Okunma

Play Store’da tespit edilen virüs cihazı ele geçiriyor!


30 Kasım 2017 Perşembe 23:00
Play Store’da tespit edilen virüs cihazı ele geçiriyor!

Google’ın uygulama mağazası Play Store, esnek yapısı ile milyonlarca uygulamayı Android kullanıcıları ile buluşturuyor. Ancak, isteyen herkesin uygulamasını yayınlayabilmesi, büyük tehlikeleri beraberinde getiriyor.

Kullanıcıların kredi kartı ve banka bilgilerini ele geçirmeye çalışan BankBot virüsünün Google Play Store üzerinde tekrar yayılmaya başlayarak, binlerce Android cihaza yerleştiğini geçtiğimiz günlerde sizlere duyurmuştuk.

Android 8.0 Oreo ile birlikte kullanıma sunulan ve Android cihazlarda kötü amaçlı uygulamaların olup olmadığını tarayan Play Protect, tüm cihazı ele geçiren bir virüsün halen birçok cihazda aktif olduğunu ortaya çıkardı.

Tizi virüsü uzun süredir güncellenmeyen cihazları etkiliyor!

Tizi olarak adlandırılan virüs, cihazlarda bulunan bir güvenlik açığı ile root yetkisini elde ederek Facebook, Twitter, WhatsApp, Skype ve LinkedIn gibi uygulamalar ile gerçekleştirilen mesajlaşmalara ulaşabiliyor.

Bunun yanı sıra virüs GPS verilerinden, SMS göndermeye kadar birçok kritik işlemi gerçekleştirebiliyor. İyi haber, Nisan 2016’da Google tarafından yayınlanan güvenlik güncelleştirmesi ile bu virüs etkisiz hale getirildi.

Tizi virüsü

Kötü haber ise, güncelleme almayan ve bu nedenle halen bu virüsten etkilenen binin üzerinde Android cihaz bulunuyor. Tizi virüsü yer alan uygulamaların en çok indirildiği bölge Kenya, bunun yanı sıra ABD’de bulunan kullanıcılarda virüslü uygulamaları indirmiş durumda.

Virüslü uygulamalar tespit edilirken ve bu uygulamaları yayınlayan geliştiricilerin hesapları kapatıldı. Bunun yanı sıra virüsün tespit edildiği tüm cihazlara bir uyarı mesajı gönderildiğini açıklayan Google yetkilileri, Play Protect yazılımının çok daha hassas hale getirileceğini belirtiyorlar.

:: Play Store’da zararlı yazılımların sayısında bir artış yaşanması hakkında ne düşünüyorsunuz?




yazarMehmet Ali Ertunç

2015 yılı Ekim ayında SDN ailesine dahil olan Mehmet Ali, İskenderun Teknik Üniversitesi'nde eğitim hayatına devam ediyor. Havacılık tutkusu her geçen gün artarken, silahlara ve otomobillere büyük ilgi duyuyor.
Yazarın diğer haberlerine ulaşmak için tıklayın.

Yorum yazın

6 yorum - “Play Store’da tespit edilen virüs cihazı ele geçiriyor!”

  1. Burak dedi ki:

    Android = dert sorun 😀 bildiğin çöplük yoldan geçen uygulama yüklüyor google yok şahin drift yok bebek giydir saçma sapan full reklamlı oyunlar.

  2. mustafa dedi ki:

    bundan korunmanın tek yolu var, custom apk kurmayın. custom rom kullanmayın.

  3. Kerim dedi ki:

    Viruslerin geneli cihaz kontrolunu ele gecirmek icin yada bilgileri calmak icindir. Baska virus turleri de vardir lakin bunlar en yaygin olanidir. Baslikta ozellikle belirtmeye gerek yok yani.

  4. Tolga dedi ki:

    “Bunun yanı sıra virüsün tespit edildiği tüm cihazlara bir uyarı mesajı gönderildiğini açıklayan Google yetkilileri…” Yani tüm android ekosistemini tek tuşla taradı? Tararken acaba hangi bilgilere ulaşabiliyor, kullanıcılardan onay aldı mı? Biri bizi gözetliyor mu? vs. vs. vs ….

  5. ahmet d. dedi ki:

    Diyorum kardeşim android pişmanlıktır ama kimse anlamıyor.

  6. haci dedi ki:

    bu ne rezillik arkadaş google play store yol geçen hanı mı

" Play Store’da tespit edilen virüs cihazı ele geçiriyor! konulu haberimizde ShiftDelete.Net olarak sizlere Play Store’da tespit edilen virüs cihazı ele geçiriyor! ile ilgili son gelişmeleri aktarmak istedik. Hemen yukarıda Play Store’da tespit edilen virüs cihazı ele geçiriyor! ile ilgili yorum ve görüşleri inceleyerek sizlerde yorum bırakabilirsiniz. "