Bugün Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık‘ın, yerli otomobil prototiplerini tanıtmasıyla beraber, yerli otomobil tekrardan Türkiye gündemine oturdu.
Peki bugün prototipi gösterilen yerli otomobilin detayları, işin iç yüzü ne? Gerçekten bir yerli otomobil mi üretiyoruz, yoksa tamamen hazır bir otomobil platformunu alıp, uyarlıyor muyuz?
İşte bu soruların cevapları…
Yerli otomobilin alt yapısı Cadillac BLS
Bugün gösterilen prototipe baktığımızda otomobilin esasında Cadillac BLS modeli olduğunu görüyoruz. Daha da ilginci detaylara indikçe, Cadillac BLS‘nin çok da bir özelleştirilmeye gidilmeden tekrardan karşımıza sunulduğu göze çarpıyor.
Cadillac BLS iç mekan görüntüsü
Yerli otomobilin iç mekan görüntüsü
Cadillac BLS, Saab 9 -3 ve 9 -5 platformlarının bir melezi olarak karşımıza çıkıyor. 2005 – 2009 yılları arasında İsveç’te, 2010’a kadar da Rusya’da üretilen platform, şu an dünyada kullanılmıyor.
Kuş serisi mantığı tekrarlayabilir
Tofaş‘ın Şahin, Doğan ve Kartal modellerini bilmeyen yoktur. Esasında bu araçlar FIAT Regata‘nın makyajlanmış ve yeniden elden geçirilmiş sürümleriydi.
Tofaş tarafından FIAT‘tan Regata modelinin lisansı alınmış, motor ve şasi teknolojileri birebir kalarak, ufak makyaj değişiklikleriyle ülkemizde üretilip uzun yıllarca satılmıştı.
Cadillac BLS dış görünümü
Yerli otomobilin kamuflajlı ön görünümü
Motor elektrikli olabilir
Aracın orjinalinde 2.0 litre genişliğinde benzinli bir motor kullanılıyor. Fakat ülkemizdeki yakıt fiyatları ve silindir hacmine göre alınan vergi sistemine göre 2.0 motor kullanılmayacağını şimdiden söyleyebiliriz.
Bakan Fikri Işık, aracın elektrikli motor ile geleceğini söylemişti. Fakat 2005 yılında piyasaya çıkan, çok yeni sayılmayan bir platformun, elektrikli araca çevrilmesi, yeniden bir platform hazırlamak kadar zor bir eylem. Özellikle elektrikli bir araçta yer alacak bataryaların konumlandırılması ve ağırlık gibi çok ince detayların nasıl ayarlanacağı ayrı bir muamma.
En iyimser gelişme olarak, ilk zamanlarda Hybrid bir motor kombinasyonu bizi karşılayabilir.
Özelleştirmeler neler olabilir?
Eğer yapılan çalışmalar ve anlaşmalar uygulamaya geçer, üretime geçilirse yerli arabanın 2020 yılında yollarda olması bekleniyor.
Peki bu otomobilde yerlilik oranı nasıl olacak? Henüz bu konuda çok büyük açıklamalar yok. Kullanılan platform, şasi ve genel kaporta, iç aksam ünitelerinin yurt dışındaki Cadillac BLS modelleriyle aynı formda olduğunu görüyoruz. En azından şimdilik prototipin içerisindeki durum bu şekilde.
Platform komple satın alınırsa eğer, belli ölçülere sadık kalınarak kaporta ve bilimum iç malzeme yerli üretimden geçerek, ölçülere sadık kalınarak kullanılabilir. Ayrıca daha önce Türkiye’de lisanslı üretimlerde gördüğümüz gibi makyajlarla değişimler yapılabilir.
Bu da işin AR-GE ve üretim noktasında yerli mühendislere ve yerli yedek parça üreticilerine ciddi bir istihtam sağlanacaktır.
Ayrıca araçlarda kullanılan far, lastik, süspansiyon, cam gibi pek çok ufak gibi gözüken ara parçalarının da yerli üretimi ve yan sanayi üretimi, sektörü canlandıracak detaylar arasında yer alacaktır.
Şimdilik prototip çok benzer olsa da, önümüzdeki dönemde araçta yapılacak AR-GE faaliyetleriyle özelleştirmeler yapılabilir ve daha farklı noktalara gidilebilir.
: )
Hem yerli üretim hem cadillac
Biseyimizde orjinal olsun mesela devrim koyup hic gorulmemis bir tasarim olsa muthis olurdu
Bana kalırsa sıfırdan yeni tasarım olsa daha iyi olurdu
hayal kırıklığı böyle çıkarsa
Bir işide çakma olmasın milli uçakdediler farklı firmadan çıktı yerli üretim otomobil dedikleri aracın alt yapısı cadillac bls:)
Hiçbir zaman diyemem; “hırsızlık edip, alçal!” Ama derim; “çalarsan nal çalma, lâl çal”. Mevlâna
Yeterince kamufle edememişler.
Arkadaş hangi ülke, bir birinden tasarım izlemiyor. Yerli üretime ilk adım atıyorsun elbet olacak o kadar
Tüm saçmalıklar gibi AKP döneminde gerçekleşmiştir. İnsanda biraz utanma arlanma olur ya. Üretim yapıyoruz ayağına şu yapılan şeylere bak, yazıklar olsun… 2005 model arabayı birebir alıp 2015 yılında "son model araç ürettik" diye insanlara iteleyecekler. Üretim bunun neresinde? Araba zaten hazır, neyini üretmişsin acaba? Bunu yapacak olsak zaten ithal araçlara bineriz, neden bu arabayı alalım. Fiyatının da boru gibi olacağına adım gibi eminim. Bizim gibi kültürsüz, eğitimsiz milletlere defalarca yapılmış bir hamledir. Eğitim cidden şart… Devrim gibi bir araba yapabiliyorsan yap, yapamıyorsan da halkı kandırma. Herkes biliyor ki bu hükümet bu ülkede bir şey üretemez, üretmez! Bol bol AVM diker, ithal eder, başka bir şey beklemeyin.
gidip hyundai ya özenilmemiş en azından 🙂
bunlaaaaaar benim milletimi cadillac'a bindirmediler. bakın şimdi kendi cadillac'ımızı kendimiz yapıyoruz. şeklinde bir açıklama ile sunulmalıydı bence
Samsung'da telefonda Apple taklit ederek şuan ki duruma geldi ve hala taklit ediyor..
Yuh be arkadaş 🙂
Adamlar Cadillac yapmış onu bile beğenmiyorsunuz. Yazıklar olsun 😀
yahu marka %100 yerli. istediğimize yaptırırız tasarımını, motorunu.
