Okunma

BMD’den Torba Yasa ile İlgili Açıklama


18 Ocak 2014 Cumartesi 10:05
BMD’den Torba Yasa ile İlgili Açıklama

5651 sayılı İnternet Ortamında Yapılan Yayınların Düzenlenmesi ve Bu Yayınlar Yoluyla İşlenen Suçlarla Mücadele Edilmesi Hakkında Kanunu” hakkında istenen torba yasa ile yapılması istenen değişiklikler, kamuoyunu olduğu kadar, Bilişim Muhabirleri Derneği üyelerini de kaygılandırmıştır.

Yasanın yürürlüğe girmiş olduğu 2007’den bu yana, 5651 sayılı kanun hala tartışılmaya devam ederken, bugüne kadar uygulanan “uyar kaldır” modelinin terkedilerek, herhangi hukuksal bir karar olmadan yalnızca Bakan veya Telekomünikasyon İletişim Başkanı’nın talimatıyla engellenme getirilmesi tam anlamıyla bir sansür uygulaması olup “demokrasi” ile yönetildiği iddia edilen bir devletin normlarına uygun değildir.

İnternet trafik bilgilerinin zorunlu olarak kayıt altına alınması süresinin, 6 aydan bir yıla çıkartılması, kullanıcıların verilerinin işlenerek, kötü amaçlı olarak kullanılmasına, ya da en basit anlamıyla “fişleme” endişelerine yol açmaktadır.

İfade özgürlüğüne ters düşmektedir

Bu yasa gerek İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi’nin 19. maddesi, gerekse Türkiye Anayasası’nın 26.’cı maddesi birinci fıkrasına yer almakta olan ifade özgürlüğü ile ilgili maddelere ters düşmektedir.

Daha önce Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi’nde Ahmet Yıldırım davası sonucunda 8.500 Euro tazminat ödemeye mahkum edilen ülkemizin ifade özgürlüğü karnesi ne yazık ki, bu tür “sansürcü” yaklaşımlarla hep kırıklarla dolu olup demokratik itibarımız uluslararası alanda zarar görmektedir.

İnternet ortamında işlenen suçları mahkemeler değerlendirmelidir

BMD olarak özgürlüklerin başka özgürlüklerle sınırlanmış olduğunun farkındayız ve her türlü suçun, her türlü ortamda cezalandırılmasının kamu vicdanı açısından gerekli olduğunun bilincindeyiz. Bu nedenle internet ortamında işlenen suçların da, evrensel hukuk kuralları çerçevesinde, itiraz hakları saklı kalmak kaydıyla TİB ve benzeri atanmışlarca değil yüce Türk mahkemeleri tarafından değerlendirilmesi ve hükümlendirilmesi gerektiğine inanıyoruz. İleride bir takım siyasi kaygılarla, keyfi olarak kullanılabilecek yasaklamaların ülkemizi birçok boyutta kaos ortamına sokacağı endişesini taşıyoruz.

Yasa yapıcıdan beklentimiz, “ben yaptım oldu” zihniyetiyle hareket etmek yerine, BMD ve diğer ilgili STK’ların da konuyla ilgili görüşlerine dikkate almaları ve ileride uygulama aşamasında görülmesi muhtemel sıkıntıları bertaraf etmek adına kamu vicdanının sesini duyması olacaktır.

Kamuoyuna saygılarımızla duyururuz,

Bilişim Muhabirleri Derneği

:: Yeni internet yasası hakkında ne düşünüyorsunuz?




yazarAli Aydoğdu

Yıllardır SDN Forum'da yöneticilik yapan Ali, artık teknoloji dünyasındaki son dakika gelişmeleriyle de sizlerle olacak.
Yazarın diğer haberlerine ulaşmak için tıklayın.

