Wikipedia, Avrupa’yı protesto ediyor!


21 Mart 2019 Perşembe 20:15
Wikipedia, Avrupa’yı protesto ediyor!

Dünyanın en büyük internet ansiklopedisi Wikipedia, Almanca sürümüne erişimi bir günlüğüne durdurarak Avrupa’yı protesto etti. Protestonun nedeni ise 27 Mart’ta Avrupa Parlamentosu‘nda oylamaya sunulacak telif hakları reformu.

Almanca’nın yanı sıra Danca, Çekçe ve Slovakça sayfalarda erişime kapatıldı. Söz konusu yasa tasarısının interneti ciddi bir şekilde kısıtlayabileceğini belirten Wikipedia tüm platformların telif hakkı sorunları yaşayabileceğini dile getiriyor.

Wikipedia Avrupa Birliği’nin telif hakları reformunu boykot ediyor!

Söz konusu yasa kabul edilirse başta YouTube, Google ve Facebook gibi platformlar olmak üzere yayınlanan makale,fotoğraf ve videoların telif haklarını ihlal edip etmediğini öğrenmek için filtreleme yapılması zorunlu hale getiriliyor.

Eğer paylaşılan bir içerik telif haklarını ihlal ediyorsa, bir kullanıcı tarafından bile paylaşılmış olsa hemen kaldırılması gerekiyor. Yani, Telif Hakları Yasa Tasarısı’nın 13’üncü maddesine göre, internet platformları üçüncü kişilerin telif haklarını ihlal eden uygulamalarını önceden önleme yükümlülüğü altında.

Wikipedia söz konusu yasaların kapsamına girmiyor. Ancak, Wikipedia Politika ve Hukuk Departmanı yöneticisi John Weitzmann seslerini duyurmak için yapabilecekleri en iyi hamlenin bu olduğunu dile getirdi.

Wikipedia’nın yasaya karşı çıkma nedeni hatalı ve kötü niyetli sansürlere neden olabilme ihtimali. Yasa tasarısının 11’inci maddesi internet sitelerine yazar haklarına riayet için her yazı için lisans alma zorunluğu getiriyor.

Wikipedia bu iki maddenin basın özgürlüğünü önemli ölçüde sınırlayacağını belirtirken, geçtiğimiz aylarda YouTube’da benzer şekilde bu tasarının özgürlükleri kısıtlayacağını dile getiren bir açıklama yayınlamıştı.




yazarMehmet Ali Ertunç

2015 yılı Ekim ayında SDN ailesine dahil olan Mehmet Ali, İskenderun Teknik Üniversitesi'nde eğitim hayatına devam ediyor. Havacılık tutkusu her geçen gün artarken, silahlara ve otomobillere büyük ilgi duyuyor.
Yazarın diğer haberlerine ulaşmak için tıklayın.

Yeni ! ShiftDelete.Net ya da SDN Forum hesabınız ile yorum yaparak yorumlarınızın rumuzunuz ile yayınlanmasını sağlayabilirsiniz. Giriş için tıklayın.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

10 yorum - “Wikipedia, Avrupa’yı protesto ediyor!”

  1. Ziyaretçi dedi ki:

    Ülkemiz birlik içinde zaten. Darısı başımıza olacak birşey yok. Kural kuraldır, adam olacaksın kurallara uyacaksın

  2. Ziyaretçi dedi ki:

    Eskiden internet özgürlüktü cok başka birşeydi

  3. Ziyaretçi dedi ki:

    Bu yasa tasarısı en çok Google ve Youtube etkiler. Wikipedia güzel bir hamle yapmış en azından diğer firmalar ile dayanışma içinde olduğunu göstermiş. Birlik olmanın darısı bizim ülkeye inşallah

  4. Ziyaretçi dedi ki:

    Gün gelecek insanlar internete düşen herhangi bir şeyin telifi olamaz diye yasalar çıkaracak. Sadece yasa koyan şu köhne jenerasyonun geberip şimdiki Z kuşağını beklesinler

  5. Ziyaretçi dedi ki:

    Özgürlük başka bir şey. Başkasının makalesini, içeriğini, emeğini çalıp yayınlamak başka bir şey. Keşke yasa, iftira ve yalanlarla zehir saçan internet trollerini de kapsasa. Wiki bizi terör örgütleriyle ilişkilendirdi. Uyardık ısrar etti. Şimdi de özgürlük mözgürlük diyor. Yalanın, emek hırsızlığının özgürlüğü olmaz.

  6. Ziyaretçi dedi ki:

    Wikipedia’nın canı cehenneme!

  7. Ziyaretçi dedi ki:

    Gereksiz bir site, eskiden bu siteyi gözünde büyütenler vardı. Onlarda öğrendiler zorda olsa. Halen Amacı problem çıkarmak isteyenler de var elbette

  8. Ziyaretçi dedi ki:

    Her yazıya telif istemek? Oha yani wiki haklı.

  9. Ziyaretçi dedi ki:

    ondanmı Wikipedia kapalı

    1. Ziyaretçi dedi ki:

      Vikipedia kapalı değil bazı arkadaşlar yanlış anlamış türkiyede yasaklı

" Wikipedia, Avrupa’yı protesto ediyor! konulu haberimizde ShiftDelete.Net olarak sizlere Wikipedia, Avrupa’yı protesto ediyor! ile ilgili son gelişmeleri aktarmak istedik. Hemen yukarıda Wikipedia, Avrupa’yı protesto ediyor! ile ilgili yorum ve görüşleri inceleyerek sizlerde yorum bırakabilirsiniz. "

En yeni Videolar

  1. 1 RTX 3070'li Game Garaj Deluxe 7A inceleme! RTX 3070'li Game Garaj Deluxe 7A inceleme!
  2. 2 Yetkili bi abi geliyor! Saat 21.00'da canlı yayın! Yetkili bi abi geliyor! Saat 21.00'da canlı yayın!
  3. 3 Kendisini AirPods Pro zanneden 109 liralık kulaklık! Kendisini AirPods Pro zanneden 109 liralık kulaklık!
  4. 4 Anker Nebula Apollo taşınabilir projeksiyon inceleme! Anker Nebula Apollo taşınabilir projeksiyon inceleme!
  5. 5 Xiaomi Mi Robot Vacuum inceleme! Xiaomi Mi Robot Vacuum inceleme!
  6. 6 Ofis içi video: Hakkı Alkan hediye dağıtıyor! Ofis içi video: Hakkı Alkan hediye dağıtıyor!
  7. 7 BİM'den 250 liralık kulaklık alırsanız ne olur? BİM'den 250 liralık kulaklık alırsanız ne olur?
  8. 8 Çekiliş mafyası, insanları kandırıyor mu? Çekiliş mafyası, insanları kandırıyor mu?
  9. 9 Türkiye'de iPhone 12 Pro kutusundan neler çıkıyor? Türkiye'de iPhone 12 Pro kutusundan neler çıkıyor?
  10. 10 MSI Immerse GH61 kulaklık incelemesi! MSI Immerse GH61 kulaklık incelemesi!