Günümüzde FPS oyunları artık tekdüze bir hal almış durumda. Genel olarak çıkan oyunlar farklı senaryolara sahip olsalar dahi işledikleri konular kısmen aynı oluyor. İki ülke arasındaki savaşa odaklanan oyunlar farklı yapımcıların elinden çıkmış olmalarına karşın, klasik olarak tüfeği elimize alıp önümüze çıkanı vurmaya çalıştığımız yapımlardan öte gidemiyor.
Gerçi bu konu hakkında Dice‘ın hakkını yememek lazım. Battlefield serisinde oyuncuların kullanımına sunduğu tank, savaş uçağı, helikopterler ve benzeri araçlarla FPS tarzındaki tek düzeliği yıktılar diyebiliriz.
Geçtiğimiz günlerde beta olarak oyun severlerin beğenisine sunulan Titanfall ise FPS kültürünü apayrı bir noktaya taşıyacak gibi görünüyor. Budaki en büyük etken ise kontrol ettiğimiz karakterin özgürce hareket edebilmesi ve yardımını aldığımız titan adındaki dev robotlar.
Respawn Entertainment ve Electronic Arts işbirliği ile piyasaya sürülecek olan Titanfall, alışılageldik olan FPS oyunlarından son derece farklı bir konumda duruyor.
{pagebreak::2}
Mirror’s Edge tadında bir kontrol sistemi
Karakterinizi yönlendirirken kendinizi bir an Mirror’s Edge oynuyormuş gibi hissediyorsunuz. Duvarlardan yürüyebiliyor, havada birkaç defa zıplayarak (birazda akrobasi yeteneğinize bağlı olarak) iki, üç katlı binalara rahatlıkla tırmanabiliyorsunuz.
Respawn Entertainment, Titanfall‘un betasında oyun severlere 3 farklı mod ve 2 farklı harita sunmuştu. Oyunun mod ve haritalarına tam incelemede derinlemesine değineceğim için bu kısımları es geçerek Titanfall‘u diğer FPS yapımlarından ayıran oynanış dinamiklerine giriş yapmak istiyorum.
Betaya ilk girdiğimizde (muhtemelen bu eğitim bölümü oyunun tam sürümünde de olacaktır) Titanfall‘un oynanış dinamiklerini gösteren bir eğitim bölümüyle karşılaşıyoruz.
Bu eğitim bölümünde klasik aksiyonların yanı sıra, karakterimizin duvarlardan nasıl yürüyebileceğiniz, yüksek binalara nasıl tırmanabileceğini de öğreniyoruz.
İtiraf etmek gerekirse, daha önce hiçbir FPS oyununda bu denli özgür bir karakter kullanımına rastlamamıştım. Titanfall‘da bir binaya girmek için illa ön kapıyı kullanmanıza gerek yok. Böylece içeride kurulmuş olan pusuları da bertaraf edebiliyorsunuz. Eğer girmek istediğiniz binada açık bir cam, bir balkon ya da çatısında bir delik mevcutsa karakterinizin akrobatik yeteneklerinden yararlanarak buralara rahatlıkla erişebiliyorsunuz.
{pagebreak::3}
Titanınız gelene kadar sabredin!
Oyuna ilk girdiğinizde (team deathmach için konuşuyorum) savaşa bir asker olarak dahil oluyorsunuz. Savaş alanında rakip takımın oyuncularının haricinde yapay zekadan mahrum olan cpu kontrolündeki askerlerde mevcut oluyor. Bu askerleri öldürmek size fazla bir puan ya da xp kazandırmasa bile kendinize olan güveninizin artmasına neden olabiliyor.
Siz savaşa dahil olduktan iki dakika sonra bağlı olduğunuz birlik titanınızı istediğiniz yere gönderiyor. Daha sonra bu titana binerek dilerseniz diğer titanlarla dilerseniz de rakip askerlerle (oyunda bu askerler pilot olarak geçiyor) kozunuzu paylaşıyorsunuz.
Tabi ki bir asker olarak, dev bir titana karşı mücadele etmek çoğu zaman riskli bir hamle gibi görünebilir. Fakat antititan silahınızla doğru noktalarda saklanarak bu dev robotları basit bir şekilde dize getirebiliyorsunuz. Tabi bunu yaparken düşman askerlere de dikkat etmeniz gerekiyor. Titan içerisindeki pilot sizi fark ettiğinde ise sonunuz genelde ölüm oluyor.
Respawn Entertainment, oynanıştaki çeşitliliği arttırmak adına pilotlara görünmezlik özelliği de vermiş. Bu mod için Crysis‘teki maksimum görünmezlik modu benzetmesini yapabiliriz. Görünmezlik moduna geçtiğinizde üzeriniz şeffaf bir şekilde kaplanıyor ve çok dikkatli bakılmadığı sürece fark edilmiyorsunuz. Titan içerisindeki bir pilotun sizi bu moddayken görme olasılığı az olsa bile, yayan gezen pilotlar sizi rahatlıkla fark edebiliyorlar.