Yeni ! ShiftDelete.Net ya da SDN Forum hesabınız ile yorum yaparak yorumlarınızın rumuzunuz ile yayınlanmasını sağlayabilirsiniz. Giriş için tıklayın.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

14 yorum - “BMD’den Torba Yasa ile İlgili Açıklama”

  1. SDN Okuru dedi ki:

    Bilgisayar öğretmeni olman çok şey bildiğin anlamına gelmiyor. 15-30 yaş arası kullanıcıların büyük bölümü senin kadar bilgisayar biliyor zaten. Bu sıfatı kullanman aşırı saçma. Şikayet edersin mahkemeye zaten site zaten yasaklanıyor ee ne gerek var kimliği belirsiz kişilerin interneti keyfine göre ysaklamasına

  2. SDN Okuru dedi ki:

    Bilgisayar öğretmeni arkadaşa Bilgisayar Mühendisi olarak söylü***** baştan sona ***** anlamda oto sansür ***** hükemeti zor durumda bırakacak haber ve içeriği engellemek vb…)2.kimin hangi siteye girdiğini 2 sene boyunca tutmak ve fiş***** filitrelemek. Çoçukların içeriğe edilmemesi bahane zaten isteyen rahatlıkla sını***** belki siyasi olarak istediğiniz parti görevde ***** sizin istemediğiniz kişi iktidar olunca sizin fişlenmeyip istediğiniz içeriğin engellenmeyeceği ne ***** ve özgürlük herkese lazım

  3. SDN Okuru dedi ki:

    ulusal tv ler gibi olucak internet. 3-4 adamın öngördüğü sitelere girilecek. istemediklerine girilemeyecek, farklı yöntemler denendiğinde suç işlenmiş bile sayılabilecekmiş dns vb. şimdi soruyorum kendi kendime ingiltere yada almanyada yaşayan birisi düşük vergiler ödeyip rahat, özgürce yaşayan “insan”sa, biz neyiz? kimiz?

  4. SDN Okuru dedi ki:

    biri bu ülkeede özgürlüklü var dedi veya demokraşimi dedi biz demokrasiyi 10 yıl önce kaybettik bi süre sonra iranın aynısı olçaz yapılan içratlardan anlayabilirsiniz bunu 10 yıl içerisinde ambargo yersek hiç şaşırmatın bizim ülkemizde hak ve adaletden bahsedilemez yargı bile onlar için işler şuanda bile herkesin düşündügü bal tutan parmanı yalarmış öle bi felsefesi var milletimizn ama sunu bilmiyolarki yakında yasaklarla donatılmış kapalı bi ülke halini alçaz

  5. SDN Okuru dedi ki:

    Sacmalamayin bu sansur filan degil. Bilgisayar ogretmeni olarak soyliyorum cocuklarimizin nelerle karsi karsiya kaldiginin farkinda degilsiniz. Uyanin biraz tuketici mantigini birakin uretici olun. İnternette ki yasaklar sadece turkiyeye ozgu degil. Amerika hepimizi dinlerken sesiniz cikmiyor. Uyumaya devam.

  6. Dogukan_gti dedi ki:

    Bu yasa asla geçmemeli yoksa internete şimdi ödediğimizden kat be kat fazlasını öderiz ya da sınırsız internet adı altında kotalı paketlere mahkum kalırız. Nedeni ise, "sadece içeriğe erişim engellenecek" cümlesinde gizli. Burada yapılacaklar bütün web sayfalarını tarayıp (filtre) sadece izin verilen içeriğin yayınlanması. Bu da erişim sağlayıcılar için ekstra maliyet demek. Bir de erişim sağlayıcıları birliği var ki tam felaket. Hiç bir servis sağlayıcı abone bilgilerini vermeden birliğe üye olamayacak, birliğe üye olmayanlara LİSANS verilmeyecek. Hükümet-Cemaat savaşı halka patlayacak gibi geliyor….