Bildiğin dalga geçiyorlar milletle 2005 yılının aracını modifiye edip iteleyecekler. Sözde ilerici kafa yapısına bak. Örümcek beyinliler.
Güzel ülkemde bir sıfırdan bir araç tasarlayacak birisi yok mu acaba ? Tamam motor vs diğer aksamları dışarıdan alında bari dizayn ve güvenliğini biz yapalım
ya tamam o modelden esinlenebilirsin normaldir ama bu kadar da tıpa tıp aynısı da yapılmaz ki göz göre göre ayıp valla
İsmi ne olacakmış akmobil rte 1.6 dizel mi 😀
2005 model arabanın kopyası 2020 de mi çıkacak :-O
bilgisayarda bir konsept tasarlayıp Anadol kaportası ile yapamamışlar mı? sadece liselilere sorarak bin tane orjinal konsept tasarımı yapılabilirdi, bir de 2019'da üretime geçecekmiş, 5 yılda daha ne yapmayı (kopyalamayı) düşünüyorlar acaba? beceriksizler.. bu araba çıktığında 20 yaşında olacak, hurda fiyatına satılabilir
Size karakaçan münasiptir.daha ne istiyonuz olum
Ülkemizde cari açık yüzünden hala yüzibnlerce kuş serisi ve Renault 12, 19 piyasada yok satıyor. Siz onlara üzülmeyin yerli aracın Cadillac üzerine inşa edildiğine içerleyin. Yeni bir aracı sıfırdan yapmak 1 milyardolara mal olur. Bu parayı harcasanda daha önce üretim deneyimin yoksa yinede yapamazsın. Mantıkla olan var olan bir platforma özelleştirme yaparak kısa sürede üretime geçmek. Bu araca ÖTV desteği vererek fiyatı 40-50 ibn seviyesinde satabilirsen yok satar. Milletimizde 20-30 yaşında araca binmek zorunda kalmaz. Araç üretimi için 10 bin, bayi ağı, servis derken 40-50 binlik yeni istihdam yaparsın, cari açığın azalmasına en az 2-3 milyar dolar katkı sağlar. Bu işi daha önce ATAK helikopter de yaptık ve oldukca başarılı bir iş modeli geliştirdik. Aynı yöntem yerli otoda uygulanarak yapılabilir.
hacı abi bu kadar yazmışsın da sende biliyorsun ki bu araba üzerinde bi çalışma yok. seçim öncesi reklam olsun diye ortaya attıkları milyon tane uydurmalarından biri işte ne diye bu kadar yazdın çizdin? çalıntı araba, arge-yok amaç belli.
Bugün mercedes bile Renault dan dizel motor alıyorsa,bu mevzulari tartışmak saçmalıktır
Tasarım bizim olsaydı
Yav hep kötüleme hiç diyen yokki DEVLETİMİZE MİLLETİMİZE HAYIRLI OLSUN İNŞALLAH DAHA İYİLERİNİ VE DAHA GELİŞMİŞLERİNİ YAPARLAR
Yorumlar tam komedi. Tasarımin şimdi ne önemi var. Sanki diğer otomobiller süper farklı taşımaları var. Önemli olan motor ve iç aksami bunların zaten farklı olacağı açık.
Yahu nasıl insanlarsınız. Adamlar kaporta mühendisliği vb işler için vakit ayırmak yerine lisansıyla farklı bir firmadan almışlar. Bu araçlar elektrikli olacak. Yani iç mekanikleri tamamen farklı. Motoru yerli olacak yani. " Motor diyip duruyorsunuz. Bu sefer de kaportaya taktınız. Amerikayı yeniden keşfetmeye gerek yok. Motorunu, aküsünü, yazılımın vs. biz ürettikten sonra kaporta farklı markaya benzemiş bu sorun mu? Kaldı ki illa ki zamanla yeni modeller üretilecektir.
yine yaranamadi size hukumet isiniz gucunuz baltalamak siz araba uretiorsunuz ya size rakip gelior biraz objektif olun devrim otomobilleride rus arabalarina benziyordu daha prototip asamasindaki yerli bir araci elestirmekte ayri bir psikolojik sorun
Araç falan yapılmayacak anlamıyor mu kimse? Bu platforma bu araca elektrik sistemini entegre etmek imkanlı değil. Burada seçim öncesi şov maksat. Araç da 2006 Cadillac BLS. Prototip falan da değil üstelik direkt araçları alıp kamufle etmişler kimse anlamaz zaten diye. Rezalet…
Bunu bile ellerine yüzlerine bulaştıracaklar, hani yerliydi milliydi? ne anladık biz bu işte? Yine belli markalara çekilen bir peş keş.. 50 senedir hep aynı mevzu..
Aslında ne olursa olsun birşeylerin denendiğini görmek güzel
HAY MAŞALLAHHHHHHH :))))) TÜRK milleti gene saflık yönleri ile vurulmaya çalışılıyor ancakkk MAYMUNUN gözü açıldı :)))))
Bir işi bilen yapar, az bilen akıl verir, bilmeyen eleştirir, yapamayan çamur atar
Güzel araba fiyatı uygun olursa alınır.
Fiat mantığı.. Buna belli belgeler koşullu olunca sizin tabiriniz ile "çakma" denilmemektedir. Ya arkadaşlar ne güzel sanayimiz gelişiyor, bir şeyleri başarmaya başladık ama bazı geri kafalı insanlar gelip ne gerek var diyor. Aman zaten çakma diyor.. Sebep ? Sen ülkenin gelişmesini istemiyor musun ?! Sen yabancı birilerinin yanında bizim de arabamız var demek yerine bizim yok demek mi istiyorsun ? Yazıklar olsun.. destek destek.
Prototip de Cadillac amblemini kapatmışlar. Daha neyi tartışıyoruz ki dalga geçiyorlar resmen.
