Okunma

iPhone 11 özelliği eski iPhone’lara geliyor


16 Eylül 2019 Pazartesi 16:03
iPhone 11 özelliği eski iPhone’lara geliyor

Apple’ın 10 Eylül tarihinde düzenlediği etkinlikte iPhone 11 kamera özelliği konusunda en çok vurguladığı yeniliklerin başında, birden fazla kameradan kayıt imkanı geliyordu. Eski iPhone modelleri için müjdeli haber geldi.

Bu hafta yayınlanacak olan iOS 13 sürümü ile iPhone 11’in çoklu kayıt özelliği iPhone XR, iPhone XS, iPhone XS Max ve 2018 iPad Pro‘ya gelecek. Bu sayede tüm kameralardan faydalanmak için iPhone 11 serisine geçiş yapmanıza gerek kalmayacak.

iPhone 11 kamera özelliği eski iPhone’lar ile buluşuyor

Apple bu özelliği iOS 13 içerisindeki bir API ile etkinleştiriyor. Bu sayede ön taraftaki kamera ile kendinizi, ana kamera ile de arka kısmı kaydetmeniz mümkün. Özellikle vLog çekenler için bu büyük bir avantaja dönüşüyor.

Bu özelliğin sevindirici yanı sadece ön ve arka kamera ile sınırlı olmaması. Geniş, ultra geniş veya telefoto kameraları da aynı anda kullanarak videoları birleştirmeniz mümkün. Yani, iPhone 11 Pro modellerinin arka tarafında yer alan üç kamera ile aynı anda video kaydı yapılabiliyor.

Apple bu özelliği iPhone 11 Pro’yu tanıtırken Filmic Pro uygulamasını kullanarak gösterdi. Yani, iOS işletim sisteminin varsayılan kamera uygulamasında bu özellik yer almadığı için üçüncü parti bir uygulamaya ihtiyaç duyuluyor.

iPhone XS modelinin yalnızca iki kamerayı aynı anda kullanabileceği, iPhone 11 serisinin ise üç kamerayı aynı anda kullanabileceği belirtiliyor. iPhone 11 serisinde daha fazlasına izin verilip verilmeyeceği şu anda bilinmiyor.




yazarMehmet Ali Ertunç

2015 yılı Ekim ayında SDN ailesine dahil olan Mehmet Ali, İskenderun Teknik Üniversitesi'nde eğitim hayatına devam ediyor. Havacılık tutkusu her geçen gün artarken, silahlara ve otomobillere büyük ilgi duyuyor.
Yazarın diğer haberlerine ulaşmak için tıklayın.

Yeni ! ShiftDelete.Net ya da SDN Forum hesabınız ile yorum yaparak yorumlarınızın rumuzunuz ile yayınlanmasını sağlayabilirsiniz. Giriş için tıklayın.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

26 yorum - “iPhone 11 özelliği eski iPhone’lara geliyor”

  1. Teknoloji Dostu dedi ki:

    S4 bi ozelik vardiii apple dalga geciyo hahahaha

  2. Teknoloji Dostu dedi ki:

    Zaten iPhone telefonlar eskimiyor ki alan 10 yıl nerdeyse rahat rahat kullanabilir

  3. Anonim dedi ki:

    Bilmem hatırlarmısınız da zamanında Samsung’un S4 diye bi modeli vardı. Ha işte onda bu özellik vardı. S4 kaç yılında çıkmıştı hatırlamıyorum; S11’in çıkışına 4-5 ay kalmış, siz araştırıverin bi zahmet.

    1. Anonim dedi ki:

      Telefon eskimiyor ama 5 yıl sonra neredeyse kullanılamaz hale geliyor. Diyelim ki Facebook uygulamasını açıyorsunuz, diyor ki bu uygulamanın yeni sürümü var güncellensin mi? Sende güncelle diyorsun. Bir bakıyorsun Appstore da bu uygulama, sallıyorum iOS 13 destekliyor; cihazınızı güncellemeniz gerek! Tamam güncelleyelim diyorsun ve bi bakıyosun cihazınız iOS 13 desteklemiyor. Haydaaaa noldu? Sağlam bi paradoksa döndü iş. Yani uygulama güncellenmediği için açılmıyor. Dolayısıyla bi müddet sonra 3310 oluyor. Uydurma demeyin evde böyle tertemiz duran 2 iphone var 🙂

  4. Teknoloji Dostu dedi ki:

    4 yıl önce Nokia Lumia 920 telefonumda vardı bu ön arka kamera olayı Apple in yeni aklına gelmiş

  5. Teknoloji Dostu dedi ki:

    Iphone 5s e geçecem ama eski kategoriye de girse bekleneni isteyene gore verebilir

  6. Teknoloji Dostu dedi ki:

    İphone 7 plusa gelseydi bari hem geç hem eksik.

