Lord of the Rings Online, World of Warcraft kadar çok oyuncusu, Age of Conan kadar da etkileyici grafikleri olmasa da, kendine has özellikleri bulunan bir yapım. Bu özelliklerden en büyüğü,ise yapımcıların Tolkien‘in yazdığı kitaplara sıkı sıkı bağlı olması. Yapımcı Turbine firması, kitapların yarattığı ortamı üç boyutlu olarak en iyi şekilde yansıtmaya çalışıyor. Bunu yaparkende her hamlelerini Tolkien’in varislerine danışıyorlar.
Oyunda yarattığımız karakterle, Gandalf, Aragorn ve Legolas‘la birlikte yan yana savaşıyor. Yeri geldiğinde ise Yüzük Kardeşliği‘ne yardımcı oluyorsunuz. Yapımın önümüzdeki aylarda piyasaya çıkacak olan genişleme paketi Siege of Mirkwood hem oyuncular hem de editörler tarafından merakla bekleniyor.
Bunun en büyük sebebi ise eklenti paketin sadece dijital olarak dağıtılması. Firma bu şekilde, yeni bir satış yöntemi deneyecek. Yeni yapımları hakkında oyunun Yapımcı Şefi Jeffrey Steefal hakkında bir röportaj yaptık. Steefal, Siege of Mirkwood dışında Lord of the Rings Online’ın geleceğini de değerlendirdi.
{pagebreak::2}
SDN: Siege of Mirkwood, basılı medyayla çıkmayacak. Bunun yerine dijital ortam ile dağıtmaya karar verdiniz. Peki bu kararı vermenizdeki en büyük etken nedir?
Sauron’un gözü
Biz sürekli olarak oyuncuların ihtiyaçlarını değerlendirmeye ve online oyun endüstrisindeki pazar eğilimlerini göz önünde bulundurmaya çalışıyoruz. Mirkwood için, zamanlamasını (Moria’dan yalnızca 1 sene sonra) ve Moria ile birlikte gördüğümüz geniş dijital yönelimleri dikkate aldığımızda yalnızca dijital yolla dağıtılacak bir genişleme paketi için iyi bir seçim olduğunu düşündük.
Sauron’un Kalesi Dol Guldor
Bu kesinlikle bundan sonra yalnızca bu yöntemle çalışacağız anlamına gelmiyor, biz sadece dağıtım için yeni bir seçeneği daha eklemiş oluyoruz. Gelecekte de perakende dağıtımların yanı sıra dijital dağıtımlarımız da olacak.
{pagebreak::3}
SDN : Bu ek paketle birlikte gelecek olan yenilikleri kısaca anlatır mısınız? Mesela yeni bir class ya da özellikler gelecek mi?
Siege of Mirkwood ile birlikte sunacağımız yeni özellikler konusunda gerçekten de çok heyecanlıyız:
- Mirkwood‘un yıkık harabeleri, örümcek dolu kanyonları ve bataklıklarında Sauron‘a karşı olan savaşlarında Lothlórien elflerine katılacaksınız.
- Bu yeni bölgede yüzlerce yeni ve zorlu görev sizi bekliyor.
Gandalf’la sohbet edebiliyorsunuz
- Kahramanınızı 65., Efsanevi eşyalarınızın gücünü ise 70. levele ulaştırabileceksiniz.
- Yeni Çatışma sisteminde kendi askerinizi yaratacak ve yöneteceksiniz.
Bir Hobit düşmanıyla savaşırken
- Dol Gulgur Zindanları‘na, Ölümcül Kılıç Konaklarına ve Vahşi Warg Ağıllarına gireceksiniz.
- Geliştirilmiş savaş tepkileri sayesinde eşsiz bir aksiyon yaşayacaksınız.
- Dol Guldur Komutanı Nazgul Lordu‘na karşı şimdiye kadar gördüğünüz en zorlu 12-kişilik akına katılacaksınız!
{pagebreak::4}
SDN: Senaryo olarak hala Fellowship of The Ring’deyiz, peki diğer kitaplar oyuna ne zaman eklenecekler?
Temel rehber olarak kitapları kullanıyor olsak da LOTRO‘nun destansı hikayesi aslında kendi yolunda da ilerliyor. Doğu’ya ve Güney’e ilerlemeye devam edeceğiz ve Kardeşlik kendi yollarına doğru dağılırken oyuncuların bu yönleri de keşfetmelerini sağlayacağız.
Oyuncular Nazgul efendisiyle savaşabilecek
SDN: Daha önce Legolas ve Aragorn gibi ünlü karakterlerle sırt sırta savaşmıştık. Bu sefer hangi NPC’lerle birlikte savaşacağız.
Kendi karakterinizi yaratıp Orc’larla savaşabiliyorsunuz
SoM’deki en tanıdık karakterler Galadrial ve Lorien Elfleri olacak, Dol Guldur kulesindeki Nazgul ve bineğini de unutmamak lazım elbette.