Bu yerli araba işinde ilgilenen herkesin Allah belasını versin…2005'te piyasaya sürülen bir modeli motor olarak yenileyip itelemişler resmen.Ayrıca daha da sonraki yıllarda gelmek üzere.Yerli filan değil.Araç Cadillacsa motorlarıda General Motors'dan başka kimseye üretmez.Ürettirmezler.Yerli otomobil anlayışımız malesef aracı Türkiye'de montajlamak.Bide 2.0 litre motorla gelecek.Türkiyde insanlar 1.5 dizel çok yakıyo diyolar.Kendi savaş helikopterimizi ürettik bi araba üretemedik.
almayın la siz!
desen ki 1 kasimdan once arabayi cikarttilar , piyasaya surduler tamam, ama bunlar prototip.. ama bizim eksi gibi, ve yine kendi iclerindeki bir grubun da , ve nerde ""hukumetin hemen bir yamugunu gorduk, lafi yetistireyim hemen, iki dalga geceyim"" diyen bilââkil insanlarimiz oldugu muddetce de ne … yapsan da yaranamazsin… neyse simdilik millet dalgasini gecsin, adamlarda degisiklikleri yapip yarin birgun farkli bir tipte cikarsa o arabalari o zaman goruruz. yok, ayni birakirlarsa da kendilerine diyecek laf yok…
"Yerli ve milli" olunca böyle oluyor işte. Bunu da savunanlar var daha ne diyelim ki.
Abartmaya gerek yok. Amerikayı yeniden keşfetmeyede çalışmak anlamsız. Uzay aracı değil sonuçta. Ne diye baştan tasarlansın. elektrikli falan olsun yeter. Herkes birbirinden tasarım çalıyor. Bunun adı artık hırsızlık değil, trend 🙂
üstündeki orjinal kasa değil sadece protip çalışması için geçici..
Orjinal kasa üretim zamanında ortaya çıkarr..
piyasada birçok marka ve modem var bunlardan birine illa benzeyecekti ( bu baya benzemiş 🙂 ) lakin bir yerden başlamak gerek benzetebilecekleri en iyi markaya benzetmişler çünkü bu ülkemizde cadillak görme ihtimalimiz ford ww renault vb az en iyi seçim olmuş HAYIRLI OLSUN .
Hazır arabayı almışsın zaten niye 2020 yılına kadar bekliyosun?
Allah utandirmasin daha once bu zaman boyle bir sey olacagini deseler inanmazdik.Bu ulkenin basarisidir ve ilki de degil.Buna bile laf atan yarim akillilar vardir elbet ama ciddiye bile almayacaksin ki ayagina takilmasinlar
Daha haberin başlığını okurken bile yanlışa yönlendiriyorsunuz. Bu kadar taraf olmayın.
Yerli uçak yerli araba haberleri çıktı seçim öncesi, sırada ne var?
Bende en basindan beri kendi şasesi kendi tasarimi kendi cizgileri kendine özgü bir otomobil beklemistim sonuc hayal kırıklığı.
yerli otomobil? bu aracın önemli çalışma sistemindeki parçalardan hangisini ürettik ki yerli diyoruz. bende çok isterim kendi üretimimiz yerli bir otomobilimiz olsun ama kardeşim lütfen ya yapmayın bu aracın neresi
yerli buna yerli demek açıkça millet ile dalga geçmektir
tasarımının başka bir markaya benzemesine değil ben bu aracın hangi parçasını biz ürettik ona bakıyorum, samanı bile ihracat eden bir devletimiz var ve hangi yerli den bahsediyor. siyaset yapmak istemiyorum ama insanı zorluyorlar
Yapılan araştırmalara göre yerli araçta 4 tekerli olacakmış, skandal!!! Hatta söylentilere göre direksiyon da varmış
2020 ye kadar yönetimde olacakları ne malum bu şahısların
%100 yerli mi diyince, eleştirince vatan haini ilan ediliyorsun…biz yerliye karşı değiliz ki, aksine destekliiyoruz. eleştirdiğimiz konu bununla çıkıp yarın %100 yerli otomobil yaptık diye oy kotaracak sahtekar zihniyet…!!!!!!!!!!!!!!!!!!!……..
rn rn Yahu nasil insanlarsiniz. Adamlar kaporta muhendisligi vb isler icin vakit ayirmak yerine lisansiyla farkli bir firmadan almislar. Bu araclar elektrikli olacak. Yani ic mekanikleri tamamen farkli. Motoru yerli olacak yani. " Motor diyip duruyorsunuz. Bu sefer de kaportaya taktiniz. Amerikayi yeniden kesfetmeye gerek yok. Motorunu, akusunu, yazilimin vs. biz urettikten sonra kaporta farkli markaya benzemis bu sorun mu? Kaldi ki illa ki zamanla yeni modeller uretilecektir.rn rn
rn
rn
bu arkadas olayi ozetlemis. sanirim durum tam da bu. zamaninda saab satilirken keske bizimkiler alsa demistim. fiyati iyi normal olursa alirim
Lan önce motoru deniyolardır olamazmı
Cadillac'ı yerli diye kakalamaya çalışıyor işte.
Vaziyet gösteriyor ki, teknolojiyi 15 yıl geriden takip ediyoruz
BU HABRİ KIM YAPAR DIYE TAHMIN YAPTIM
TABI KI TOLGA CEM KÜÇÜKYILMAZ
diğer partilerin arabalarınıda görmek isteriz
bindigimiz arabalarin kasalari zaten turkiyede yapiliyor asil mesele motordur ve anlasilan motorda yapilmis evet tasarimin kopyalanmasi bence de yanlis keske baska bir tasarimla ciksaydi ama buna da sukur
Bir çivi dahi çakılmayan CHP iktidarı dönemini bilmeyen ergen kemalistler bu konu altına yorum yapmasın
Böyle asparagas haberlere itibar etmeyelim
DIŞINI İYİ KAPLAMIŞLAR
Haber başlığı güzel olmuş :DD
Başka marka arabayı almışlar yerli bu diye kekliyorlar gerizekalıları
Sonuna kadar ak partiliyim ama bu yerli araba işi bugün tam bi fiyasko oldu büyük hayal kırıklığı. Kötü bir tasarım olsaydı ama yerli başkasında olmayan bi tasarım olsaydı mutlu olurdum zamanla daha güzel tasarımlar olur derdim zamanında devrim arabası bile o zorluklarla başka yerden olduğu gibi kopyalanmazken bu nedir şimdi. Tamam tasarıma değil mekanik aksama zamanınızı harcadınız yerli motor ürettiniz belki onu açıklayın o zaman.
ne sanıyordunuz ki
1 milyon toplayın size elektrikli uçan araba yapıp seri üretime geçeyim
Yönetimde olmamaları neyi değiltirir kim gelirse o projeye devam etmeli. Devlet politikası olmalı
benim focus 1 ime de yerli motor taksalar keşke. Kaportaya çok takılmayın bunlar büyük adımlar eleştiren belediyeye devam
seçim projesi olarak diğer partilerde yerli araba vaat edebilirlerdi ama yok. varsa gösterin bakalım.
