Infinity Ward tarafından geliştirilen ve 10. Call of Duty oyunu olacak olan Ghosts, daha önce alışık olmadığımız, yepyeni bir oynanış deneyimiyle raflardaki yerini almaya hazırlanıyor. Infinity Ward imzasını taşıyacak 6. Call of Duty oyunu olan Ghosts, Amerika’nın başına gelen yıkıcı saldırılardan 10 yıl sonrasını konu alıyor.

Köşeye sıkışmış, her şeyini kaybetmiş bir Amerika

Oyunun hikayesinde geçen bu yıkıcı saldırıların kaynağı belli değildir. Fakat Amerika, bu saldırılarla büyük zarar görmüş, dünya üzerindeki süper güç özelliğini yitirmiş, dahası birçok askeri birimine de son vermek zorunda kalmıştır.

Oyunda bir üyesini kontrol edeceğimiz Ghosts kuruluşu, Amerika’nın sahip olduğu tüm askeri birimlerden, arta kalan kişilerle kurulmuş gizli bir askeri örgüt olarak karşımıza çıkacak.

Call of Duty: Ghosts’da, Modern Warfare üçlemesinin aksine oyun boyunca sadece bir kişiyi kontrol edebileceğiz. Dolayısıyla senaryoda, kontrol ettiğimiz bu karakter çevresinden şekillenecek.

Oyunda, Amerika’nın başına gelen felaketlerin kaynağını ve içeriğini araştırırken yolumuz bazen Brezilya’ya, bazen Büyük Okyanus’a, bazen de Antartika’ya düşecek. Yani her ne kadar oyun boyunca tek bir kişiyi kontrol edebilecek olsak da, yine de kıta kıta dolaşıp, çeşitli operasyonlarda boy göstereceğiz.

{pagebreak::2}

En sadık dostumuz daima yanımızda

Call of Duty: Ghosts özellikle senaryo olarak son derece iddialı bir yapım olacak gibi görünüyor. Oyunun senaryosu Oscar ödüllü bir yazar olan Stephan Gagnan tarafından yazıldı. Gerçi diğer Call of Duty oyunlarını göz önüne aldığımızda serinin hikaye-senaryo anlamında pek bir sıkıntı çektiğini söyleyemeyiz. Özellikle Modern Warfare üçlemesi ve Black Ops’un ilk yapımı, senaryo ve oyunun ilerleyişinin getirdiği sürprizlerle gerçekten başarılı bir çizgiye sahiptiler.

Call of Duty: Ghosts’u seriden ayıran en önemli özelliği ise yapıma kazandırılan yeni oynanış dinamikleri olmuş. Zira Ghosts, senaryo itibari ile durmadan dişe diş, açık meydan savaşları yapabileceğimiz bir yapım değil. Oyun boyunca birçok görevi gizlilik içerisinde halletmemiz gerekecek.

Bu bağlamda birçok görevde bize eşlik edecek olan K9 köpeğimizin fazlasıyla yardımını alacağız. Şöyle ki, düşman grubun bölgesine girmek istediğimizde köpeğimizi önden gönderip kritik bölgelerdeki adamları etkisiz hale getirebileceğiz.

Köpeğimizin üzerinde bulunan özel yelek yardımıyla, onu bir tablet ile kontrol edebilecek, saldırı komutları verebilecek ve üzerine monte edilmiş silahlarla uzak mesafedeki düşmanlarımızı alt edebileceğiz.

Diğer Call of Duty oyunlarında tabletler ve mini bilgisayarlar yardımıyla zaten birçok cihazı kontrol edebiliyorduk. Infinity Ward’ın bu kontrol mekanizmasının içerisine bir köpeği de dahil etmiş olması, Ghosts’u serinin diğer oyunlarından farklı kılan en önemli özelliklerinden biri olmuş.

