Reklam

Hitman: Sniper Challenge – İnceleme

6
Reklam

Oyun dünyasının en ünlü ajanı Ajan 47 bu sene geri dönüyor. Nam-ı diğer Hitman ile son olarak 2006 yılında Xbox 360 ve PlayStation 3 piyasada yeniyken görevimizi yapmış ve herkes kendi yoluna gitmişti.

Hitman: Blood Money oyununun üzerinden 6 sene geçti. Tam 6 sene sonra Kasım ayında Hitman: Absolution oyunuyla Hitman ile tekrar görüşeceğiz. Ancak o döneme kadar sabırsız bir şekilde bekleyeceğimizi bilen Square Enix, bize oyalanmamız için mini bir Hitman oyunu gönderdi.

Reklam

Hitman Sniper Challenge’ın anlatımına biraz sonra geçeceğim fakat öncelikle Hitman Absolution hakkında bilgiler vermek istiyorum. Önceki oyunların da yapımcısı olan IO Interactive tarafından geliştirilen Hitman: Absolution, Square Enix tarafından dağıtılacak. Glacier 2 grafik motorunu kullanan oyun 20 Kasım 2012’de oyunseverlerle buluşacak.

Ön sipariş ödülü

Hitman: Sniper Challenge ise ana oyunu ön sipariş ile alanlara hediye edilen mini bir oyun. Hitman: Absolution’a ön sipariş verenler, kendilerine gönderilen kod aracılığıyla Xbox 360 veya PlayStation 3’leri üzerinden oyunu indirerek oynamaya başlayabilirler. Ülkemizde de ön sipariş verenlere Sniper Challenge oyununun kodununun hediye edileceğini belirtelim.

{pagebreak::2}

Oyunda doğal olarak Ajan 47’yi yönetiyoruz fakat yürümek, hareket etmek gibi bir seçeneğimiz yok. Sadece bir binanın tepesinde oturuyoruz ve karşımızdaki binada yer alan hedefleri olabildiğince planlı bir şekilde vurmaya çalışıyoruz. Evet oyun, daha doğrusu mini bölüm sadece elimizdeki sniper ile karşı binadaki hedefleri vurmaktan ibaret.

Kısa ama bağımlılık yaratıcı

Bir kere oynamak ortalama olarak 2 ile 5 dakika arasında değişiyor. Fakat bölüm ne kadar kısa olsa da tekrar oynama, hatta tekrar tekrar oynama bakımından oldukça güzel hazırlanmış. Kısa ve aynı bölümü tekrar tekrar oynayarak toplamda 2 saat geçirdiğimi de itiraf etmem gerek.

Karşı binada bir parti yapılıyor, binanın çatısında fazlasıyla insan dolu. Bu sırada kulaklığımızdan bize hedefin geldiği anonsu yapılıyor. Bu noktadan sonra oyunumuz başlıyor. Amacımız ana hedefi ve korumalarını tamamiyle öldürmek. Fakat bunun için birçok kriterin olduğunu ve hedeflerin belli bir süre sonra kaçmaya başladıklarını belirtelim. Örneğin kalabalığa yakın bir yerde adam vurursanız kalabalık panik yapıp kaçmaya başlar. Korumalar da durumu farkedince telsizden herkese anons geçer.

En yüksek puanı toplamak için gerçekten hızlı düşünüp karar vermeniz, bunun yanında da iyi bir nişancı olmanız gerekiyor. Mesafe uzak olduğu için özellikle hareket eden hedefleri vururken zamanlamayı iyi yapmak gerekiyor. Kaçan bir koruma gördüğünüzde vurmanın bazen çok zor olduğunu belirtmem gerek.

{pagebreak::3}

Hedefler binanın çok çeşitli yerlerine sıralandığı için karşık düzende vurursanız birçok hedefin kaçması olası. Kaçtıkları zaman oyunu yine de bitirebiliyoruz fakat amaç en yüksek puanı toplamak olduğu için ne kadar çok adam o kadar çok puan demek oluyor.