{pagebreak::5}
SDN: Siege of Mirkwood ile Volume 1 de olduğu gibi Book questleri esnasında drama sahneleri olacak mı? Örneğin Mordrambor’un kaçışı veya Vol. 2 ‘de Moria ‘ya girişimizde cinematik olmayan çok şık dramalar vardı. Bunların oyuncuyu iyice hikayeye çektiği, kuşku götürmez.
Elf Kuyutormanı geri almaya çalışırken
Bunları biz de seviyoruz, ama maalesef SoM‘de göremeyeceksiniz. İleride bunlardan daha çoğunu eklemeyi umut ediyoruz.
{pagebreak::6}
SDN: Her oyuncunun aklında olan bir soru var. Önümüzdeki expansion’a kadar Mirkwood’da mı olacağız yoksa, 2010’un başında gelecek free update Volume 3 ile Rohan’a en azından küçük bir giriş yapabilecek miyiz? İnsanlar Kardeşliğin hikayesi devam etsin, Fangorn, Isengard, Rohan ile tanışalım diye büyük bir merak ve sabırla bekliyorlar.
2010 için çıkaracağımız eklentileri planlamaya ve üzerlerinde çalışmaya başladık zaten. Henüz ayrıntıları açıklayacak durumda değiliz ama oyuncular 2010’da yepyeni bölgeleri göreceklerinden emin olabilirler…
Oyunda Nazgul’le karşılaştığınız zaman karakteriniz korkudan kımıldayamaz hale geliyor
{pagebreak::7}
SDN: Sizi Siege of Mirkwood’u yaparken zorlayan en büyük şey ne oldu? Yeni oyuncuları da aramıza katmak için yeni fikirler üretmek mi (Skirmish sistemi gibi), yoksa Tolkien severleri nasıl şaşırtabiliriz mi da?
Kitaplarda ve filmde gördüğünüz dev örümceklerden biriyle savaşabiliyorsunuz
En büyük zorluk yapmak istediklerimizi sınırlamak oluyor. Oyuncularımız için içerik hazırlamak ve yeni özellikler sunmak bizim için çok önemli ve aklımıza gelen her şeyi eklememek gerçekten çok zor! Mirkwood için dikkatimizi herkesin hoşuna gidecek öğeler üzerinde yoğunlaştırdık.
Önümüzdeki yıl oyuna eklenecek olan Gollum’un konsept tasarımı
Çatışma sistemi bunun en güzel örneği: kısa, erişilebilir, rasgele, hikayeye dayalı bu bölgeler güzel ödüller de kazandıracak.
{pagebreak::8}
SDN: DirectX 11 ‘e geçmeyi düşünüyor musunuz? 2010 yılı içerisinde bu projeyi gerçekleştirebilecek misiniz?
12 kişilik gruplar zorlu düşmanları yenerek namlarını salabilecekler
Her zaman son teknolojiyi takip etmeye çalışıyor ve oyuncularımıza en iyi deneyimi sunmayı hedefliyoruz. Diğer MMO geliştiricilerinin tahminlerinin aksine LOTRO DX10 desteği sunan ilk MMO oyunuydu. Bu öncülüğü 2010’da da sürdürmeyi istiyoruz.
SDN: Daha önce PVP sistemine geçmeyi düşündüğünüzü söylemiştiniz. Peki bu yapımda, PVP için ne yenilikler getirdiniz?
Yapım DirectX 11’i kullanan ilk oyunlardan biri olacak
PvP‘ye geçmek demek oyunun mantığını yeniden inşa etmek demek, yine de LOTRO’deki PvP içeriğini arttırmanın yollarını aramaya devam edeceğiz ve oyuncuların Orta Dünya‘nın kötü karakterlerini oynamaları için yeni yöntemler geliştireceğiz
açıkcası shift-delete’i bu konuda tebrik etmek gerek yabancı sitelerde bulamayacağım içeriğe direk türkçe olarak balıklama atlıyorum :)) röportajı yapanın ellerine sağlık şaka maka
Güzel ve açıklayıcı bir yazı olmuş. Oyunu sabırsızlıkla bekliyorum.
Uzun zamandır sitelerde haber olarak geçen ama hiçbir sitede direk yeni oyunla ilgili bir açıklama görememiştim. Sonunda Cem Süer ve Shiftdelete sayesinde oyunu genel hatlarıyla öğrenmiş bulunmaktayım. Shiftdelete artık daha sık ziyaret ediğim kesin…
T.Toraman
Bir LOTRO oyuncusu olarak büyük bir zevkle okudum röportajınızı. Türkiye’de her nedense bir türlü popüler olamamış ancak y.dışında hatrı sayılır büyüklükteki bir elit oyuncu kitlesine sahip LOTRO ile ilgili böylesi yazılar görmek sevindirici. Devamını yine sizden bekliyoruz.. belki bir detaylı inceleme?
Acıklayıcı bi yazı olmuş.Oyunu tamamen anldım.Yazara Teşşekürler Devamını Bekleriz