Ubisoft, Assassin’s Creed Shadows’u tanıttı ve serinin yenilenen teknolojisiyle ilk kez karşımıza çıkacak. Oyun, ışın izleme ve geliştirilmiş fizik motoru gibi yeni nesil teknolojileri kullanarak oyunculara kaliteli bir deneyim sunmayı hedefliyor.
Assassin’s Creed Shadows’un tanıtımı bize serinin yenilenmiş teknolojisine ilk bakışımızı sunuyor
Geçtiğimiz haftalarda kısa bir CGI fragmanı yayınlanan Assassin’s Creed Shadows, sonunda kapsamlı bir oynanış demosuyla tanıtıldı. Serinin yalnızca yeni nesil konsollara yönelik ilk oyunu olan Shadows, ışın izleme gibi güncel teknolojilerden faydalanarak önceki oyunlara göre daha ileri bir seviyede olmayı hedefliyor. İlk izlenimler, oyunun teknolojik olarak daha önceki oyunlara kıyasla büyük bir sıçrama yaptığını gösteriyor.
En dikkat çekici yeniliklerden biri ışın izleme destekli global aydınlatma (RTGI) teknolojisinin eklenmesi. Ubisoft’un Anvil oyun motoru artık RTGI’yi destekliyor ve bu da daha gerçekçi aydınlatma efektleri sunuyor. Geniş alanlardaki ışıklandırma etkileyici görünürken, daha küçük çevresel unsurlarda aynı etkiyi yaratmakta bazı zorluklar olduğu gözlemleniyor. Demo sırasında iç mekanlarda görülen bazı ışık sızıntıları ve ışıklandırma detaylarının kamera hareketiyle birlikte aniden ortaya çıkması, bu teknolojinin henüz tam olarak optimize edilmediğini gösteriyor.
Oynanış videosunda dikkat çeken bir diğer detay ise küçük ölçekli yıkım efektleri. Yasuke karakteriyle yapılan dövüş sahnelerinde, düşmanların meyve sepetlerine çarparak meyvelerin etrafa saçılması gibi detaylar görsel olarak oldukça tatmin edici. Ancak bu nesneler yere düştükten sonra fiziksel tepkime göstermiyor, yani oyuncu hareketlerine tepki vermiyorlar. Ubisoft, bu yeni yıkım mekaniklerini artırmayı hedefliyor ve final sürümde bu etkilerin ne kadar yaygın olacağı merak konusu.
Assassin’s Creed Shadows yapımcısı, Yasuke’ye gelen tepkilere yanıt verdi
Ancak oyunda hareket bulanıklığı (motion blur) bulunmaması, görsel akıcılığı olumsuz etkileyebilir. Geçmiş Assassin’s Creed oyunlarında en azından obje bazlı hareket bulanıklığı bulunuyordu ve bu, oyunun aksiyon sahnelerine daha sinematik bir his katıyordu. Demo sırasında kesintisiz ve tutarsız bir 30 fps kare hızıyla karşılaşmak da görsel deneyimi zedeliyor. Ubisoft’un final sürümde bu sorunları çözmesi bekleniyor.
Assassin’s Creed Shadows, serinin teknolojik olarak en büyük sıçramalarından biri olacak. RTGI ve sanallaştırılmış geometrinin eklenmesi, oyun dünyasının aydınlatma kalitesini ve kurulum boyutunu olumlu yönde etkileyebilir.
Ancak genel ışıklandırma kalitesindeki bazı eksiklikler ve kare hızı sorunları, oyunun çıkışına kadar giderilmesi gereken noktalar olarak öne çıkıyor. Siz ne düşünüyorsunuz? Düşüncelerinizi aşağıdaki yorumlar kısmından bizlerle paylaşmayı lütfen unutmayın.