  7. isveçli dedi ki:

    avrupadan bakinca turkiye geri gitmeye basladi son ***** kisitlanmamali,hukumet isine gelmeyen cikarlarina ters olan herseyi yasakliyor.

  8. SDN Okuru dedi ki:

    BMD ye katılıyorum:Ülkemizin geleceği kaygı ***** gitgide kısıtlanmaktadır.Artık tekelden kontrole ***** ve yargı tek elden konrol edilecek:Hükümet ne isterse o olacak..

  9. SDN Okuru dedi ki:

    vaio keşke dediğin gibi ***** bu kadar internetle uğraşıyorlar hiç düşündün mü?Zaten şimdiki yasalar yeterli değil mi?En ufak bi şikayette binlerce site kapanmadı mı?Sansürde dünya ülkelerinde ön sıralarda yer almıyo muyuz?Zaten aile ve çocuk filtresi yok mu?Saksıyı biraz çalıştır yahuu..

  10. SDN Okuru dedi ki:

    Hükümetin en baştan beri istediği buydu zaten elinden gelse bütün interneti iran gibi sadece kendi kontrolü altına alıp facebook,tweeter,youtube gibi sosyal siteleri tamamen yasaklamak,kendi aleyhinde yayın yapan bütün siteleri kapatmak,kendi istediği,işine gelen sitelerin açık kalmasına izin vermek,sınırlı bir şekilde sosyal sitelerine izin ***** yalan deyin,gerçekler ***** interneti gerçekten de büyük bir tehlike olarak görüyorlar,halk isyan eder,araplar gibi ayaklanma çıkıverir de iktidarımız tehlikeye girer diye de bir korku var ***** çocuk ruh sağlığı bozuluyormuş,gençlerimiz olumsuz yayınlardan etkileniyormuş bunların masal olduğunu artık hemen herkes biliyor..Asıl amaç hoşlarına gitmeyen siteleri hızlıca ve sorunsuzca sansürlemektir!!!

  11. SDN Okuru dedi ki:

    bi yere kadarda gerekli bence, herkes kafasına göre davranamamalı. demokrasi demek sınırsız özgürlük, dilediğine istediğin gibi saldırıda bulunup hakaret etmek , küfür etmek değildir. her ne kadar bazı şeyleri bende yanlış bulsamda bence bi yere kadarda gerekli bu tarz uygulamalar. mesala adamlar youtube yada blog sitelerine siyasi liderlerle ilgili yada dini liderlerle ilgili saçma sapan videolar atıyor ve ne yazıkki bir çok kişide bunları izliyor ve izlemekle de yetinmeyip orda burda göğsünü gere gere bu videoları paylaşıyor. burda hangi ülke yada hangi partinin lideri olduğu değil önemli olan, önemli olan bu tarz küçük düşürücü olayların önüne geçebilmek

  12. falcon291 dedi ki:

    Siyaset konuşmuyorum ilke olarak artık Internet üzerinde… Bunun adı otosansür nedeni g.. korkusu. Vaio sen Türkiye de mi yaşıyorsun? Yoksa hayal aleminde mi?

    Bana yine siyaset konuştudunuz. 🙁

  13. neskalii dedi ki:

    Bence sansür tamamen herşeyi kontrol etmeyi düşünüyolar bakınız hsyk…

  14. vaio dedi ki:

    Hemen bir sansür yaftası yapıştırıldı düzenlemeye, neden acaba? Kaygılar son derece yersiz, bilişim suçları ile mücadele etmek için bence gayet yerinde bir düzenleme.

" BMD’den Torba Yasa ile İlgili Açıklama konulu haberimizde ShiftDelete.Net olarak sizlere BMD’den Torba Yasa ile İlgili Açıklama ile ilgili son gelişmeleri aktarmak istedik. Hemen yukarıda BMD’den Torba Yasa ile İlgili Açıklama ile ilgili yorum ve görüşleri inceleyerek sizlerde yorum bırakabilirsiniz. "