutlarda SP yüklemiştik

Geri dönüp baktığımızda, XP için Service Pack-1 boyutları 34-134 Mb civarında değişiyordu. Service Pack-2 için ise bu rakam 75-266 Mb arasındaydı. SP1, bazı güvenlik açıklarını kapatmanın yanı sıra, USB 2.0 desteği gibi bazı yeni fonksiyonel özellikler de getirmişti. Servis paketleri ile Microsoft, Java Virtual Machine‘i de bilgisayarlarımızdan silmişti.

Vista ile ilgili en önemli farklardan biri ise kullanıcıların güncellemeleri nasıl aldığı. Microsoft, Windows Updates ile gereken güncellemelerin yavaşça yapıldığından dolayı, aslında Service Pack gibi büyük bir güncellemeye pek de gerek kalmıyor.

Bilgi için: Microsoft
Yazar: Aydoğan Karagöz
SDN http://shiftdelete.net




yazarVolkan Bilgin

14 yıldır profosyonel olarak bilişim sektöründe çalışan Volkan tam bir teknoloji meraklısı, sinema tutkunu, oyun bağımlısı. Bir çok teknolojinin çıkışına şahitlik eden Volkan ayrıca müzik, resim ve heykelle de uğraşıyor.
Yazarın diğer haberlerine ulaşmak için tıklayın.

Yeni ! ShiftDelete.Net ya da SDN Forum hesabınız ile yorum yaparak yorumlarınızın rumuzunuz ile yayınlanmasını sağlayabilirsiniz. Giriş için tıklayın.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

11 yorum - “Windows Vista Service Pack 1”

  1. SDN Okuru dedi ki:

    Vistayı betayken indirip denemiştim 2006 eylül aylarındayken. Driver problemi o günden bugüne daha yeni bitmiş benim pc’***** eski bi pc olmasa da en düşük puanı 4,4…artık biraz daha rahat çalışıyorum vista ü***** çıkmasıyla ve tabiki yeni sürüm programların artık vistaya göre de yapılmasıyla. Diğerlerinin dediği gibi oyun oynamak istiyorsanız sadece vista sadece olmamalı, xp’yi de kurun vista üzerine.

  2. SDN Okuru dedi ki:

    abi linux’a donanım sorunu felan var diyorlar ama bakın xp sp1 ile yeni usb 2.0 kazanmış vista’da donanım sorunu her windows gibi. yazık, paranla reszil olmak.

  3. SDN Okuru dedi ki:

    3 ay once vista uyumlu bir bilgisayar aldım paramla rezil oldum. webcam ile konusurken sürekli ekran kitleniyor vr kendi kendine acılıp kapanıyordu.. sonra bakıma aldılar bir ay sonra geri geldi sorun cözüldü diye fakat işlk camera acısımda yine aynı sorun olunca geri götürdüm.. mecburen baska marka bilgisayarla degistirdier.. ama yine vista home premium.. bu seferde ne media player kullanabiliyorum ne office proglamlarını kullanabiliyorum. böyle apt.l bir isletim sistemi olamaz artık isyan edicem.. üstelik ögrenciyim ve estonyadayım bilgisayarı da burda aldım bi türlü isin icinden cıkamıyorum.. ve günün her anı bilgisayarlayım ama hicbir isimi halledemiyorum

  4. SDN Okuru dedi ki:

    Valla bugune kadar hiç bir windows sürümünü servis pack sürümü çıkasaya kadar gündelik hayatımda kullanmadım. Sadece sanal pclerde 🙂 Hele hele eğer pcnizde oyun oynuyorsanız hiç vistaya geçmeyin derim gerçi son çıkan güncelleştirmelerle bu konuda ki istekleri sorunları epey bi düzelttiler. Eğer XP işinizi görüyorsa Vistanın görünümüne hasta olupta Vistaya geçip rahatınızı bozmayın bekleyin sistem bi yerleşsin parçalarınızın driverları sorunsuzlaşsın sonra gerisi kolay. 🙂 Windows Vista şuanda daha yeni çıkmasına rağmen epey bi update çıktı bu şekilde devam ***** kurulan vista için 100lerce mb update ihtiyaç duyulsun o zaman mecbur çıkaracaklar 😀