Valla bana da secim yatirimiymis gibi geldi ilk bakista. En azindan bu haliyle oldukca acele bir sekilde secime yetistirildigi acik.Cunku yerli arabayla ilgili paylasilanlar tamamen ic ve dis tasarima ait gorseller.Ki bunlarda zaten baska bir arabadan birebir alinmis. Haaa bu arabanin motoru, elektronik sistemleri, bataryasi yerli kardesim diyebilirsiniz. Ama ben arabanin yerli kisimlarina dair hicbir bilgi goremiyorum. Bu donanimlarla ilgili birisi cikipta bizim test sonuclarimiz soyle bu kadar parayla bu kadar yol gittik motorunu veya su su ozelliklerini kendimiz yaptik derse o zaman saygi duyarim. Ama su haliyle beni hic tatmin etmedi. Ilk bakista arabada olmazsa olmaz dedigim bir kac eksik var sonucta 2007 model bir kasa.Umarim planlanan gercek arge suresinden sonra ortaya bir seyler cikar ve tasarimda da gunumuze uygun radikal degisiklikler yapilir
2020 de 2006 nın aracı HARİKA!!!!
İlk gemiyi yapiolar vay efendim 1 metre kisa diyonuz. Helikopter yapioz vay efendim cami amerikan filimsizmis. Herseye kilif sizde var. 100 yildiz siz ne yaptiniz bre kafir kesim.
Akp yandaşları burada da türemiş. Yandaşlardan ricam ithal araç kullanmayın bu aracı kullanın. Öyle beleşe yorum yapmak yok.
ülkesi için birşeyler yapmaya çalışan hedefi amacı olan birileri var bundan önce böyle bir çaba mı vardı da eleştiri yapıyorsunuz siz nasıl vatan evladısınız?alın size milliyetçilik somut birşeyler var ortada. bundan önce var mıydı cahil cahil konuşmayın lütfen.sahip çıkacağınız yerde,yerden yere vuruyorsunuz üstelik son halini görmemişken.ilk defa yapılıyor mükemmel mi olmasını bekliyorsunuz eleştirenler?kolaysa siz yapın alın babayiğit aranıyor zaten hadi !
Etox un bari ozgun tasarimi vardi.ama malesef oda prototipten ileri gidemedi.etox u tasarlayan ve yapanlarda ustael kardeslerdi.su an ikiside farkli firmalarda otomobil tasarimi ve imalati konusunda calisiyorlar.
Türkiye devletinin sağdan soldan,batıdan doğudan,içten dıştan,odtüden modtüden,hakimlerden savcılardan,sanatçısından tiyatrocusundan,ekmek almaya gideninden gitmeyeninden düşmanları olmasa bu ülke dünyayı yönetir ama gel gör ki Babası tohumlarını atarken Besmele yerine Batsın bu ülke diye tohum sallamış ve sallanmış çok insan var.Allah Türk Milletini korusun.
secim yatirimi falan bilmem.
nyapilan sey guzel ve harika, umarim hayata gecer.
Ayaklar baş olmuş ülke yönetmeye kalkıyor. Ülke uçurama gitmiş halen hükümet savunuluyor. Siz tarihe birer kara leke olarak geçtiniz ama haberiniz yok.
En azindan Cadillac’in cakmasini yapmislar, Dacia’da olabilirdi.
Bir yorumda şöyle bir ifade geçmiş bilmekte fayda var:
Mesele şu ki aslında biz kendi otomobilimizi yaptık. Yaptığımız şey de motor bloğu ve diğer önemli olan kısımlar. Ancak öncesinde de bunu test etmek gerekiyor. Bu test süreci ve otomobil üretimi de "GM Epsilon Platformu"nu kullanıyor. Burada mantık şu: Siz aracın mekaniğini üretip bunu bir "donör kasa" ile teste tabi tutuyorsunuz. GM'nin bu platformu da bunu sağlıyor. Bu platformu kullanan araçlar var yani fotoğraflara yansıyan gerçekten bir Cadillac 2007. Ancak burada mevzu onun donör gövde olması, nihai tasarım değil. buradaki nahoş durum ise, henüz daha ciğeri test edilen bir gelişmeyi tam seçim öncesi bitmiş gibi lanse etmek ve bu tuhaf duruma sebep olmak. Burada amaç hiçbir zaman bizim mühendisleri kötülemek olmadı. Aksine burada bitmemiş bir projeyi çat diye ortaya koyarak o insanların emeklerinin yanlış anlaşılarak çarçur edilmesi asıl mesele.
Panik yapmayın, sakin olun 🙂
Gördüğünüz araç yerli tasarım motor ve iç aksamın bir donör gövde ile denenmesi olayıdır. Araç 2007 model cadillactır ve dünyada bir çok ülkedeki araçlar için bu tip donör test gövdeleri kullanılır. Bu bilgiye sahip olmadan elbette bende aşağıdaki gibi yorumlar yapardım. O açıdan birbirimizi bilgilendirelim güzel işleri tebrik edelim, kötü işleri bilgilenip hep bir ağızdan eleştirelim. Unutmayın Mustafa Kemal, vatanını en çok seven işini en iyi yapandır der..
4 işlem yapmayı bilmeyenler gelmiş laf atmış beğenmeyen yurtdışına taşınsında rahatlayalım
Gerçekten arabanın tasarımını görünce çok üzüldüm tasarımını kopyaladiklari için degil ford mercedes fiatt gibi arabaların tasarcilari türkken
Ya arkadaşlar neden bizim ülkemizde iyi bir şeyler yapilmaya calisildiginda hemen bi karalama işlemleri bi aşağılama girişimleri yapıyoruz. Diyelim seçim yatirimi . Ama yine de iyi bir gelişme bize düşen bu tip şeylerin peşini birakmamiz. Takdir edersiniz ki bu tip projeler pc oyunlarindaki araba modifiyelemek kadar kolay olmuyor. Yillardir her yerli olan sey ile alay ettik karaladik.uretenleri de kusturduk. Artık destek zamani . Bana kalsa arastiririm dunyada satılık zararda olan bir otomobil firmasi varsa onu alir yerlilestiririm. Zira bir sürü teknoloji lisansli malum. Bir sürü para. Bu konuda bildigim kadariyla Saab zor günler yaşıyor . Bence en ideali. Saygilarimla. Yerli olan ya da azicikda olsa yerli olan herseyi desteklerim abi. Kullandigimiz telefon bile ithal anasını satayım.
