Oyun dünyasının merakla beklediği Starfield’ın ilk büyük hikaye genişlemesi Shattered Space, nihayet oyuncularla buluştu. Ancak, oyunun piyasaya çıkmasının üzerinden henüz bir gün geçmesine rağmen, genişleme paketi beklenmedik bir tepkiyle karşılaştı. Steam platformunda ‘Çoğunlukla olumsuz’ yorumlar alan DLC, oyuncuları tatmin etmemiş durumda.
Starfield Shattered Space resmen dumura uğrattı!
Shattered Space’in Steam’deki performansı, oyun severler arasında hararetli tartışmalara yol açtı. Şu ana kadar 681 kullanıcı yorumu alan genişleme paketinin sadece %42’si olumlu. Bu oran, Steam’in değerlendirme sisteminde ‘Çoğunlukla Olumsuz’ kategorisine denk geliyor ve oyuncuların genel memnuniyetsizliğini gözler önüne seriyor.
Eleştirilerin odak noktasında, genişleme paketinin sunduğu içeriğin sınırlı olması ve önceki Bethesda genişlemelerine kıyasla yetersiz kalması yer alıyor. Oyuncular, 18 dolarlık bir fiyat etiketine sahip bu genişleme paketinin ana hikayesini birkaç saat içinde bitirebilmelerinden şikayet ediyor. Bu durum, Bethesda’nın geniş RPG dünyaları yaratma konusundaki ünüyle çelişiyor gibi görünüyor.
Shattered Space’e yöneltilen eleştiriler arasında yeniden kaplanmış silahlar ve kıyafetler, keşfedilecek sınırlı bir lokasyon ve kısa bir ana hikaye bulunuyor. Ancak, eleştirilerin tonu genellikle sert bir ret yerine, daha çok bir hayal kırıklığını yansıtıyor. Bir kullanıcının yorumu durumu özetler nitelikte: “Kötü değil, sadece inanılmaz derecede vasat.”
Bethesda, Starfield’ı çıkışından bu yana birçok hata düzeltmesi ve içerik güncellemesiyle iyileştirmeye çalıştı. Ancak, stüdyonun son RPG’sinin bazı temel sorunları hala çözülmemiş gibi görünüyor. Oyuncular, Bethesda’nın eski günlerindeki büyüleyici RPG deneyimini Starfield’da bulamadıklarını ifade ediyorlar.
Bu durumun Bethesda için bir uyandırma çağrısı olup olmayacağı merak konusu. Şirketin, gelecekteki projeleri için bu geri bildirimleri nasıl değerlendireceği ve Starfield’ı nasıl geliştireceği, oyun dünyasında yakından takip edilecek.
Sonuç olarak, Shattered Space’in aldığı tepkiler, sadece bir genişleme paketinin başarısızlığından öte, Bethesda’nın RPG yapma anlayışının günümüz oyuncularının beklentileriyle ne kadar örtüştüğü sorusunu gündeme getiriyor. Oyun dünyası, stüdyonun bir sonraki hamlesini merakla bekliyor.
Şu oyunu Unreal Engine benzeri yeni nesil motorlarla yapsalardı daha kaliteli olabilirdi ama ne yazık ki Bethesda yöneticilerinin hatalı kararları ve ısrarları neticesinde oyunun geldiği son durum… Öyle sanıyorum ki Game Pass’e gelmeseydi şu anki oyuncu kitlesine de ulaşmazdı.
Bu arada 18 dolar Türkiye de ki fiyatı dışarıda 30 dolar
Adamlar 18 birim parayı çok görüp olumsuz verebiliyorlar ya çok garip. Ben 18 birim paraya herhangi bir oyun alsam ve begenmesem inceleme yazma geregi bile duymayıp sadece silerdim
Para için içine etmeyecekleri şey yok
“Büyüleyici RPG deneyimi” mi?
Hayatında hiç Bethesda çöpü oynamamış biri tarafından yazılmış sanırım makale.
biraz elifte dangerous biraz no man sky karıştırıp bunun yarısı rpg koysalardı hem firma hem oyuncular kazanırdı, oyundaki su mekaniklerini görünce oyundan soğumuştum la
Skyrim, Oblivion gibi şaheser oyunlari yapmis bir firmanin bu durumda olmasi üzücü.
No mans sky varken starfield kesinlikle oynanmaz
Bethesda uzayla fantazi yaptığı için bu duruma düştü, skyrım gibi oyun sektöründeki dengeleri sarsacak seriyi değil de starfieldı çıkartmanın cezasını da şu an memnuniyetsizlikle ödüyor. İnsanlar uzayla ilgili oyunlar istemiyor.