Okunma

Windows Vista’yı Harcadılar!


04 Mart 2007 Pazar 14:00
Windows Vista’yı Harcadılar!

Yasadışı olarak internette dolaşan yama sayesinde Vista‘nın Home
Basic
, Premium ve Ultimate versiyonları, kılıfına uygun bir biçimde
etkinleştirilebiliyor. "Bunda yeni ne var, zaten yasal olmayan Vista
sürümleri internette vardı
" diyebilirsiniz, fakat yeni çıkan yamanın
eskilerinden farklı özellikleri var. Eski kaçak etkinleştirme yöntemlerinde beta ürün anahtarı giriliyor
ya da zaman durdurma yöntemi kullanılarak etkinleştirmenin sürekli
ertelenmesi sağlanıyordu. Bu şekilde etkinleştirilen Vista kopyaları
ile Windows Update kullanılarak güncelleme yapılmaya çalışıldığında
Vista "akıllanıyor", ve etkinleştirme işleminin tekrar yapılmasını
istiyordu.


Sözü edilen programın ekran görüntüsü

Yeni yöntem ise gerçekten, deyim yerindeyse hile yapmadan
Vista‘yı etkinleştiriyor. Güncelleştirme yapmak ya da örneğin Internet
Explorer 7
kurmak istediğinizde kopya korumasına asla takılmıyorsunuz. 

Nasıl yapıyor?
Peki bu nasıl mümkün olabilir? Microsoft; ASUS,
Dell, HP gibi büyük üreticilerin sattıkları bilgisayarlarla birlikte
etkinleştirme gerektirmeyen OEM versiyon Vista dağıtılmasına izin
vermişti. Yeni yamanın da bundan faydalandığı biliniyor.

Microsoft neyler?
Microsoft
, OEM
versiyonlarında kullanılan ürün anahtarlarını engelleyerek bu yöntemle
etkinleştirilmiş Vista‘ları yeniden kapatabilir. Fakat bu Vista
kopyaları, çevrimiçi etkinleştirmeyi başarıyla geçtikleri için Microsoft‘un işi öncekinden çok daha zor. 

Yazar: Saner Apaydın
SDN http://shiftdelete.net




yazarVolkan Bilgin

14 yıldır profosyonel olarak bilişim sektöründe çalışan Volkan tam bir teknoloji meraklısı, sinema tutkunu, oyun bağımlısı. Bir çok teknolojinin çıkışına şahitlik eden Volkan ayrıca müzik, resim ve heykelle de uğraşıyor.
Yazarın diğer haberlerine ulaşmak için tıklayın.

Yeni ! ShiftDelete.Net ya da SDN Forum hesabınız ile yorum yaparak yorumlarınızın rumuzunuz ile yayınlanmasını sağlayabilirsiniz. Giriş için tıklayın.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

94 yorum - “Windows Vista’yı Harcadılar!”