    …::: MaviATES :::…

  5. SDN Okuru dedi ki:

    Media player 12 çıksın, ie8 çıksın diye beklersek zaten vistaya değil direk sonraki sisteme geçmek gerekir ki zaten o zamanda media player 14, ie 11 falan çıkar diye bekleriz. bence burada asıl hedef sp çıkınca vista geçerim olmamalıdır. eğer xp beklentinizi karşılıyorsa hiç değiştirmeyin. ama vistaya geçeceksiniz de 1 aydır vista kullanan birisi olarak söylüyorum bir ev kullanıcısının ihtiyaçlarını sp ihtiyacı olmadan karşılayabiliyor. ufak tefek eksiklikler ve problemler yok mu? var tabi ama bu daha çok işletim sistemi ve programlar arasında ki uyumsuzluktan kaynaklanıyor. bu arada kimse bana vistada şu açık var, vistada ***** hatası var gibi teknik açıklamalar yazmasın. ben amatörce kullanımdan bahsediyorum. örnek kardeşim. vista yüklü laptop aldı ve çok rahat kullanıyor. acemidir bilgisayar konusunda.

  6. SDN Okuru dedi ki:

    Gayet iyi

  7. SDN Okuru dedi ki:

    @ SDN Okuru

    DirectX 11, WMP 12 ve Internet Explorer, Vista ile değil, Windows 7 ile birlikte gelecek gibi göünüyor, büyük ihtimalle isimleri de değişik olacaktır, büyük değişimler, bilgisayar fikrini baştan çizmek gibi fantastik düşünceler vaad ediyor Microsoft.

    SP’ler mutlaka çıkacaktır, bunun şuan çıkmaması, ihtiyaç olmamasından öte, “korsan kullanımın” az olması. Yani daha yayılmadı Vista , halen çoğunluk XP de. Korsan kullanım XP’deki gibi yayılınca, MS, eski bir silahı olan SP yi sürecek, korsan kullanmayanları bu şekilde mahrum etmeye çalışacaktır.

    Merakla gelişmeleri beklemekten fazlası gelmez elimizden. Fakat şu da bir gerçek ki ; buna pek ihtiyaç yok, Windows Update çok yeterli bu konuda. Ha ama, yakında yamalı bohça haline gelirse Vista, her yeni kullanıcının yüzlerce MB günlcelleştirme yapılarak bekletilmesi zor görünüyor, sanırım burada devreye Service Pack’ler girecektir.

  8. SDN Okuru dedi ki:

    Yamalardan dilenci hırkasına dönen XP’den sonra şimdi de Vistayı yamaya başlayacağız. Yok abicim ben XP ile devam ediyorum yoluma. Bill daha fazla kazansın diye ben iyice fukaralaşmak niyetinde değilim.

  9. SDN Okuru dedi ki:

    Eninde sonunda bu sorunlar ortadan kalkacak demiştim… Service pack’i çıkmayacakta olsa, 2008 ‘e girdiğimizde Windows Vista sürümleride yenilenmiş olarak piyasada olacak.. Yani 2008’de alacak olduğumuz bir Windows Vista, 2008 sürümü olarak daha güncellenmiş, güvenlik açıklıkları ve kullanım sırasındaki sistematik hatalar (Kullananlar bilir) gibi sorunlar ortadan kalkmış olacak… Bunun yanı sıra DirectX-11, Media Player 12, Internet Explorer 8 ve henüz tasarlanmamış yeni arabirimlere destek gibi değişikliklerde bizleri bekliyor..
    [email protected]*****

  10. SDN Okuru dedi ki:

    İyiki vista mista kullanmıyorum.

  11. SDN Okuru dedi ki:

    Bence vistada böle bi gruplandırmanın olması gerekmektedir rc falan olmuyo

" Windows Vista Service Pack 1 konulu haberimizde ShiftDelete.Net olarak sizlere Windows Vista Service Pack 1 ile ilgili son gelişmeleri aktarmak istedik. Hemen yukarıda Windows Vista Service Pack 1 ile ilgili yorum ve görüşleri inceleyerek sizlerde yorum bırakabilirsiniz. "