Bu akkoyunlar ne anlar teknolojiden birde teknoloji sitesinde yorum yazmışlar
Secim oncesi yalanlari bunlar yorumumu yazin kenara akp bunu 2020 de bitirsin satisa sunsun onu gordujten sonra yasamak bana nasip olmasin boyle buyuk yemin ettim bunlar ulkemizi geri goturuyor bu kafayla biz ancak at arabasi yapariz
iyisini üretin lan chpliler konuşacağınıza bu hükümet olmasa bırak üretimi kibrit yakmazdınız bu ülke için
Bunlar gösterdikleri aracın cadillac olduğunu anlayamayiz sandılar heralde.Yine rezil olduk bütün dunyaya…
Arkadaşlar siyaset yapmayın beğenirsiniz yada beğenmezsiniz ama herşeyi siyasete bağlamayın boş yere kalp kırmayın
yav kardeşim yapılsın o olsun bizim olsun hemen kötülemeyin
Milletimiz cahilliğini tekrar sergilemiş. Adamlar kasa yapmamışlar, her zaman eleştirdiğiniz motoru yapmışlar ve cadillac kasası içinde test etmişler. Daha tasarımın ne olacağı belli değil. Ama bizim kendini zeki sanan muhalif ahmaklar yine sazanlıklarını döktürmüşler en kalitelisinden.
Yapılan olay arkadaşlar yapılan yani tasarlanan asıl aracın motor bloğunu test yapmaya imkan veren cadillac bls platformunun kullanılması.Yani yerli araç bu olmayacak.yapılan parçaların bu platform üzerinde test edilmesinden ileri gelir durum.Ancak bizim beyninde ışık olmayan ama soyadı ışık olan cahil bakanımız seçim öncesi sanki yerli araç tasarımı bitmiş ve bu olacakmış gibi lanse etmeyi uygun görmüş.Bu mühendislere haksızlık etmeyelim. Salak mı bu insanlar direk cadillac bls ital et dah ucuza gelir kopyasını yapmaktan. Yok böyle birşey yani. Tasarım daha gösterilme aşamasında değil. aracın henüz motor bloğu ve motor aksamları hazır durumda…
muhalefet, tamamı yerli mühendislik araba 2016 da yollarda olacak dedi de oy mu vermedik. taraftar değiliz. kim ülkemiz için en güzelini yaparsa oyumuz ona.
Araba fena değil ama öncelikle 0 yerli olmalı motorda dahil ve elektrikli olması sakıncalı şöyle dünyada elektirikli arabalar çıktı ama batarya sıkıntısı var 2 sene demeden bitiyo bnce önce batarya ya odaklanmalıyız eğer bataryayı yaparsak gerisi gelir…
Madem taklit edeceksiniz bari Mercedesi getirseydiniz oraya 😀
sayın admin haber verirken yorumlarınızı farazii konuşmaları bırakın lütfen… haberinizi direk iletin yorumu bize bırakın. bakan elektrikli araba yapıyoruz diyor, siz benzli olabilir yok 2 lt fazla hibrit de olabilir.. felan hep farazi boş anlıcan. resimlerin yeterli mesela, biz ahmak değiliz kendi yorumumuzu yaparız
Üç tane araba almışlar çekmişler bir tane garaja üzerini de boyamışlar mı sticker mı yapıştırmışlar belli değil Cadillac logosunu da çıkartmışlar iki tanede muhabir çağırmışlar tamamdır demişler 😀
Ne demek diger partilerin de arabalarini gormek isteriz? Bu arabayi ak parti mi yapiyo yoksa turkiye cumhuriyeti devleti mi? Peki bu araba ak partiye oy verenler binsin diye mi yapiliyo yoksa turkiye devleti vatandaslari icin mi? Biz siz diye ayira ayira ulkenin ne hale geldigi ortada. BIZ olma zamani gelmedi artik mi sizce de
Merak etmeyin. Birkac gun sonra cikar "kandirildik" derler.
Yazarımız tck nın kıblesi belli zaten, kendiside ana muhalefet, o yüzden bu haberide kendince yorumlamış, he he doğan ,şahin, serçe.. 2020 de çıkar, sende binmezsin kardeşim, git fransız arabasına binmeye devam et..
Elektrikli bir otomobil ureteceksen hafif ve dayanikli olmasi gerekir carbon fiber ve daha otesi bakiniz bmw tesla vs agirligi azalt menzili uzat bir celik sac kasa ustune elektrikli motor altyapisi olmaz bunu reno fluence denedi vazgecti ayrica batarya teknolojisine yatirim yapan firmalar ile stratejik ortak olacaksin bataryayi fluence deki gibi bagaja sokmayip agirlik ve denge merkezi hesaba katilarak alt kisma komple veya ortaya konumlandiracaksin ayrica yazilimi ayri bir tecrube neyse bu bilgi ortaminda bu kadar bilgiyi ben edindiysem bunlarin yaptigi kolaycilik kopyala yapistir olmus
İranda üretilen Samand aracında ilk başta Peugeot'nun motoru ve bazı aksanları üzerine dış ve iç gövdeyi kendi tasarımları ile birleştirmişlerdi. Şimdi tamamen kendi motorları ve kendi tasarımlarını kullandıkları araçları var. Herşeyi de yadırgamayın.
İşte bu kafa böyle. En ufak bir eleştiriye bile tahammül yok. Kaldı ki yalanla dolanla milleti kandırabileceklerini sanıp foyaları çıkınca kıvırmaya başlıyorlar. Editör ne yazacağını sana mı soracak birader?
logoyu AY YILDIZ yapın. bütün Türk devletleri alır
çok haklısın herkes filozof olmuş herkes siyasetçi herkes kahvede çay içerken ya da klavye başında vatan kurtarıyor. madem çok biliyorsunuz aday olun da sizi seçelim. hükümete muhalefet olmak bu ülkede artık pirim yapar hale geldi. arpanız fazla geliyor sizin ama bu güzel günleriniz yakında bitecek. ülke elden gitti mahvolduk öldük bittik diyenlere bir baksanız mis gibi hayatları vardır.
insanları yanlış bilgilendirdiğiniz. için tez zamanda kapanmanız dileğiyle sayın(!) sdn…
Bazılarına çöp toplatamazsın ama çamur atarlar beğenmezler mundar derler bu zaman A kadar siz yapsaydınız da keşke bizde bineydik be he valla değil kadillak Anadol a benzesin isterse adamlar yaptı isterse p i dış destekli olsun o proje yi hayat a geçirmek bile size imkansız ama hayal di gerçek oldu çekemeyen varsa anten taksın
Bence platform olarak cadillac tercih edilmesi iyi olmuş sağlam bi araba olur fiat reno altyapısı kullanmaktan çok daha iyi bence..birde şu varki yeni altyapı üretmek binlerce yeni kalıp ve proje demek.. yani mühendislik üretim maliyetleri yüksek olur..böyle bir yol izlenmesi doğru bir hareket..çünkü bu işler bizim düşündüğümüz kadar kolay değil..fakat şu var ki tamamen yerli olayı bence hayaldir…bunun yerine teknolojiyi 0 dan kurabilecek kapasiteye sahip mühendisler yetiştirmek asıl meseledir..
