Hatırlanacağı üzere PlayStation 3 ilk piyasaya sürüldüğü günlerde, cihazın son derece karmaşık bir sisteminin olduğu ve bu cihaza oyun geliştirmenin son derece meşakatli bir iş olduğu belirtilmişti. Bir çok yapımcı bu konuda hem fikir olurken, oyunlar genel itibari ile Xbox 360 kitleri üzerinde geliştirilmiş ve sonradan PS3‘e port edilmişti.

PlayStation 3‘te yapımcıların yaşadığı sorunları göz önüne alan Sony, yeni nesil konsolu PlayStation 4‘te PC‘ye daha çok benzeyen basit bir mimariyle yapımcıların karşısına çıkmıştı. Xbox One ve PS4‘ün PC‘ye benzer mimariler kullanmaları yapımcıları memnun etmiş olsa da bu durum yapım sürecini pek kısaltmışa benzemiyor.

Yapım süreci 8-10 kat daha uzun

Zira Capcom‘un yetkili isimlerinden Masaru Ijuin‘e göre yeni nesil konsollar için bir oyun geliştirmek yaklaşık olarak 8-10 kat daha uzun sürüyormuş. Ijuin‘e göre bu durumun asıl nedeni ise yeni nesiller için kullanılan yeni oyun motorları. (Capcom yeni nesil oyunu Deep Down için Panta Rhei isimli bir oyun motoru kullanıyor)

Tabi ki bu durumun alışma süreci olduğunu göz önüne alırsak, bir süre sonra firmaların oyun geliştirme olayında biraz daha seri olacağını söyleyebiliriz. Zira Ubisoft‘ta yeni nesil konsollar için geliştirdiği 3 oyununda da ertelemeye gitmişti. Yani gelen erteleme haberlerini göz önüne aldığımızda, Ijuin‘in kısmen de olsa haklı olduğunu söyleyebiliriz.

:: Sizce ertelemelerin sebebi satış stratejisi mi yoksa gelişim sürecinin uzun sürmesi mi?