Oyun dünyasında büyük bir değişim yaşanıyor. Eskiden platforma özel olarak tutulan oyunlar artık rakip platformlarda boy göstermeye başladı. Bu da sektörde köklü bir dönüşümün sinyallerini veriyor. Bazı isimler 2024’te başlayan bu trendin 2025 boyunca daha da güçleneceğini öngörüyor.
Xbox ve PlayStation için yeni oyun dönemi
Platforma özel oyun çıkarmama konusundaki değişimin öncüsü Microsoft oldu. Oyunlarını olabildiğince çok platforma ulaştırma stratejisi izleyen şirket, Sea of Thieves ile PlayStation’da rekorlar kırmayı başardı. Hatta Halo, Gears of War ve Forza gibi diğer Xbox serilerinin önümüzdeki yıl PlayStation’da görülebileceği söyleniyor.
Bu yaklaşım sadece Microsoft ile sınırlı değil. Final Fantasy serisinin geliştiricisi Square Enix, PlayStation özel oyunlarından beklenen finansal getiriyi elde edememesi üzerine çoklu platform stratejisine bağlı kalacağını açıkladı.
Windows 11 sınırları zorladı: 184 MB RAM ile çalıştırdılar!
Tiny11 sürümü sayesinde gereksiz bileşenler kaldırılarak hafifletilen Windows 11, 184 MB RAM ile çalıştırıldı.İlk aşamada PS5’e özel olarak çıkan Final Fantasy VII Rebirth’ün PC’ye, ardından da diğer platformlara gelmesi bekleniyor. Marvel’s Spider-Man 2 gibi PlayStation oyunlarının PC’ye çıkışı ve Xbox yapımı Indiana Jones and the Great Circle’ın PlayStation 5 için planlanması da buna örnek.
Ünlü isimler, platforma özel oyun ekonomisinin artık sürdürülebilir olmadığını savunuyor. Artan geliştirme maliyetleri, durgun konsol pazarı büyümesi ve Steam gibi PC platformlarının önemli pazar payı, platform özelliğini riskli hale getiriyor.
Bu kapsamda Xbox’ın bu yıl tamamen çoklu platform yayıncılığına geçeceği ve PlayStation’ın da bunu takip edeceği düşünülüyor. Ancak kendine özgü ekosistemiyle Nintendo, bu akıma direnen tek isim olabilir.