Ubisoft Montreal önderliğinde yaklaşık 10 farklı stüdyo tarafından geliştirilen ve serinin 7. oyunu olma niteliğini taşıyan Assassin’s Creed: Unity tartışmaları tam gaz devam ediyor.

Sürüyle bug ve optimizasyon problemiyle oyuncuların hevesini kursağında bırakan yapım, 10 GB’i geçen patchlerle ancak düzeltilebilme derecesine geldi.

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=ReSNdhmZ0hQ]

Karşılaştırma videoları sonuçları ortaya koyuyor

Son olarak FPS sorunlarını düzeltme odaklı yayınlanan dördüncü yama ile birlike daha fazla hatanın düzeltildiğini ve kare hızının arttığını görüyoruz. Yaklaşık 6.5 GB boyutundaki bu patch, oyunu her iki yeni nesil konsolda da sonunda daha iyi bir hale getirdi. Özellikle kalabalık sahnelerde ortaya çıkan FPS düşüşü, yeni patch ile daha akıcı bir oyun sağladı.

Yamayı yükledikten sonra PS 4 sürümünde FPS hızında gözle görülür bir ivme var fakat sonuçlar sahneden sahneye değişiyor. Xbox One‘da ise PS 4‘e göre genel olarak oyun daha akıcı bir hal aldı. 

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=KIDuHISn7wU]

Kısacası dördüncü patch FPS’yi arttırma odaklı bir yama olarak karşımıza çıktı ama ne pahasına olursa olsun Ubisoft gibi bir firmanın bu kadar optimizasyon sorunlu bir oyun çıkarması uzun süre unutulmayacaktır. Ubisoft da bunun farkında olsa gerek, kendisini bedava oyun dağıtarak nitekim affettirmeye çalışıyor.

:: AC: Unity’nin bug ve optimizasyon sorunları hakkında ne düşünüyorsunuz?