Okunma

AppStore’da Virüslü Uygulamalar Bulundu!


21 Eylül 2015 Pazartesi 14:05
AppStore’da Virüslü Uygulamalar Bulundu!

Apple, AppStore‘da içinde kötü amaçlı yazılımlar bulunduran bazı uygulamalar tespit etti. İlk bakışta gayet normal duran bu uygulamalar, içerisinde gizlenmiş olan virüsler sayesinde kullanıcılara büyük tehlike teşkil ediyor.

Dikkat! AppStore’da virüslü uygulamalar var!

Virüsün iOS ve Mac için uygulama geliştirmeyi sağlayan Xcode yazılımını taklit ederek uygulamaların içine sızdığı öğrenildi.

Bazı uygulama geliştiricileri, Xcode‘un modifiye edilmiş versiyonu olduğunu sandıkları XcodeGhost‘u kullanıyorlar ancak XcodeGhost, uygulamaların içerisine gizlice kötü amaçlı yazılımlar yerleştiriyor.

Reuters‘a açıklama yapan Christine Monaghan, kötü amaçlı yazılımlar taşıyan uygulamaları AppStore‘dan kaldırdıklarını ve uygulama geliştiricilerini gerçek Xcode‘u kullanma konusunda uyardıklarını açıkladı.

WeChat de virüslü çıktı!

İçerisinde bu kötü amaçlı yazılımları taşıyan uygulamalardan biri de aylık 600 milyon aktif kullanıcısı olan WeChat. Bunun yanında kart okuyucu uygulaması CamCard ve Uber’in Çinli rakibi Didi Chuxing de karantinaya alınan uygulamalar arasında. 

15-09/21/wechat.jpg

Palo Alto Networks adlı güvenlik şirketi tarafından yapılan araştırmada, XcodeGhost‘un normal versiyon Xcode‘da izin verilmeyen bazı işlemleri gerçekleştirdiği öğrenildi. AppStore‘da bu virüse sahip olan en az 39 uygulamanın yer aldığı da ortaya çıkan bilgiler arasında.

Virüs, Çin kaynaklı

Bu virüs sayesinde kullanıcıların herhangi bir gizli bilgisinin 3. kişilerin eline geçtiğine dair bir kanıta ise henüz rastlanmadı. Bunun yanında virüsün Çin merkezli bir serverla bağlantı kurduğu ve edindiği bilgileri buraya aktarabileceği öğrenildi.

XcodeGhost‘un ilgiç tarafı ise hiçbir kötü niyeti olmayan geliştiriciler tarafından kullanılması ve üzerinde geliştirilen uygulamaların Apple’ın güvenlik testini de geçerek AppStore‘da yer alması.

Hem geliştiricileri, hem de Apple‘ı kandırmayı başaran XcodeGhost, gerçek Xcode’dan daha kolay ve hızlı indirilebilir olduğu için tercih ediliyordu.

:: Apple’ın böyle bir güvenlik açığını geç farketmesi hakkında görüşleriniz neler?




yazarEren Topçu

İyi bir oyuncu ve sıkı bir teknoloji takipçisi. Mütercim tercümanlık öğrencisi ve oyun programlama ile ilgileniyor.
Yazarın diğer haberlerine ulaşmak için tıklayın.

Yeni ! ShiftDelete.Net ya da SDN Forum hesabınız ile yorum yaparak yorumlarınızın rumuzunuz ile yayınlanmasını sağlayabilirsiniz. Giriş için tıklayın.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

64 yorum - “AppStore’da Virüslü Uygulamalar Bulundu!”

  1. SDN Okuru dedi ki:

    ıphone kullanamayan imkanı olmayanlar zaten saldırıyor ıphone'ye bir kere kullanabilme imkanları doğsa böle saçma sapan yorum yapmazlar anlarlar telefonda kalitenin ne demek olduğunu 1.5 sene önce 1.800 tl ye aldığım 5s şuan 2.000-2.200 bandında satılıyo varın siz hesap edin kaliteyi ufak bi yerinde bozulma oluyo garantiye veriyosun sıfırını yolluyolar bunu ıphone kullanan herkes bilir bunlar bile yeterde artar

  2. SDN Okuru dedi ki:

    Siz cidden beyninizi kullanmıyorsunuz! Söylesenize hiç android virüslü diye bir haber yapıldı mı yapılmadı neden çünkü androidin virüslü olduğu zaten baştan belliydı. Google play store da niye antivirus uygulqmları fazla da appstore yok denecek kadar az! Ayrıca takmışsınız bir isheep (made in turkey) gidiyorsunuz! Biz de size gchicken diğelim? Allah aşkına yapmayın. Bu telefonlar kullanqndan kullanana değişir iyi kulllanırsanız iyi gider kötü kullanırsanız kötü gider. Ben de applecıyım ama gerçekten yeter. Android kullandım biliyorum. Evde 3 android 1 ios tablet var. Belki tablelerimin markasındandır yavaşlığından deliriyordum. Bir ara subway surf oynarken ekran dondu sonra kapandı qçıldı falan. İos da da var bu ama ben hiç kpandığını görm2dim. Kardeşim bunlar mkine hiçbiri kusursuz değil. İos da virüs var da android de windowsphone da yok mu!!!! Lütfen şu isheep idog ya d başka ne varsa bu saçmalıklardan vazgeçn. Bbanızın şirketi d2ğil. Herkesin telefonu kendine güzel. Zevkler ve renkler tartışılmaz. Bir applecı olarak bunları söylüyorum tşk.