  1. SDN Okuru dedi ki:

    ya bana ürün anahtarları lzm

  2. SDN Okuru dedi ki:

    bence girmeyin ve yazmayın iy bunu herkeze diyorum giren ddee çok salakmış

  3. SDN Okuru dedi ki:

    bence daha güzel olmalıydı ama bende kulanmak istiyorum desemde inanma iyrençmiş

  4. SDN Okuru dedi ki:

    ne buuu be bende güzel birşey bekliyordum herşey berbat iiiiyyyyyyyyyyy

  5. SDN Okuru dedi ki:

    Vista Çok İyi Bir İşletim Sistemi Fakat Şimdilik Çok Yeni Olduğu İçin Ufak Tefek Eksikleri Var .RAMı Çok Harcıyor Deyim Yerinde İse Su Gibi İçiyor Ekram Kartı Ve RAMı Artırarak Bunları Çözeriz Fakat Proğramlarda Uyumsuzluk Var .Bu Büyük Sorun Sürümleri Arasında ise En İyi Ultumate .Microsoft Ãœrünlerini Pek İyi Koruyor Fakat Hackerlerde Hiç Boş ***** Olsa İnternet Ãœzerinden Hiçbirşey Sağlam Olmaz Nediyelim Windowsun İşi Zor Etkinleştirilen Ãœrünlere Pek Bişey Yapamaz Derim Ama Bu Açığı Kapatır. Aslında Key Yanı Etkinleştirme İşinin Sadece Sayı ve Harflerle Pek Güvenli Olmuyacağı Açık.Allah Microsofta Yardım Etsin. Bu Velinimette Vatana Millete Hayırlı ***** Birşey Vistayı Kendi PC Özelliklerinden Dolayı Kötüleyenlere Tesüf Ederim…Saygılarla.

  6. SDN Okuru dedi ki:

    süper

  7. SDN Okuru dedi ki:

    süper abi helel walla 10 numara…

  8. SDN Okuru dedi ki:

    sagol paylaşım için

  9. SDN Okuru dedi ki:

    İYİ

  10. SDN Okuru dedi ki:

    Bu Wista çıktıda herkezin bilgisayarı kaldırmıyor 😀

  11. SDN Okuru dedi ki:

    yaw ne cıkarsa cıksın isleim sismemimi programı nasıl olsa kırılır merak etmeyin insan oğlku bu sistemi yaparda kırarda lol

  12. SDN Okuru dedi ki:

    400 küsür dolara para veremem sen milleti teşvik edeceksin millette alacak…

  13. SDN Okuru dedi ki:

    Ben şu an bu mesajı Windows VİSTA HOME PREMİUM dan yazıyorum 400$ etmez gidin 3-4 liraya satıyolar ama manyak bişi fakat çok pahalı biraz ucuzlasın ben Orjinalini alacam …. sizede tavsiye ederim korsanlık bir suçtur bu suça ortak olmayın hhehehe

  14. SDN Okuru dedi ki:

    Yapanlarin eline sağlık iyi etmisler ister hacker ister crackker ellerine sağlık allah kilavyelerine zara vermesin su isletim sitemi icndeki ajanada bir kesin cözüm bulsalar ne güzel olacak
    bizim türklerinde bir isletim sitemi yaptigini bilyoruz ve üstelik bedava vistayı da öyle yapalardı korsanı olmazdı bak pardus”ün korsanı varmı

  15. SDN Okuru dedi ki:

    Arkadaşlar ben de yazılımcıyım. Fakat konuşmalarda bir şey dikkatimi çekti. Lütfen bu sistemi kıranlara hacker değil de CRACKER diyelim. Olmaz mı. Hacker geliştiricidir. İnsanların yararına hizmet sunar. Hiç bir tarafı mağdur etmez. Cracker ise bir tarafa yarar sağlarken diğer tarafı yıkar. Tamam; Microsoft’a hakkettiği bir ceza olarak görebilirsiniz bunu -ki ben öyle düşünmüyorum- ama hacker yerine cracker. Lütfen…

  16. SDN Okuru dedi ki:

    Valla hicte ayip deil Helal olsun hacker lere devamm

  17. SDN Okuru dedi ki:

    Bill dede ne oldu sana sen eskiden böle değildin
    kanımca artık yaşlandın bence yerini genç bilgisayarcılara bıraksan iii olur 😉

    sNıp

  18. SDN Okuru dedi ki:

    Yav kardesim napıyosunuz siz. ne demek ıyı olmuş. bunlar emektır. sızın emeğinizi baska bırılerı çalsa naparsınız kardeşim. microsoft bununda üstesinden gelir. çünkü hackerler yanlış yapmış. nedir bu yaa. sen gece gündüz uğrasmadın bu vistayı hazırlamak için kolay tabı burdan konusmak. emektır yaaa. üzüldüm bu duruma. ve böyle düşündüğünüzede üzüldüm bi emekçi olarak

