Bilim kurgu temalı mobil devasa online oyunu Galaxy on Fire – Alliances ile iyi bir çıkış yakalayan ve yakın dönemde Deep Silver bünyesine katılan Fishlabs, yeni organizasyonuyla daha büyük ölçekli çalışmalar yapıyor. Deep Silver FISHLABS Pazarlama Direktörü Kai Hitzer, ShiftDelete.Net’in sorularını yanıtladı.

Deep Silver FISHLABS’ın mobil dünyadaki başarısının mimarlarıyla tanışabilir miyiz?

Deep Silver FISHLABS, Avrupa’nın indie oyun yayıncılığında lideri Deep Silver’ın mobil oyuna odaklı birimi olarak faaliyet gösteriyor. Java döneminden bu yana ekibimiz mobil platformlarda 3D oyunlar geliştirmek için çalışıyor. 10 yıla yakın bir süre kendi kendimizi idare ettikten sonra, 2014 başlarında Deep Silver bünyesine dahil olduk. Takımımız her biri programlama, sanat ve oyun tasarımından, yayıncılık, prodüksiyon ve kalite kontrole, pazarlamadan topluluk yönetimine ve insan kaynaklarına kadar tüm departmanlara yayılmış 75 mobil çılgınından oluşuyor. Bu arkadaşların bir kısmı stüdyoyu kurduğumuz 2000’lerin ortalarından bu yana bizimle beraber iken, bazıları ise daha önce Crytek, Ubisoft, Bigpoint ve Gameforge gibi PC, konsol ve tarayıcı devlerinde kilit görevler üstlenmişti.

Mobil oyuncuların Galaxy on Fire – Alliances karşısında tepkileri ne oldu?

Bağımsız bir stüdyo olarak geçirdiğimiz son günlerde yaşanan alelacele çıkışın ardından, Galaxy on Fire – Alliances kısa sürede bizim ana oyunumuz haline geldi. Güçlü bir topluluk oluştu ve dünyanın dört bir yanından pek çok olumlu geri dönüş alıyoruz. 10 aylık iOS yolculuğunun ardından GOFA Android sürümü de yayınlandı. O kadar çok yeni oyuncumuz oldu ki, bir haftada 3 yeni sunucu açmak zorunda kaldık.

14-12/22/kai.jpg

Deep Silver FISHLABS Pazarlama Direktörü Kai Hitzer

Android ve iOS oyuncularının ücretli oyunlara yaklaşımı arasında fark var mı?

Artık her iki platformun da en baskın sistemi ücretsiz olarak sunulan ve uygulama içi ödeme imkanı sunan oyunlar. Bu nedenle iOS ve Android’de başlangıç aşamasında bir farklılık görünmüyor. Başarıya ulaşmak için oyunu ücretsiz sunmanız ve ona uygulama içi satın alınacak içerikler eklemeniz gerekiyor. Bizim deneyimimiz, iOS oyuncularının daha fazla ödeme yapmaya yatkın olduğunu gösterdi. Android oyuncuları ise sayıca fazla olduklarından aradaki farkı kapatıyor. GOFA ile elde ettiğimiz günlük gelir her iki sürüm için de aynı sayılır. Ancak Android’deki kayıtlı oyuncu sayısı iOS’a oranla hayli fazla.

Galaxy on Fire – Alliances yeni neler sunuyor?                   

Galaxy on Fire – Alliances mobil strateji MMO’larında oyun kalitesi, grafikler ve genel görünüm açısından çıtayı yükseltiyor. Yüksek kaliteli 3D grafikler, özel efektler, mobile özel iyi ayarlanmış bir ekran tasarımı ve hassas dokunmatik kontroller sunuyor. Oyun kurgusunun yanı sıra, oynanış da derinlik içeriyor ve benzerlerine oranla daha zorlu bir yapıya bürünüyor. GOFA’da özellikle ittifak kurmak ve çok oyunculu bileşenler önem taşıyor ve eğer güçlü müttefikleriniz yoksa fazla ilerlemeniz mümkün olmuyor.

Bu oyunla basit oyunları sevenleri mi yoksa hardcore oyuncuları mı hedefliyorsunuz?

Uygulamayı orta seviye ya da hardcore oyunculara gittikçe büyüyen ve zorlayıcı bir bilim kurgu oyun deneyimi sunma fikriyle tasarladık. Ancak oyun aynı zamanda daha gündelik, fazla zaman tüketmeyen bir oynanış biçimine de olanak tanıyor. Oyuncu isterse GOFA’da her gün birkaç saat vakit geçirebiliyor ve özellikle büyük bir ittifakın parçasıysa, her an yapabileceği anlamlı ve eğlenceli şeyler bulabiliyor. Ancak bu kadar vaktiniz yoksa, her gün 5 dakikalık oynanışlarla da kayda değer ilerlemeler kaydetmeniz mümkün. Bize göre bu gibi “çerez” oynanışlar, başarılı bir mobil oyunun olmazsa olmazıdır.

14-12/22/deepsilver.jpg

Serinin Türkiye’deki durumu nedir? Ülkemizdeki pazarı nasıl değerlendiriyorsunuz?

Türkiye büyük potansiyeli olan müthiş bir pazar. Sadece Türkiye’de yaşayan insanlardan bahsetmiyoruz, buna Almanya’da yaşayan Türkler de dahil. Geçmişte daha büyük bir kitleye ulaşmak için gereken bağlantılardan yoksun olduğumuz için Türk oyunculara ulaşmakta zorluk çekiyorduk. Ancak süreç içerisinde iyi bir yol kat ettik.

Öncelikle tüm oyunu Türkçe olarak yerelleştirdik ve oyunlar konusunda uzmanlaşmış bir PR ajansıyla birlikte çalıştık. Bu sayede ülkenizde sadece daha fazla basın yansıması almakla kalmadık, aynı zamanda yeni hesap açan Türk oyuncu sayısında da günlük olarak artışlar gözlemledik. Verilerimize göre sadece Türkiye’de değil, Almanya’da da her geçen gün daha fazla oyuncu Türkçe arayüz ile GOFA oynuyor. Bu da bizi fazlasıyla mutlu ediyor.

Şu an hedefinizde ne var? Yeni oyunlar mı yoksa mevcut oyunlara yeni güncellemeler mi?

Her ikisi de gündemimizde. Deep Silver FISHLABS’te birden fazla proje ekibimiz bulunuyor ve bunlar birbirinden bağımsız çalışabiliyor. Bizim takımımızın tek görevi GOFA’yı geliştirmek ve tüm emeğimizi uygulamayı performans, oynanış ve işlevsellik yönlerinden iyileştirmeye harcıyoruz. Stüdyodaki diğer ekipler ise henüz duyurusu yapılmamış yeni oyunlar üzerinde çalışmaya devam ediyor.

Gelecekle ilgili planlarınız nelerdir?

Stüdyomuz bugünlerde 10 yıllık tarihinin en iyi günlerini geçiriyor. Çalışan sayımızı yakın bir gelecekte 90-100 kişiye çıkarmak istiyoruz ve GOFA’nın yanı sıra çıkacak oyunlarımızla da mobil oyun dünyasında iz bırakmayı hedefliyoruz. Kendi oyunlarımızı üretmenin yanı sıra, yayıncılık işine de girip, dünyanın dört bir yanındaki indie geliştiricilerin oyunlarını App Store ve Google Play’e yayınlamalarını sağlamak istiyoruz. Şimdilik bunun detayına giremiyorum, ancak yakın gelecekte bir koltukta iki karpuzdan fazlasını taşıyacağımıza eminim.

:: Galaxy on Fire oynuyor musunuz?