Titanlar oyuna dahil olduğunda savaş alanı tam bir curcunaya dönüştüğünden, temkinli bir oyun çıkarmanız durumunda pilotları avlamanız daha kolay olacaktır. Yine de bunu yaparken kendinizi açık bir şekilde göstermemenizde yarar var diyebilirim.
{pagebreak::4}
Dev robotlar, kaçınılmaz sonlar
Titanlar ortaya çıkmaya başladığınızda, yüksek bir binanın tepesinden titanın üzerine atlayarak da onu alt etme şansına sahipsiniz. Tabi bu durum genelde anlattığım kadar kolay olmuyor. Çünkü düşmanınızın dostları böyle bir hamlenizde titana bombalar yağdırarak sizi saf dışı bırakabiliyor. Saydırdıkları bombalar titana bir zarar vermezken sizin ölümünüze neden oluyor. Bu da oyunun bir eksisi diyebilirim.
Titanların kontrol mekanizmaları da son derece basite indirgenmiş durumda. Her ne kadar zıplama ve eğilme gibi fonksiyonları titanlarla gerçekleştiremiyor olsak da hızlı manevralar yapabiliyor ve depar atarak koşabiliyoruz.
Titanlarınızın kullanacağı silahı oyuna girmeden önce kendiniz belirleyebiliyorsunuz. Custom Titan seçeneğine girerek, titanınızın silahınız, patlama anındaki reaksiyonunu ve bir takım özelliklerini bu kısımdan atayabiliyorsunuz.
Örneğin ben kullandığım titanda nükleer patlama seçeneğini kullanıyordum. Bu sayede titanım patlarken çevresine büyük zararlar veriyor ve kendisi yok olurken çevresindeki düşmanları da yok ediyordu. Bu tamamen sizin oyun içerisindeki stratejinize kalmış diyebilirim. Dilerseniz nükleer patlama yerine titanınızın kalkanını hızlı bir şekilde yenileme seçeneğini aktif ederek savaş alanında daha uzun bir sürede kalabilirsiniz.
Titanların en önemli özelliklerinden biriside Vortex Shield isimli geçici kalkan özelliği. Bu özellik sayesinde aynı Matrix filmlerinde olduğu gibi üzerinize gelen mermi ve füzeleri durdurarak geri gönderebiliyorsunuz. Tabi ki bu özellikte sizin seçiminize bırakılmış durumda.
Bunun haricinde yakın mesafe dövüşlerinde rakip titanın içerisindeki pilotu çıkararak direk öldürebilme lüksüne de sahibiz. Tabi bu durumun bazı riskleri de mevcut. Rakibimizin bizden önce davranıp, bizi titanımızdan çıkarıp sinek gibi ezmesi gibi.
{pagebreak::5}
Ayırt edici özellikler betada mevcut
Şunu da belirtmek isterim. Titanınız havaya uçtuğunuzda pilotunuz her zaman ölmüyor. Aynı savaş uçaklarında bulunan fırlatma mekanizması gibi, titanlarda da bir fırlatma mekanizması mevcut. Dilerseniz titanınız kendini imha etmeden önce bu mekanizmayı kullanarak kendinizi gök yüzüne doğru fırlatabiliyorsunuz. Sonrasında hayatta kalabilmeniz ise tamamen sizin oyunculuk becerilerinize kalıyor.
Respawn Entertainment, betada oyunun birçok özelliğini sınırlamış. Fakat Titanfall‘u türevlerinden ayıran özelliklerini ön plana çıkarmak için bunları oynanabilir kılmış.
Örneğin betada kullanılabilir olan Smart Pistol isimli silah. Kendi kendine nişan alma özelliğine sahip olan bu silah sayesinde, düşmanınızı belli bir süre görüş alanınızda tuttuğunuzda nişan göstergesi kırmızı oluyor ve tek bir atışla rakibinizi alaşağı edebiliyorsunuz. Özellikle pusu kurarak oynayan oyuncular için bu silah bulunmaz bir nimet diyebilirim.
Genel olarak toparlamak gerekirse, Titanfall’un betasını oynadığım süre içerisinde bir hayli eğlendim diyebilirim. Özellikle karakterin sınır tanımadan binalara tırmanması ve dev robotlarla giriştiğimiz mücadeleler bir hayli eğlenceli.
Oyun beta aşamasında olduğu için görsel anlamda yorum yapmak pek doğru olmasa da, Titanfall‘un PC‘de ideal bir grafik düzeyine sahip olduğunu söylemek mümkün.
11 Mart‘ta PC, Xbox One ve Xbox 360 için yayınlanacak olan yapımın geniş incelemesinde görüşmek üzere, şimdilik hoşçakalın.
#video_3878#
Sabırsızlanıyoruz oynamak için 🙂
Ücretli ama 🙁
ücretsiz olmaz zaten ama bi şekilde oynanır :d
Umarım güzel bir yapım olur oynamak için sabırsızlanıyorum
@7.39
Sen oynama o zaman!
beş para etmez bi oyun