  19. SDN Okuru dedi ki:

    Arkadaş Microsoft Türkiye CO su galiba. Ne diyelim hayırlı işler hocam

  20. SDN Okuru dedi ki:

    Onlar daima kazanır. Hacklenselerde cracklenselerde. Amaçları zaten bu. Yine onların istedkleri oluyor ve biz bunları konuşuyoruz. Her türlü amaçlarına ulaşıyorlar. Hak hukuktan hiç bahsetmeyelim bence. Sanki onlar her zaman hakettikleri şeylere mi sahipler. Senin bilgilerini senden izinsiz alsınlar kullansınlar bu ahlaksızlık olmuyorda milletin onların çıkardığı işletim sistemini hacklemesi mi ahlaksızlık. Dünyayı sarmış bir şirket sizce zarar edermi??

  21. SDN Okuru dedi ki:

    Zaten bılgısayr vista yı kaldırmıo bananane kaldıran ve kuran dusunsun_!

  22. SDN Okuru dedi ki:

    Sağol kardes

  23. SDN Okuru dedi ki:

    Yaa arkadaşlar saçmalamayın gidin cd ciden bitane alın ne kadsar sanki 5ytl en fazla ben öyle yaptım çok memnunum

  24. SDN Okuru dedi ki:

    Arkadaşa katılıyorum. Yurdum insanının ekonomisi bu kadar kötüyken tabi ki beleş kullanıcağız. Biz avrupalı zenginlere para kazandırmayacağız. İnşallah bigün bizden birileri güzel bir işletim sistemi yazar da bu tekellikten kurtuluruz.

  25. SDN Okuru dedi ki:

    ülkemizde asgari ücret 403,00 ytl ve açlık sınırı 850,00 ytl fakirlik sınırı 1500,00 ytl olunca elimiz mahkum… bedava kullanmaya

  26. SDN Okuru dedi ki:

    Arkadaşın söylediklerine katılıyorum gerçekten vista gibi bir işletim sistemine bu şekilde kötü konuşulması çok ayıp bu davranışta bulunan bütün arkadaşları kınıyorum.
    Şuda bir gerçek ki orjinal sistem fiyatlarının bizim ülkemize göre çok pahalı olması bizleri yeterince madur etmekte. Ama ne olursa olsun bu insan bu sistem için epey bir emek harcıdılar yaklaşık 7 yılda tamamlanan VİSTA için bu fiyata değer derim ben.
    Birde yukarıda vista’yı kötüleyen arkadaşları okudum doğrusu çok üzüldüm yok bil. yavaşlatıyor yok güzel değil acaba bunları yazanlar şimdiye kadar kendileri hiç birşeyin altına imza atmışlarmıda böyle konuşuyorlar.
    ben şunu söylüyorum microsoft ancak bu kadar yapabildi daha iyisini sen yap hepimiz kullanalım.