  3. SDN Okuru dedi ki:

    ya tam listeyi açıklayın da bilelim bu uygulamalar yüklü mü

  4. SDN Okuru dedi ki:

    Android hatalı diyorlar, Çöken İphone oluyor. Android güvensiz diyorlar çalınan Gmail değil İcloud hesapları oluyor. Android virüslü diyorlar virüs AppStore'da çıkıyor….. Android plastik diyorlar Apple C serisi İphone yapıyor. Android çok büyük diyorlar Apple Plus model İphone çıkarıyor. Ram yeter diyorlar 6s de ram arttırıyorlar…. Bu kadar diyorum. Beyni olan kulansın.. alttaki adam haklı. yada üstte neyse.

  5. SDN Okuru dedi ki:

    Naber hafıza kartı olursa virüs olur paylaşım olursa virüs olur diye halkı kerizleyen kapitalist ruhlu emiciler…

  6. SDN Okuru dedi ki:

    o kadar sevindim ki bu habere.. apple cılara iyi olmuş.. android kullanın virüs ten uzak durun ahaha

  7. SDN Okuru dedi ki:

    Yav hala savunan idiotlar var. Lan adam virisu sokali aylar gecmis yapacagini yapmis biri de demis hemen temizleyecek. Sanki ios babanin malı. Siz boyle giderseniz onlarin malı olmaya devam edersiniz

  8. SDN Okuru dedi ki:

    Ay li May li telefon mu olur lan zaten. O ne öyle nonos gibi..!

  9. SDN Okuru dedi ki:

    Ah be kardeşler, IOS da Android de ikisi de Unix – Linux tabanlı sistemler. Neyi paylaşamazsınız ki isteyen istediğini kullansın. Özü aynı bunların .

  10. SDN Okuru dedi ki:

    WECHAT JAILBREAK CYDIA BARINDIRIYORDU ONDAN VIRUS DEYIP KARALAYIP SILDILER

  11. ConfickerBelasi dedi ki:

    rn rn rn rn rn rn

  12. SDN Okuru dedi ki:

    apple bide denetleme yapıyor güya….

  13. SDN Okuru dedi ki:

    En azından adamlar hemen temizleyecek dandroiddeki gibi sürekli virüslü değil

  14. ConfickerBelasi dedi ki:

    gort’ta olsa restore degil vururdu…

  15. Goksky dedi ki:

    Ben bir telefonu restore ediyim

  16. Elusive dedi ki:

    rn rn rn rn rn rn

  17. SDN Okuru dedi ki:

    100 uygulamanın 70'i virüslü olan androidciler gelmiş burada ahkam kesiyor. Siz kendi sorunlarınızı halledin sonra Apple'a sataşırsınız.

  18. SDN Okuru dedi ki:

    wechat e başından beri gıcığım zaten. whatsapp in yerini tutamazlar.

  19. SDN Okuru dedi ki:

    Android hatalı diyorlar, Çöken İphone oluyor. Android güvensiz diyorlar çalınan Gmail değil İcloud hesapları oluyor. Android virüslü diyorlar virüs AppStore'da çıkıyor….. Android plastik diyorlar Apple C serisi İphone yapıyor. Android çok büyük diyorlar Apple Plus model İphone çıkarıyor. Ram yeter diyorlar 6s de ram arttırıyorlar…. Bu kadar diyorum. Beyni olan kulansın.. Hadi bana eyv…

  20. SDN Okuru dedi ki:

    elmacılar ne oldu çürük mü çıktı elmanız hı 🙂

  21. Can-K. dedi ki:

    rn rn rn rn rn rn

  22. SDN Okuru dedi ki:

    ios icin virus yedirmek kolay degil, haberi cokta ciddiye almadim… Programcilik okuyorum ben bu kadar kapali sistem gormedim. Neyse android candir her daim.

  23. Goksky dedi ki:

    Korunmak icin ne yapmaliyiz peki? Moments diye uygulama indirmistim. Telefonu ne kadar sure kullandigimizi gosteren. iTunes sifremi istedi. Uygulama kendi icinde istemedi. Uygulama yuklerken sifre girmek icin cikan o ekrandan cikti uygulamaya girince ben de girdim sifreyi oradan zarar gorebilir miyim? Sifremi degistirdim sonrasinda.