Degerli arkadaslar akp yalan soyler, kandırır. Yapamayacağı işi propaganda olarak kullanır. Bu kadar net. Sizde kanarsınız. Al işte yerli cadillac daha ne istersiniz
Çıkartmalar tamamen yerli yeteri kadar araba ithal edilirse istihdam sağlanabilir
Hiç bir şey üretmenin cazip olmadığı bir ülkede yaşıyoruz
2019 a kadar ucak yapilir. Araba mi yapilmasin…
var mı daha iyi araba yaparım diyen parti. çıksın ortaya seçimlere az kaldı
Bu araba %100 CADİLLAC BS. Ne yerli nede milli, Motoruda Saab Elektrik Motoru… Şahin Yada Doğan SLX Alıp logosunu Atmaca yapmak gibi bir şey bu. Açıkalama ise aynen şu : Yerli ve milli aracımızın protitipini ürettik deniliyor. Abi üretilen bir şey yok ortada keşke üretilse… Milletin aklıyla zekasıyla dalga geçmek bu.
Kırmızıya bilerek siyah diyecek hale gelmiş insanlar var. Cadillac olduğu her şeyinden belli. Seçim popilizmi yapmak yerine onca tasarımcı var bari birine çizim yaptırtsaydınız bu kadar mı zor. Kendi kendimizi küçük düşürüyoruz, hiç hakketmiyoruz bunları. Ayrıca bu bir partinin arabası değil bu ülkede vergi veren herkesin parasıyla yapılıyor. Parada böyle israf oluyor işte. Bırakın artık şu partileri futbol takımı gibi tutmayı, geleceğimiz gidiyor. Akp'den kurtulup barış, bilim, sanat ve huzur dolu bir ülke inşa etmemiz gerekiyor.
Vergiden yırtalım diye yerli Cadillac yapmışlar. Vergiden yırtacağımızı da hiç sanmam ya neyse 🙂
İlkler her zaman yeterince özgün olmayabilir. Bu şimdilik başlangıç. Hem bunlar zaten prototip. Bunlar gelen istek ve yorumlara göre değiştirilecek. Bunlar son kullanıcı için yapılmış ürünler değil. Önümüzde 3 yıl var. Bu süre içinde dizayn konusunda değişiklik yapılacak kanaatindeyim. Şimdi geçici bir kasa ve tasarım kullanılmıştır.
% yüzdelerle ölçülemeyen miktarda vergi alıyor zaten arabalar 2 katından fazlaya satılıyor ötv si kdvsi gümrük vergisi cartı curtu arabayı üretmeden zaten arabanın değerinde vergi alıyor ne gerek var,
ötv nedir ya özel tüketim diye bişey mi var, arabanın olması özelliğe giriyorsa istemiyorum ben o özelliği, dünyanın başka yerinde bu kadar vergi alcaklar devrim yapar insanlar devrim uyuyun siz koyunlar.
Zamaninda devrim arabalarida yabanci arabalar parçalanarak kpyesi yapipmisti.ama bu 60 yil onceydi.simdi bari yapmayın
Aracın test aracı olduğunu söyleyenler var. O zaman sen niye bunun fotoğrafını çekip araç bitmiş gibi lanse edersin
Devrim arabası %100 Türk yapımıdır. Yerli mühendislerin emeğiyle üretildi her parçası.
araçın bitmis hali lanse edilmedi araçlar sadece tanıtıldı daha eğer lanse edilseydi ne tür bir motor ne tür sistem kullanılmış bunlarıda söylerlerdi bu sadece bir tanıtım ön tanımım motor ve şasi olarak başka bir aracın kullanılmış ama üretilen motor elektıronik ekipmanklar yerli bu sadece test aracı
fiyatı artık 250 milyardan başlar onuda ali ağaoğlu aydın doğan ve sabancı koç gibi zenginler biner biz türk halkıda tekrardan üçüncü beşinci el avrupa arabalarını alırız kazıklana kazıklana
2 litre genişliğinde motor da iyiymiş!
Millet manyadı iyice dünkü maçta bile ölenlere saygı duruşunda ıslıklamış konya seyircisi
devletin üreteceği araba ancak bu kadar olur devlet tasarımmış yenilikmiş ilgilenmezki bununla devlet yaparım sadce kendi kurumlarıma satsam yeter düşüncesinde bu iş özel sektör işidir ama işte özel sektörde bu işlere girecek ne cesaretli nede vatansever iş adamı yok bu ülkede ancak hazıra konarlar ayrıca sıfırdan bir araç üretmek çok saçma gelyo bana 2 yıl önce volvo binek araçları çine satıldı işte kafası çalışan bir adma olsaydı gerçekten içimizde volvo yu alırdı devlet desteğiyle hemde taşırsın tesislerini ülşkeye yeni modeller çıkarırsın ondan sora satarsın hemde dünyanın en güevnilir aracı etiketide hazır yanında geliyo
Seçim geliyor ya yerli otomobil yapıyoruz diye oy kazanma projesi. Yoksa yerli olduğu falan yok
o zaman çık yap bir icat bir motor üret ne bileyim bir şey yap boş boş konuşma
Gurur duyacağımız yerde yaptıklarımıza bakın ayıp be ayıp
Herşey yavaş yavaş olur. Yeterki bişeylerden başlayalım. TEŞEKKÜRLER TÜRKİYE. Bizi çekemeyen anten taksın 😉
70 kisilik yerli ucak projesi gibi olacak bu da desenize! Ic ve Dis tasarim icin uretilen her bir otomobil uzerinden % pay odenir Cadillac veya Saab’a, motor icin de ona keza. Sonra ortaya cikan maliyet ile ancak Mercedes, BMW binicisinin alabilecegi bir otomobil ortaya cikar. Sonra da meydanlarda biz yaptik ama siz almadiniz diye soylerler.
nElektrikli bile olsa bir otomobil gelistirmesi bir secim vaadi olabilecek kadar basit bir sey degil.
Bence altyapı için doğru araba seçilmiş. İnşallah devamı gelir ve ortaya kaliteli bir şey çıkar.