  27. SDN Okuru dedi ki:

    Ultimate versiyonuna da uygun değil mi? 🙂

  28. SDN Okuru dedi ki:

    Hepinize ayıp. Bi kişi bile çıkıpta, yahu bu ayıptır, adamlar gecesini gündüzüne katıp çalışıyor. Onlarca yazılım uzmanı var, bu işten para kazanıyorlar. Yaptıkları, vücuda getirdikleri ürünü satarak geçimlerini sağlıyorlar, Emeğe tecavüz ayıptır, günahtır… dememiş. Herkes kına yakmış. AYIP KARDEŞİM AYIP!!!
    Madem beğenmiyorsun, adamın ürünlerini alıp kullanmayacaksın. Bu kadar basit. Bu kadar kolay. Git ne kullanıyorsan kullan. Linux sa linux, bilmem mac sa mac, Xp ise xp…
    Onsan sonra da TÃœRKLER barbar, türkler şöyle, türkler böyle dediklerinde bütün milliyetçi damarlarımız kabarıyor. Dünyada kabul görmüyoruz. Sadece vista yüzünden değil, ama herkesin böyle olaylara kına yakması, cesaret vermesi yüzünden!
    O zaman ben de bir TÃœRK olarak diyorum ki, sizin yaptığınız, düşünceleriniz ayıptır, harcanan emeklere saygısızlıktır. GÃœNAH tır. Ahlaksızlıktır. Haa başkalarının ahlaksızlığı bize örnek oluyorsa o ayrı… Ruslar yapıyormuşta, bilmem koreliler harika hackermiş onlarda yapıyormuş ta… Beni ilgilendirmez. Burada ahlak dersi alacaksın. Ya parasını verip ürünü alırsın, kullanırsın. Ya da en azından b** atmazsın.
    İnşallah bizim bilimadamlarımız da muhteşem bir iletim sistemi geliştirir. (inşallah..)Ve biz de bunu kullanırız. Ve bütün dünya da, bu işletim sistemini hack eder. Ondan sonra da bunu bulan, bu sektörde çalışanlar, ürünlerini satamadıkları için geçinemezler, ülkemize de döviz girmez. Bir de üstüne bize B.K atarlar. Hah haaa BARBARLARA bak bir de yazılım yaptıklarını sanıyorlar. Nasıl hackladık ama. Bu daha başlangıç… Oh olsun…

  29. SDN Okuru dedi ki:

    Vistayı harcadılar başlığı tamamen yanlış. microsoft bunun gerçekleşeceğini biliyordu. öncelikle bill amcanız 20 milyar doları güvenlik açıklarını gidermeye ve lisanslama yöntemlerine yatırmış değil. bahsedilen miktar toplam maliyettir.

    dünyanın en iyi pazarlama strajileri geliştiren firmalarından birisi microsoft tur. (en iyisi değildir. bu konuda vodafone daha cin fikirler geliştirir. onlarca rakibine rağmen sektörü kapıverir.)

    vistanın çıktığı günden bugüne kadarki satış analizlerine göre microsoft beklenilenden çok daha erken bir sürede 20 milyar doları parekende satışla elde edecek. burda bence hiçbir sorun yok. bu şekilde istediğini istediği fiyata satabilir.

    ancak sadece parekende satışla kalınmayacak. casper dell…. gibi üreticilerden alınacak her bilgisayarda sistem yüklü gelecek ve istense de istenmese de vistaya lisans ücreti ödenecek. bu sistem iğrenç de olsa 10 yıl böyle devam eder. şimdiden bilgisayar toplayan ve donanım üreten bütün firmalar istinasız microsoftla ortak soygun operasyonu için kollarını sıvadılar. kullanıcıların mevcut donanımın %75 i vista için uygun değil. bu da üreticilerin akıl almaz büyüklükteki yeni bir pazara yönelmesi anlamına gelir. bu durumda en az microsoft kadar üreticilerin satış yapmasıyla yenilen bolca golden ibaret 90 dakika bitecek.

    akıl almaz hilelerle satış rakamlarını artırmak isteyen ve organize çalışan firmalar karışında tüketicilerin hackerlara bel bağlaması, don kişotun yel değirmenlerine karşı kılıç sallaması misalidir. bir iki üfleme sonrasında ne ne kılıç kalır ne de kılıcı sallayan.

    hacklenmişini de kullansak bill amcayı durduramayacağız.

  30. SDN Okuru dedi ki:

    crack’ın linkini isteyip duracağınıza google’dan arayınsana. yüzlerce link çıksın karşınıza. programın ismi zaten resimde belli 🙂

  31. SDN Okuru dedi ki:

    iiy oldu bu haber ama keşke crack grubunun adını silseydiniz 🙂

  32. SDN Okuru dedi ki:

    Yazılım uzmanlarını bu yazılan işletim sistemlerinin zorluğunu şurdaki korsana evet diyen insanlara anlatabileceğnii umuyorum .!
    O kadar zorlu aşamalardan geçerek yazılan yazılımları bu derece kötülemek çok yanlış ve tüm o zorluğa yalnızca 300$ vermenin çok olduğunu savunmak daha da yanlı$ .!

