Kasım ayında piyasaya sürülen Call of Duty: Vanguard, serinin bir önceki oyunu olan Black Ops Cold War’a kıyasla dijital ve fiziksel satışlarda yüzde 40’a yakın düşüş yaşayarak, son 14 yılın en kötü çıkış yapan Call of Duty oyunu olmuştu.

Activison Blizzard, son yıllık kazanç raporunda Call of Duty: Vanguard’ın başarısız olma sebebini, oyunun geçtiği döneme bağladı. “Oyun beklentilerimizi karşılayamadı” diyen firma, hayal kırıklığı yaratan satış performansının Vanguard’ın 2. Dünya Savaşı temalı olmasından kaynaklandığını söylerek bir itirafta bulundu.

Rockstar Games üzgün: Xbox Game Pass mayıs ayı oyunları belli oldu!

Rockstar Games üzgün: Xbox Game Pass mayıs ayı oyunları belli oldu!

Microsoft, Xbox Game Pass hizmetine Mayıs 2022 döneminin ilk kısmında eklenecek ve kaldırılacak oyunları açıkladı. İşte ayrıntılar...

“İstediğimiz kadar yenilik sunamadık”

“Oyunun 2. Dünya Savaşı ortamı, topluluğumuzun bir kısmında yankı uyandırmadı” açıklamasını yapan Activision, “Premium oyunda istediğimiz kadar yenilik sunamadık.” şeklinde konuştu.

Bu yılın sonuna doğru piyasaya sürülmesi beklenen bir sonraki Call of Duty: Modern Warfare 2 oyununda, Vanguard’da yaptıkları hataları (kötü bir dönemde geçmesi ve yenilik eksikliği) tekrarlamayacaklarının altını çizen Activision şu bilgileri paylaştı:

Şu anda franchise üzerinde çalışan 3.000’den fazla kişi var. Şimdiye kadarki en başarılı Call of Duty unvanımızı veren Modern Warfare ortamına geri dönüş ile Call of Duty tarihinin en iddialı planı üzerinde çalışıyoruz.

Dünya çapında 2017’de çıkış yapan Call of Duty: WWII de 2. Dünya Savaşı temalıydı ve oyun, üç günlük açılış hafta sonunda 500 milyon dolar kazanmayı başarmıştı. Activision, toplam satışları 1 milyar doları geçen WWII’nin Call of Duty: Infinity Warfare’den kat be kat daha fazla talep görmesiyle övünmüştü.

Kur’an sahnesiyle tepki çekmişti

Kasım ayında Call of Duty: Vanguard’da kana bulanmış ve yere saçılmış bir şekilde gözüken Kur’an sayfaları kısa sürede sosyal medyada viral olmuştu. Olayın ardından Activision, içeriğin “duyarsızca” ve bir yanlışlık sonucu oyuna yerleştirildiğini kabul ederek “Asla öyle gözükmemeliydi. Bunun için derinden özür dileriz” demişti.

Sizler bu konuda neler düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi yorumlarda veya SDN Forum’da paylaşabilirsiniz.