Allah ıslah etsin bunları. 2000 li yılların otomobilini yerli diye 20 yıl sonra üretip, az gelişmiş beyinli insanlara yutturacaklar kendi akıllarınca. Siz gizlice içtiğimiz sulara bir şey mi katıyorsunuz, kaç kişi inanır size.
Herşeye muhalif olanlar sizde yapında bizde sizi övelim.
iyice maskara ettiler bizi dünyaya.
O zaman çık yap diyeceğine az gözünü açıp ülkeyi uçuruma götürenlere destek verme. Senin gibiler çoğunlukta dururken bu ülkede kim ne yapsın?
Tübitak'ın başına hayvanat bahcesi müdürü koyarsanız olacağı budur. Madem Cadillac'dan calıntı insan bi ayakkabı kutusuna koyar, hiç bişi öğrenememiş yeni bakan eskilerden…
Ne olursa olsun.yeterli yerli üretim olsun.bizler hepsine raziyiz.bu yüzyılda hala ülkemizin ürettigi bir arabanız yok.olsunda çamurdan olsun..çıktığı gibi alicaz inşAllah…istemeyen gölge yapmasın yeter.
çin sizin kafanızla gitse hiç birşey üretemezdi, taklit ede ede sanayi oluşur ve ilerleyen zamanlarda bizde bişeyler üretebiliriz, sırf akp düşmanlığı yapacam diye vatana millete bile düşmanlık eder oldunuz yazıklar olsun ya akp gitsin diye vatanı bile batırmaya razısınız çok yazık çok…
rn rn
rn
rn rn
rn
rn
Bugun muhendislik mekanigi dersini aldigimiz hocayla sinifta bu konuyu biraz degerlendirdik ve muhendis gozuyle bakmaya calistik. Arabanin sanziman motor gibi parcalarinin bir cok firmanin yaptigi gibi standart bir kasada denendigini soyledi.Genelde dis tasarim kismi tamamen ayri bir surecmis. Bu acidan ortaya somut bir seyler cikmaya baslamasinin olumlu olduguna karar verdik. Ancak arabanin ic dizayninin sanki biz yapmisiz gibi resimlerinin paylasilmasini ve bununda secim oncesinde yapilmasini siyasi sebeplere bagladik.
haha keske yapabilsekde taklidi olsa en azindan ellerimiz alisir sonra kendimiz Tasarimda dahil uretebiliriz
Ulan bide beğenmez. Ey cahil ak parti düşmanları zamanında sizin liderleriniz yaptı da mı bunu kötü görüyorsunuz. Cumhuriyet tarihinde bir ilk olan şeyi gurur duymak yerine kötülüyorsunuz. Artık kafalarınız o kadar yobazlaşmış ve eskimiş ki AK PARTİ gitsin diye vatanınızı satacaksınız o dereceye gelmişsiniz. Gören de ecevit mesut yılmaz bahçeli daha önce daha iyisini yaptı ama ak parti kötüsünü yapıyor sanacak. Hey Allah'ım ya gülüyorum böyle salaklara :))
Twitterde biri acikladi bunu. Motorun bir cok onemli parcasi uretilmil. Bunlar donor kasa olarak cadillacin 2007 modelinde deneniyormus bunu acikladi. Evet o araba cadillac 2007 ama dedi o bir donor kasa. Her marka bunu yapar. Yanlis olan sey dedi daha caylak asamasinda bir projenin bitmis gibi lanse edilmesi dedi. Sirf secim oy amacindan. Anlasilmistir sanirim.
her yere torpille adam yerleştirirseniz, adamlarınızın yapacağı da ancak bu kadar olur.
Tübitak çok iyi bir iş başarmış ben Makine Yüksek Mühendisi olarak çok takdir ettim. Yıllardır üzerinde çalıştıkları lansmanı yapılacak diye heyecanla beklediğim yerli otomobilimiz: kamuflajlar yapılmış, aracın direksiyonundaki logosu ve konsoldaki saat üzerine siyah film çekilmiş… ve beni en çok etkileyen yanı; aracın navigasyonuna TÜBİTAK logosu konulmuş… gururdan gözlerim yaşardı!!!
modern bir platforma dönüştürebilirler ise sorun olmaz. modern hibrit araba platformuna.
MARKA TÜRK olsun yeter. Tasarımıda, üretimide canımız kime isterse ona yaptırırız.
Bazıları ne kadar kolay zannediyor kopyalamayı hele bu devirde.Kolaymı sizce bi firmanın kopyasını yapmak cadillac sizin kadarmı akıllı ?
İçinize dert olsun inşaallah uyku girmesin gözünüze sinirden çatlayın :))
Türkiye Tofaş kurulduğundan beri yerli araba yapıyor denebilir. Bu kadar abartmaya ne gerek var anlamadım gitti. Yerli, yabancı dönemi çoktan geçti gitti. Niye anlamak istemiyoruz. Şu an en önemli olan şey pazarlamadır yani üretileni satabilmektir. Gerçi bu zaten son 20 yıldır böyle. Tabiki yerli üretim gururlandırır bizi. Fakat bu otomobil projesi faydadan çok zarar getirebilir. Bizim maalesef kaçırdığımız şey yapabiliyormuyuz acaba o kadar geliştik mi sorunu. Evet pazarlanacak herşey Türkiye'de rahatlıkla yapılabilir. Kafayı buna takmaya gerek yok. Yerli otomobil çıkınca insanlar bunu beğenecek mi bilmiyoruz ki. Maceraperest olmaya gerek yok ki. Yerli telefon olarak Vestel Venüs çıktı piyasaya, kaç tanemiz kullanıyor. Çok az. Araba da aynı şekilde çok büyük bir fiyasko olur. Yerliye yöneltilmemizin tek nedeni ekonomide büyük sorunlar yaşayacağımızdan. Ülkemizdeki bütün dövizler aşırı ithalat yüzünden aktı gitti. TL'nin çok dayanabileceğini zannetmiyorum. Eğer yerli birşeyler üretilmek isteniyorsa otomotiv ya da elektronik olsun farketmez bunların yedek parçalırını tasarlayıp üretmek olmalı. Kimse Apple'ın içindeki çip Kore malı diye markayı kötülemiyor. Apple Amerika'yı büyüttüğü kadar Güney Kore'yi de ihya ediyor. Apple demiyor ki büyük Amerikan milleti bir çipi de mi üretemiyor?
büyük devlet = yerli araba. tüm büyük ülkeler araba yapıyor. tüm büyük ülkeler kendi araba firmalarını destekliyor, kuruyor, ortak oluyor, batmasını engelliyor. büyük devlet olmak istiyorsak acil araba yapmamız şart.
