Sony, PlayStation 5 ile oyun dünyasında büyük bir başarı yakaladı. Ancak bu dönemde yaptığı bazı hatalar, PlayStation markasının geleceğiyle ilgili soru işaretleri oluşturuyor. Oyun donanımı ve yazılımına dair alınan tartışmalı kararlar, şirketin büyük bir hızla büyüyen oyun dünyasında bazı önemli fırsatları kaçırmasına neden oldu. İşte Sony’nin son dönemde yaptığı üç büyük hata…
Concord: Zamanlamanın kurbanı!
Sony, çok oyunculu FPS oyunu Concord ile büyük bir başarı yakalamayı hedefliyordu. Ancak oyun, tam da Overwatch, Fortnite ve Valorant gibi devlerle rekabet etmeye çalışırken bir fiyat etiketiyle piyasaya sürüldü. Üstelik bu rakiplerin çoğu ücretsizdi…
Bu da Concord’u rekabet edebilmek adına dezavantajlı bir konuma düşürdü. Ücretsiz oyunların hüküm sürdüğü bir dönemde ücretli bir oyun sunmak, Sony’nin stratejik bir hatası olarak öne çıktı. Oyun, çok daha güçlü rakiplerle aynı sahada oynamaya çalışırken bu zorluğun üstesinden gelemedi ve bir haftada fişi çekildi. Sony’nin oyunu yakın dönemde tamamen ücretsiz olarak yeniden karşımıza çıkarması bekleniyor.
PlayStation Portal: Müthiş fikir, kötü uygulamaya kurban gitti
Sony’nin PlayStation Portal cihazı, kullanıcıların her yerde PlayStation oyunlarını oynayabilmesine olanak tanıyacak şekilde tasarlandı. İlk bakışta oldukça güzel bir fikir gibi görünen bu cihaz, birçok teknik sorunla karşı karşıya kaldı.
Fiyatı 200 eurro olan Portal, iyi bir internet bağlantısına rağmen oyun akışında kesintiler yaşanmasına neden oluyordu. Bu sorunlar, oyuncuların ev dışındaki yerlerde, özellikle de otel ya da kafe gibi ortamlarda cihazı sorunsuz bir şekilde kullanamayacağı anlamına geliyordu.
Cihazın başarısız olmasının ardında yatan bir diğer faktör ise PlayStation Plus ile entegre olmaması. Oyunların doğrudan PlayStation Plus kütüphanesinden akıtılamaması, kullanıcıların deneyimini daha da zorlu hale getirdi. İlk satışa çıktığında stokları tükenen Portal, şimdilerde ilgi görmüyor.
Sony, PS5 Pro tasarımını ‘yanlışlıkla’ sızdırdı!
The Last of Us Online: İptaliyle oyuncuları çok üzdü
Naughty Dog tarafından geliştirilen The Last of Us serisi, hayran kitlesi tarafından büyük bir heyecanla takip ediliyordu. Serinin çok oyunculu bir versiyonu olan The Last of Us Online ise yıllardır bekleniyordu. Ancak oyun, yapım aşamasında büyük engellerle karşılaştı ve en sonunda iptal edildi. Özellikle Naughty Dog ekibinin, bir canlı hizmet oyununu destekleyebilecek büyüklükte bir kadroya sahip olmaması bu iptalin ana nedeni olarak gösterildi.
The Last of Us serisinin hayranları, bu iptalle büyük bir hayal kırıklığı yaşadı. Özellikle yıllarca bu oyunun piyasaya sürüleceği umuduyla bekleyen oyuncular, sadece daha gelişmiş bir ‘Factions’ modu istiyordu. Ancak oyun, bu beklentiyi karşılamaktan çok uzak kaldı ve canlı hizmet modeline geçiş sürecindeki yanlış adımlar, projeyi resmen sonlandırdı.
Siz de konuyla ilgili görüşlerinizi bizle yorumlarda paylaşmayı ihmal etmeyin.