{pagebreak::3}

Köpeğimizi kontrol ederken kullandığımız tableti oyunun farklı noktalarında, birçok cihazı kontrol ederken de kullanıyoruz. Örneğin, gizlilik içerisinde yürüttüğümüz bir deniz altı görevinde, düşman gemilerini batırmak için yine bu tabletin yardımına ihtiyaç duyuyoruz. Tablet yardımı ile kontrol ettiğimiz torpido ile gemiler batırabiliyor, düşman kuvvetlerinin yakınındaki kayalıkları parçalayarak onlardan toplu bir şekilde kurtulabiliyoruz.

IW Engine ile Yola Devam

Call of Duty: Ghosts’da, Call of Duty 2’den beri kullanılmakta olan IW Engine isimli oyun motorunun gelişmiş bir versiyonundan yararlanılmış. Dolayısıyla yapım görsel yönden en az serinin diğer yapımları kadar başarılı olacak diyebilirim. Şimdi bir parantez açıp bu oyun motoru hakkına size biraz bilgi vermek istiyorum.

IW Engine, az önce de bahsettiğim gibi ilk olarak 2005 yılında yayınlanan Call of Duty 2 oyununda kullanıldı. İd Tech 3 kaynak kodlarından faydalanılarak tasarlanan oyun motoru, resmi ismini ise 2009’da ki E3 fuarında aldı. IGN, Modern Warfare 2’de IW Engine 4.0’ın kullanılacağını açıklamış, kısa süre sonra Infinity Ward’da IW Engine için gerekli resmi işlemleri tamamlamıştı.

Modern Warfare 2’de kullanılan IW Engine 4.0’ın ardından Black Ops, Modern Warfare 3 ve Black Ops 2 oyunlarında da, oyun motoru küçük güncellemeler ile kendini sürekli yenilemiştir.

{pagebreak::4}

Yeni bir oynanış deneyimi

Call of Duty Ghosts’ta oynanış anlamında da birçok yenilik bizleri bekliyor olacak. Örneğin oyunda kontrol ettiğimiz karakter, diğer Call of Duty oyunlarındaki karakterlere oranla daha hareketli ve daha atletik bir yapıya sahip olacak. Mesela koşarken önümüze çıkan engellerden durmadan atlayabilecek ya da altından kayıp geçebilecek.

Ayrıca oyunda çevremizdeki eşyaların arkalarına geçip siper alarak ateş etmemizi sağlayacak bir sistem de bulunacak. Bu siper alma sisteminin kısmen de olsa Killzone 3’tekine benzediğini söyleyebilirim.

Call of Duty: Ghosts’ta karşımıza çıkacak olan diğer bir yenilik ise multiplayer haritalarında olacak. Infinity Ward’ın “etkileşimli, yaşayan haritalar” olarak nitelendirdiği yenilik ile, Ghosts’un online haritalarında ansızın, depremler, su baskınları, yangınlar vb. doğal afetlerle karşılaşabileceğiz. Çevremizdeki imkanlar dahilinde bu afetleri kullanarak rakiplerimize tuzaklar kurabileceğiz.

Online modda karşımıza çıkacak olan diğer bir yenilik ise karakter özelleştirme modu olacak. Diğer Call of Duty oyunlarında silahlarımızı nasıl seviye atladıkça geliştirebiliyorsak, Ghosts’ta da seviye atladıkça karakterimizi özelleştirebileceğiz. Bu özelleştirmelerin ise sadece görsel olarak mı, yoksa dayanıklılık, hız vb. etkenleri etkileyecek şekilde mi olacağı henüz netlik kazanmış değil.

Toparlamak gerekirse, Call of Duty Ghosts, gerek senaryo, gerek oynanış dinamikleri, gerekse aksiyon seviyesi olarak serinin diğer oyunlarından farklı bir yapım olacağa benziyor. 5 Kasım’da multiplatform olarak piyasaya sürülecek olan yapımın incelemesinde tekrar görüşmek üzere hoşçakalın.

#//www.youtube.com/embed/Zxnx3W-HA18?rel=0#

:: Call of Duty Ghosts’u satın almayı düşünüyor musunuz?