  7. Teknoloji Dostu dedi ki:

    Cuma akşamı yeşil iPhone 11 Pro Max 256 GB ile bu yazdıklarınızı tekrar tekrar okuyacağım canlarrr…! Ha bir de tabiki unboxinh yapacağım 😉

  8. Teknoloji Dostu dedi ki:

    iphone xr, iphone xs ve iphone xs max “eski model” olarak anilinca bi’ garip geldi.

  9. Jailbrek dedi ki:

    Yapanlar yıllardır yapıyor zaten 🙂

  10. Anonim dedi ki:

    o 3. parti uygulaması dediğiniz filmic pro markette 99,99₺ 🧐🧐

  11. Teknoloji Dostu dedi ki:

    Eskiye Bak bende 6s sandım 😅

  12. Teknoloji Dostu dedi ki:

    İşe yarayan bişi olsaydı bari iPhone 7 kullanıyorum mağazalarda sorsan 4 bin der ama gel gör ki en dandik telefonda dahi olan portre modu maalesef ki yok

  13. Teknoloji Dostu dedi ki:

    3 yıldır lg telefon kullanıyorum aldığımdan beri olan bir özellik. 3-4 yıllık telefonun yapabildiği bir şeyi yapıp yenilik olarak göstermek hoş değil.

  14. Teknoloji Dostu dedi ki:

    Aman ne efsane özellik gerçekten şok olduk! 8 10 senelik teknolojilerle, basit yazılım oyunlarıyla gün geçiriyorlar. Bazı cahillerde bunları teknolojide çığır açan yenilikler zannediyor.

  15. Teknoloji Dostu dedi ki:

    Peki bunun için illa filmic uygulaması mı yüklemek gerekecek yoksa kendi kamera uygulamasına da bu özelliği ekleyecekler mi?

  16. Teknoloji Dostu dedi ki:

    Iphone geriden geliyor. seneye sarj paylasma özelligini getirirler dunyada tek iphone yapti olur ismi hahaha

  17. Teknoloji Dostu dedi ki:

    Onu bunu bilmem de Apple dan sonra android e geçince insan ios u özlemiyor değil

    1. Seko dedi ki:

      Android işletim sistemini kullanmak beyin ister. Sende yok ise bu androidin suçu mu 🤣

    2. Anonim dedi ki:

      işte asıl mesele bu ! Bazıları iPhone ile diğerlerini kıyaslayarak mutlu olmaya çalışıyor. İOS gibi bir işletim sistemini satın alıp kullanmamıza bir laf edemiyor kaşarlanmış virüsler 🙂

    3. qw dedi ki:

      heee o bende de oluyor ya

  18. Teknoloji Dostu dedi ki:

    İPhone X ne diye var zaten dimi

  19. Teknoloji Dostu dedi ki:

    İos 13 alan hepsi yapsın o zaman bir şey yapmış olurlar

  20. Teknoloji Dostu dedi ki:

    SE kullanıcısı olarak ios 13’e bu tarz yenilikler için güncelleyip 2GB RAM’i doldurmak istemiyorum. Ztn şuan ios 12 1,5 – 1,7 GB RAM sistem boşta iken kullanıyor. 3-5 uygulama açınca , arka planda yeniden yüklenmesini istemiyorsanız sizde ios 12 de kalın derim.

    1. I8 dedi ki:

      tam tersi daha az ram kullaniyor

  21. Adnan dedi ki:

    Bunu LG getireli yıllar oldu, yazın bari de apple fanları yeni sanmasın.. Bu kadar fanlık yapmayın şu haberleri doğru düzgün yayınlayın..

" iPhone 11 özelliği eski iPhone’lara geliyor konulu haberimizde ShiftDelete.Net olarak sizlere iPhone 11 özelliği eski iPhone’lara geliyor ile ilgili son gelişmeleri aktarmak istedik. Hemen yukarıda iPhone 11 özelliği eski iPhone’lara geliyor ile ilgili yorum ve görüşleri inceleyerek sizlerde yorum bırakabilirsiniz. "