  33. SDN Okuru dedi ki:

    Bence gereksiz zaten vistayı kullanmıyacaz çok kötü bir işletim sistemi.

  34. SDN Okuru dedi ki:

    Bana kırılmayacak program, kırılmayacak işletim sistemi söyleyin…:) (imkansız Gibi)

  35. SDN Okuru dedi ki:

    İyi olmuş,
    Tanrı Hacker’ları korusun ama bi sorunum var. Bende piyasada satışda olan vista’nın kopyası var yani netten indirdim. Bu x64 sürümü yani çift çekirdek uyumlu. Ama bu tanıtılan program x86 destekli. Sorun şu ki x64’e cevap vermeyebilir. Yardım ederseniz sevinirim.

  36. SDN Okuru dedi ki:

    Hackerlar microsoft’tan iyi çalışıyor, elleri dert görmesin.

  37. SDN Okuru dedi ki:

    İyi olmuş Bi yandan üçbeş kişiye bilgisayar dağatıp sevimli göziken microsoft hakettiğini almışşşşş.. öle göz boyamalarla olmuyo bu işler tabi bizim millet birazz sa**k yaaa her yemi yutarrr.. Adamlar bizi kukla gibi kullanıyo ne isterlerse onu aldırta biliyorlarr… e biz böyle sa**k olursakkkk…

  38. SDN Okuru dedi ki:

    Farketmez abi…

  39. SDN Okuru dedi ki:

    Bu tip olaylara inanın kızmıyorum sistemin açıkları bir bir ortaya çıkıyor amaç da bu değil mi zaten? Mal ortaya sürülür beğenilir ya da beğenilmez buharlı bir arabayla son model bir arabayaı yan yana koyun hangisiyle dünyayı dolaşmak isterdiniz? Ne diyorum ben yaa…:D

  40. SDN Okuru dedi ki:

    Geçmış olsun bill. arkadaşlar pardus2007 denedınız mı? Denemedı ısenız deneyın cok guzel ve hoş. windows tan hiç bır farkı yok elbette ufak tefek hata var ama bill de bıle var, yaşasın ulusal işletim sistemi

  41. SDN Okuru dedi ki:

    walla helal kardeşim ya saten kırılacağını biliyodur microsof önlem alsaydı yada o adamlardan biriyle iş birliği yap kardeşim her şeyide benden beklemeyin:D

  42. SDN Okuru dedi ki:

    arkdaşlar zaten microsoft biliyor bunun kırılıcağını falan. o kadar salak deil üreticileri. önce izin veriyorlar sonra da hadi bakalım satın alın. biz buna destek vermeyeceğız artık diyorlar. sonra da paralarını alıyorlar. bu hep böyle olmuştur.
    pazarlama taktiği anlayacağınız. “gölevez”

  43. SDN Okuru dedi ki:

    Adamlar kırılamayan işletim sistemi yapmaz. E birazda sıkar tabi. Ben xpden memnunum. Hiçbir programım vista ile uyumlu değil. Belki sonra kırarım vistayı. Ama asla satın almam

  44. SDN Okuru dedi ki:

    micrasoft firması xp yi çıkarırkende çok güvenli diyordu. xp piyasaya sürüldükten 1 gün sonra ilk virüsle karşılaştı. bence micrasoft bu işi bilmiyor. bu crack i yapanların ellerine sağlık

" Windows Vista’yı Harcadılar! konulu haberimizde ShiftDelete.Net olarak sizlere Windows Vista’yı Harcadılar! ile ilgili son gelişmeleri aktarmak istedik. Hemen yukarıda Windows Vista’yı Harcadılar! ile ilgili yorum ve görüşleri inceleyerek sizlerde yorum bırakabilirsiniz. "