  24. SDN Okuru dedi ki:

    Hani iPhone ye virüs bulaşmazdı

  25. Elusive dedi ki:

    "Android virus dolu, ios cok guvenli" :4

  26. Can-K. dedi ki:

    Her gorulen uygulama ***** gelistirici lisansida ise yaramiyor demek ki.

  27. SDN Okuru dedi ki:

    en kısa sürede temizlenir çin app leri guvenilmez zaten

  28. SDN Okuru dedi ki:

    Ya bu bazı android telefon kullanan kişilerde nasıl bir eziklik var böyle gerçekten garip adamlar apple aleyhinde bi haber oldumu çoçuk gibi seviniyolar ıphone kullanmayıpta ıphone haberlerini takip etmek nasıl bir eziklik duygusudur böyle valla çok garip fakirlik zor iş ya

  29. SDN Okuru dedi ki:

    iphone kapali sistem androidde virus var iphone alalim…

  30. SDN Okuru dedi ki:

    iPhone'a virüs girmez .s.s

  31. SDN Okuru dedi ki:

    Android virüslü diyen AppleBoy'lar! Nerdesiniz?!

  32. SDN Okuru dedi ki:

    Samsung Galaxy S6 geçin

  33. SDN Okuru dedi ki:

    Muahahahahahahah hani hızlıydı, stabildi, virüssüzdü, güvenliydi? He neredesiniz elmacı bebeler? iOS 9 saçmalığı çıkmış yükseltirken telefon çöküyor yüklense kasıyor donuyor touch ıd bozuk multitasking sorunlu çöp üstü çöp. Şimdide virüs çıktı hemde markette güvenli bildiğimiz uygulamaların içinde o daha durun neler göreceğiz bakalım. yiahahahahahha

  34. SDN Okuru dedi ki:

    Hahaha android kullanıyorum o yüzden sorun yok bnm için ehuhuhe

  35. SDN Okuru dedi ki:

    Siz saygıdeğer Apple fanboyları. Siz Androide sabahtan akşama kadar, virüslü diye iftira atan beyefendiler. Smsle İPhone çökünce sustunuz. Milyonlarca İCloud hesabı çalınınca sustunuz. Şimdi uygulamanız virüslü çıkacak. Yine susacaksınız. Ve android virüslü android güvenli değil demeye devam edeceksiniz. Çünkü Siz tam bir koyunsunuz.

  36. SDN Okuru dedi ki:

    ULAN OLUM ANDROİDE ÇAMUR ATIYORSUNUZ İCLOUD ÇALINIYOR ANDROİDE ÇAMUR ATIYORSUNUZ İPHONE ÇÖKÜYOR ANDROİDE ÇAMUR ATIYORSUNUZ VİRÜSLÜ UYGULAMA ÇIKIYOR… LAN SİZ EN İYİSİ ANDROİDLE UĞRAŞMAYI BIRAKIN KENDİ ÖNÜNÜZE BAKIN ANDROİDE ATTIĞINIZ NE KADAR İFTİRA VARSA ALAYI İOS DAN İPHONE DAN ÇIKIYOR..

  37. SDN Okuru dedi ki:

    Buna da bir kılıf uydurur alçaklar. Androidde çıkınca aaaooovvvvv ios da çıkınca ses yok.

  38. SDN Okuru dedi ki:

    OPPSTORO DO VOROS OLMOZ PLOY STORO VOROS DOLO OPHONO ÇOK GOVONLO ONDROÖD VOROSLÖ

  39. SDN Okuru dedi ki:

    İSHEEP LER MEEEE MEEE DİİRLER İHİHİHİ

  40. SDN Okuru dedi ki:

    HANİ İOS VİRÜSSÜZ DÜ HA YALANCILAR

  41. SDN Okuru dedi ki:

    En güvenli mobil işletim sistemleri W10M ve BB OS'tur.

  42. SDN Okuru dedi ki:

    telefona zarar verebilen virüsler değil bunlar. reklam içeriklerinden para kazanıyorlar. sevinmesin dandroidciler. play virüs markete benzemez appstore 🙂

  43. SDN Okuru dedi ki:

    en azından temizleyip anında çözüm buluşlar androidteki yüzbinlerce virüslü yazılıma bakarsak hala en güvenli sistemlerden .

  44. SDN Okuru dedi ki:

    HAHA!

  45. SDN Okuru dedi ki:

    Ahahahaha

  46. SDN Okuru dedi ki:

    de gel kardaşım

" AppStore’da Virüslü Uygulamalar Bulundu! konulu haberimizde ShiftDelete.Net olarak sizlere AppStore’da Virüslü Uygulamalar Bulundu! ile ilgili son gelişmeleri aktarmak istedik. Hemen yukarıda AppStore’da Virüslü Uygulamalar Bulundu! ile ilgili yorum ve görüşleri inceleyerek sizlerde yorum bırakabilirsiniz. "