Ubisoft, son yıllarda tüm dünyanın en çok tartışılan ve açık ara en sevilmeyen firmaları arasına girmiş durumda: Özellikle oyunlarını adeta otomatiğe bağlamış bir biçimde çok az yenilik ve değişiklikle piyasaya sürmesi ve radikal değişiklikler yapmamasıyla oyuncuların hışmına uğrayan Fransa menşeli oyun yapımcısı, makus talihini Far Cry 7 ile yenmeye hazırlanıyor. İşte detaylar ve bilmeniz gerekenler!
Far Cry 7, serinin klasik oyun mekaniklerini çöpe atacak!
Sızdırılan bilgilere göre Far Cry 7, Blackbird kod adı altında geliştiriliyor ve serinin oyun mekaniklerini baştan sona değiştiriyor. Oyunun merkezinde, ailesi kaçırılan bir karakter yer alacak ve oyuncular bu aileyi 24 saatlik gerçek zamanlı bir süre içerisinde kurtarmak için mücadele edecek. Süre, oyun içinde bir 72 saatlik zaman dilimi olarak yansıtılacak ve oyuncunun kolunda yer alan bir saat üzerinden takip edilebilecek.
Oyunun mekaniklerinde de ciddi yenilikler var. Taktiksel koşma, kayma, tırmanma gibi hareket sistemleri Far Cry 7’ye eklenmiş durumda. Ayrıca, looting ve envanter sisteminin önceki Far Cry projelerine kıyasla daha derinlemesine ele alınacağı belirtiliyor.
Ubisoft’un Blackbird ile büyük bir risk aldığını dürüstçe söyleyebiliriz. Oyunun geliştirme sürecinde yaşanan zorluklar nedeniyle çıkış tarihi 2026 yılına ertelenmiş olsa da Ubisoft Montreal ekibi projeye oldukça güveniyor. Öte yandan, Far Cry serisinin Maverick kod adlı bir başka oyunla birlikte geliştirildiği ve bu projenin ise Alaska’nın vahşi doğasında geçen bir yapım olacağı konuşuluyor.
Ünlü yapımcı, oyunu ‘+18’ olarak listelenince çıldırdı!
Ubisoft, Far Cry 7 ile hem eski hayranlarını memnun etmeyi hem de seriyi bambaşka bir yöne taşımayı hedefliyor. Peki, bu radikal değişiklikler serinin kaderini değiştirebilir mi, yoksa riskli bir adım mı olacak? Görüşlerinizi yorumlarda paylaşmayı unutmayın!
Tonla FPS shooter var, önüne gelen indie garajında FPS yapıyor çünkü daha kolay ve ucuz, hareket yakalama yok, animasyon yok, ver oyuncunun eline silahı geç. Birkaç tane loot koy arasın dursun. Third person oyunların gelişimini yakından gözlemleyebileceğiniz kamera açısıdır. Geri kalan açılar geri kalmıştır. Odağınızda hiçbir spirit olmadığı, direkt oyun dünyasına baktığınız için, hızlı bir araç (at, araba, uzay gemisi) kullanmak rahatsızlık verici olabilir.
Far Cry komple değişiklik yapmak istiyorsa 3d person eklesinler. The Last Of us gibi mücadeleci intikam vs oyunlar 3d person olarak önümüze çıkıyor. Oyun dünyasının geliştiricileri bunu anlaması zor olacak ama zamanla bu yönde gelişir umarım.