Puan sistemi

Puan toplamak için birçok seçenek bulunuyor. Örneğin headshot yapmak doğal olarak en yüksek puan. Fakat ard arda headshot ile arada çok zaman bırakmadan vurursanız, seri sonunda puanınız katlanıyor. Hedefleri vurduğunuz her bir nokta farklı bir puan anlamına geliyor. Özellikle kaçan hedefleri bazen headshot ile vurmak, hatta sadece vurmak bile zor olduğundan olabildiğince soğukkanlı olmanız gerekiyor. Tek kurşunla birden fazla kişiyi vurabilirseniz de daha yüksek puan kazanıyorsunuz.

Kazandığımız puanlar bize ekipmanları geliştirmemizde yardımcı oluyor. Örneğin şarjörü arttırabiliyor, atış hızımızı daha hızlı hale getirebiliyoruz. Fakat özellikleri arttırmak için gerçekten çok fazla oyunu oynamak gerekiyor. Bu sayede Challenge’ları tamamlayıp oyunun hakkını verebiliyoruz.

Oyun sadece kod ile dağıtıldığından çok fazla oynayanın olmadığını söylememiz gerek. Yine de ana ekranda arkadaşlarımızı gösteren bir kutu bulunuyor. Eğer arkadaşlarımız da oynadıysa puanlarını görebiliyor ve puan anlamında meydan okuyabiliyoruz. Bunun için konsolunuzun internete bağlı olması gerekir. Biz oyunu oynarken Turkcell Superonline Fiber internet kullandık ve internet konusunda oldukça iyi performans aldık.

{pagebreak::4}

Gelelim Sniper Challenge oyununun ana oyun hakkında verdiği ipuçlarına. Öncelikle Glacier 2 grafik motorunun oldukça başarılı olduğunu belirtmemiz gerek. Oyunu PlayStation 3’te denedik ve grafiklerini başarılı bulduk. Absolution’ın da aynı grafiklere sahip olacağını düşünürsek bir oyun için oldukça yeterli diyebiliriz. Oyundan devrim yaratan grafikleri beklememek gerekiyor tabii ki. Yine de grafiklerin hiçbir kötü yanının olmadığını, Hitman için tam ideal olduğunu söyleyelim.

Her bölümün sonunda Hitman: Absolution’dan şahane bir müzik ile kesitler izliyoruz. Bu da aslında bizi gaza getirip Absolution’a olan heyecanımızı arttırıyor. Ben bu konuda Square Enix’in bir hata yaptığını düşünüyorum. Sniper Challenge, oyuna ön sipariş verenleri oldukça mutlu edecek ve oyuna ön sipariş verdiği için memnun bırakacak bir oyun olmuş. Ancak eğer bu oyunu herkese açık bir şekilde sunsalardı o zaman daha çok insan sırf Absolution’dan kesitler izleyerek oyuna ön sipariş verme arzusuna kapılabilirdi.

Absolution çıkış tarihi

Himan: Absolution’ın 20 Kasım 2012’de PC, PlayStation 3, Xbox 360 için piyasaya çıkacağını ve son derece sağlam bir oyunun geldiğini belirtelim. O zamana kadar oyuna ön sipariş vermek isterseniz de harika mini oyun Hitman: Sniper Challenge’a sahip olabilirsiniz.

:: Hitman Absolution’ı bekliyor musunuz?

6 Yorum

  1. Codename-47
    Silent Assasin
    Contracts
    Blood Money

    hepsi birbirinden güzeldi hepsini bitirmiştim dönüşü güzel olucaktır

  2. Peki ben daha yeni almış olamma rağmen pre order yapmadan sniper chalenge a sahip oldum ne gibir değişikliğin sonucunda ben bu pre order ürünün elde edebildim acaba bunu merak ediyorum blood money ve hitman absolutionnı beraber bulunduğu paketle aldım ondan dolayımıdır bu oyuna sahip oluşum bunu merak etmekteyiim ben umarım birisi cevap verir

Yorum yap

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

Exit mobile version