Son dönemde nerdeyse konsol seviyesinde oyunlara sahiplik yapan mobil platformlar, bunu daha da ileriye taşımak amacıyla çalışmalar sürdürüyor. Bu bağlamda Apple’ın kullanıcıları için geliştirdiği daha hızlı ve ayrıntılı uygulama kullanmasını sağlayan Metal teknolojisine bir yenisi de Android tarafında geldi.

Vulkan Yakında Duyurulacak!

Vulkan aslına bakarsak geçtiğimiz yıl OpenGL yapımcıları olan Khronos grubu tarafından duyurulmuştu. Open GL ES 3.0’ın yerini alması beklenilen Vulkan, geliştiricilere kendi oyun ve uygulamaları üzerinde daha fazla kontrol imkanı sağlayacak.

Bu sayede geliştiricilerin sürücü kullanmasına gerek kalmadan GPU hızlanmasını kontrol edebilecekler. Buda aynı zamanda enerji tüketimi ve CPU kullanımını da azaltmış olacak.

#video_9436#

Vulkan platformunun OpenGL ES 3.0 standardı ile karşılaştırıldığı bir video ise YouTube üzerinden paylaşıldı. Yukarıdan izleyebileceğiniz video ile yeni grafik motorunun ne kadar akıcı çalıştığını sizde görebilirsiniz.

Vulkan Grafik Arayüzünün İlk Testleri Başladı

Imagination Technologies, Vulkan grafik arayüzünün ilk testlerine ise PowerVR GPU’ları üzerinde başladı. Google cephesine baktığımızda ise yakın bir zamanda Vulkan’a geçiş yapılacağı konuşuluyor. Ancak bu geçişin Android M ile olması pek olası değil.

Bir sonraki Android sürümünde göreceğimiz yeni grafik API’si, tıpkı ART ve Dalvik sanal makilerinin bir süre beraber kullanıldığı gibi Vulkan ve OpenGL ES grafik motorları bir süre birlikte kullanılmaya devam edecek.

:: Vulkan grafik motoru hakkında ne düşünüyorsunuz?