bu gun aciklamalar vardi bakan tarafindan. araclar elektrikli olacak 100km menzili olacak. bu menzili arttirmak icin aracin arkasinda jenerator olacak bildigimiz jenerator. araci bu jenerator ile sarj edebilecegiz. menzili arttirilmistan kasitlari buymus. arac elektrikli olacagi icin once elektronik aksam uzerine calisiliyormus. gelistirilen motor ve elektronik aksamlari test etmek icin bu platformu kullanmislar. piyasaya sunulacak araba ayrica tasarlanicakmis.
n
nbasta boyle tanitilsa boyle karisikliklar olmazdi aslinda. arabaya benzeyen garip tipli universite arabalari gibi gorunmesin diye bu yola basvurdular sanirim. fakat boyle projelerin en temel ayaklarindan biri de tanitimidir. tanitim kotu olursa proje boyle dile dolanir.
n
ngerekirse komple cadillactan alsinlar motorunu yerli koysunlar 50 km gitsin ama yinede ciksin bu araba. bu ulkenin insani hergun itmek sorunda olsa da alir o arabayi. biz bu ulkede yasamayi goze aldiysak, en kucuk basariya bile acken araba uretmek hayali bile milyonlarin gozunu yasartir.
n
nvarsin cakma olsun kopya olsun dandik olsun. elin hintlisinin yaptigi arabadaki hangi fikir orjinal ? ama adam uretiyor ihrac ediyor katki sunuyor. dandik de olsa binlerce var turkiyede. o marka bile satiyorsa yerli araba hayli hayli satar.
Akp hazır elde olanları da sattı.bu hükümetten kurtulmadan kibrit çöpü dahi üretilmez özelde
: ))
Bir halta da engel değil destek olsun bu millet be
Arkadaşlar test süreci ve otomobil üretimi de GM Epsilon platformunu kullanıyor. Araç mekaniği ve motor testi için kullanılan GMnin sağladığı donör gövde bir Cadillac!
Ülkeyi yediler bitirdiler vergilerle ayakta duruyor huzur güvenlik adalet kalmadı böyle komik göz boyama haberleri şakşakçılarınız hariç insanlar artık yemiyor
arkadaşlar bir passatı düşünelim en son tasarımını bide ilk tasarımını bir broadvay 3 degişik kasa bir clio belki on ceşit neden acele ediyoruz cıksın on kere degiştirriz ilk defa yapıyoruz ve yapım aşamasında lütfen destek olalım
BU hükümetten öncede bir şey üretilmiyordu. Ama hiç yoktan bazılarının göremediğini yabancı ülkeler görüyor. Cadillac madillac ne olursa olsun yeterki yerli olsun. Yıllarca Ford, Tofaş Renault gibi araçları türkiyede üretiyoruz diye yerli malı diye yutturuldu millete. Şimdi bir şeylerde kıpırdanma var diye kimse gocunmasın, Zoruna giden de almasın kardeşim.
Yerli Telefon diye Türkcell T serisine onca para veriyonuz ama,
bir yerden başlamak lazım. hata yapa yapa doğru bulunur.
bu platform geliştirilip modern bir hybrid elektrikli araç platformu geliştirilir ise mantıklı olur. bu eski platforma sadece batarya ve elektrik motoru takılır ise başarısı kısa süreli olur. geleceğe dönük uzun süre kullanılabilecek bir platform tasarlanır ise yerli yatırımcı yatırım yapar. yoksa yeni platform tasarlamak zorunda kalacağı için yatırım yapmaz.
bu araç cadillac iken 120 bin veremeyip iç çekenler şimdi kopya vs… deyip kötülemeye başlamasınlar.dün beğenemediğiniz çin kopya platformlarla bugün sektörde yarışan otomobiller üretmeye başladı.elde kendine ait bir platform olması süreyi kısaltır.gelişimi sağlar
Bakan az önce açıkladı: zaten Saab-9-3un tüm haklarını satın almışlar.
Koç , 520 milyon dolara geliştirdiği yeni Tofas Ege (aegea) çıkarttı. hemde ar-ge merkezi filan herşeyi yapmış adamlar Bursa’ya gelip otomobili test ederek Fiat Chrysler CEO’su Sergio Marchionne’den tam puan almış
Bunlar ancak saray yapar
İlk satılacak araçlardan birini alacağım Allah'ın izniyle. Devrim zamanında sabote edilmeseydi bugün bambaşka bir noktada olurduk ama çok geri kaldık. Gönül isterdi tamamen sıfırdan yapalım ama başlangıç için Saab seçilmiş en azından. İnşallah ilerleyen süreçlerde çok iyi noktaya ulaşırız. Gerideysen tecrübeli birikimli ortaklar ile işe başlamak iyidir özellikle motor konusunda. Tasarım konusunda da dediğim gibi iyi bir seçim.Bu yaz Saab bir araca bindim İsveçli bir gurbetçinindi. Resimler fotolar filan basit kalıyor onun yanında. Hayırlı olacak inşallah.
Atak helikopteri kasası genel yapısı da yabancı ama aviyonik sistemler atış sistemleri aselsan roketsan vs yapımı oldu mu oldu hizmette mi evet laf ettiler mi ettiler buna da laf edecekler ağızlarından salya akacak ama olacak göreceksiniz.Ben alıp binerim laf atan da yabancı dolmuşuna binsin ağa
Her şeyden önemlisi şudur. Askeri araçlar olsun, otomobil olsun, bunlar yurt içinde üretilecek, inşallah yurtdışına da satışı olacak. Atak için Güney Kore ve bir kaç ülke daha siparişi verecek belki de verdi. Askeri araçlara fahiş fiyatlat vermek zorunda olmayacağız üstüne biz satış yapacağız. Otomobilde tamamen dışarı bağımlı olmayacağız ithalatımız artacak cari açık olumlu etkinlecek.
saab falan hikaye gidip vw tasarımcısını bulup alsınlar bak nasıl şekil yapıyor adam herifler aldı başını gidiyor
Doblo modelini TOFAŞ tasarlamadı mı? bu arabayı niye TOFAŞ tasarlamadı?
len makarnacılar atak dediğiniz şey beş para etmez eskimiş güçsüz motorlu italyan helikopteri. apachilerin nerdeyse yarı motor gücünde.
Yaşasın Erdoğan ölümüne erdoğan I.5 Yaşasın ve Cadillac Muhaleft kaleştir Yerli oto agea kardeştir
Benzinli ki bu ya