Reklam

Pac-Man’in 30 Yıllık Şok Sırrı Açıklandı

17
Reklam

Dünyanın en ünlü oyunu hangisidir? Her oyun severin bu konuda verebileceği farklı cevaplar var. Çoğu kişi için Call of Duty serisi bu tarz unvanlara sahip. Ancak öyle bir yapım var ki 30 yıldır tüm oyun platformlarına uyarlandı.

Defalarca rekor kıran bu yapımı denemeyen teknoloji tutkunu çok azdır. Bu yapımın adı Pac-Man. Sarı kocaman bir ağızın hayatta kalmak için ekranda bulunan altınları ya da kurabiyeleri yiyerek etrafta dolaşmasını konu alan bu yapım cep telefonları da dahil tüm oyun platformlarına uyarlandı.

Oyuna Olan Bakış Açınız Değişebilir

Reklam

Ekranda bulunan ve farklı renklerde olan hayaletlerden kaçmanın eğlenceli stresini yaşadığınız oyun aslında düşündüğünüzden daha karmaşık ve gizemli. San Fransisco‘da yapılan Oyun Yapımcıları Konferası‘nda bu klasik yapımın sırları açıklandı.

İşte efsanenin yapımcısı Toru Iwatani’nin oyun hakkında verdiği 5 sır.

{pagebreak::Gerçek Hedef Kitlesi Kimlerdi?}

Gerçek Hedef Kitlesi Kimlerdi?

Toru Iwatan‘ın ilk şaşırtıcı açıklaması oyunun gerçek hedef kitlesiyle ilgiliydi. Iwatan aslında oyunu sadece kızları düşünerek hazırlamış.

Günümüzde her iki cinsede hitap eden oyun pazarı 30 yıl önce sadece erkekler tarafından ilgi görüyordu. Iwatan ise sektörde bir devrim yaratmak için böyle bir oyun yapmaya başladı.

{pagebreak::Gelişmiş Yapay Zeka }

Gelişmiş Yapay Zeka

Günümüzdeki oyunlarda bulunan yapay zeka bazen gerçek insanları bile şaşırtabiliyor. Ancak 1970‘li yılların yapımlarında yapay zeka gerektirecek detaylara gerek yoktu.

Kalitesiz ekranlarda oynanmak üzere düşük çözünürlükte hazırlanan ve az yer kaplayan bu yapımlarda sadece düşmanlar anlamsızca kahramanların üzerine ve ateş etse yeterliydi.

Ancak Pac-Man‘in bilinmeyen bir yanı oyunda bulunan dört hayaletin (ghost) oldukça stratejik düşmanlar olmasıdır. Iwatan bu dört hayaletin aslında plan yapıp Pac-Man’i tuzağa düşürmek için uğraştığını açıkladı. Bu dört düşmandan birisi Pac-Man’i sıkıştırırken diğeri ise kendini yem edip onu tuzağa çekmeye çalışıyor.

Oyuncu tuzağa düşerse de 4 hayaletin saldırısına uğruyor.

{pagebreak::İsmi Nereden Geliyor?}

İsmi Nereden Geliyor?

Artık bir efsane olmuş olan Pac-Man ismi aslında nereden geliyor? Yapımcı bu konuda da bir itirafta bulundu. Karakterin adı yine kızların ilgisini çekmek için seçilmiş.

Kadınların meyve yemeyi sevdiğini fark eden Toru Iwatani bu unsurları oyuna eklemiş. Faydalı şeyler atıştıran bir adamın kızların dikkatini çekeceğini düşünen Iwatani Japonca atıştıran anlamına gelen puck kelimesinden oyunun adını türetmiş.

{pagebreak::İptal Edilen Özellik }

İptal Edilen Özellik

Günümüzdeki oyun yapımcılar yüzlerce kişilik ekipleriyle Hollywood filmleriyle yarışan işler ortaya koyuyor. Ancak 30 yıl önceki şartlar ve imkanlar oldukça farklıydı.

Iwatani konferans sırasında aslında Pac-Man’in yapımı sırasın imkansızlıklardan bir özelliğin iptal edildiğini açıkladı. Bu özellik ufak gibi gözükse de yapımın oynanışını tamamen değiştirecekti.

Oyunda hayaletler ortaya çıktığı zaman özel olarak hazırlanmış elektrikli bir pres makinesi bulunacaktı. Pac-Man kendine karşı taktik uygulayan hayaletlere karşı strateji belirleyip bu noktaya çekebilirse hayaletler sıkışarak ölecekti.

{pagebreak::Oyun Neredeyse Rafa Kalkıyordu}

Oyun Neredeyse Rafa Kalkıyordu

Iwantani’nin yaşadığı en büyük sorun ise yayıncı firma Namco‘nun başkanıyla yaşadığı bir tartışmaydı. O dönemki başkan hayaletlerinin hepsinin farkta renkte olmasını beğenmedi ve Iwatani’ye bu konuda değişikler yapmasını emretti.

Başkana göre tüm hayaletler aynı renkte olmalıydı. Ancak yapmcı her bir hayaletin kendine ait kişiliği olduğunu ve oyuncuların bunları renklere göre ayırt edeceğini söyledi.

Uzun tartışmalar sonucunda oyun rafa kalkmak üzereyken Namco’nun diğer yöneticileri ve test ekibi şirketin başkanını ikna edebildi.

:: Bu itiraflardan sonra oyuna olan bakış açınız olumlu ya da olumsuz yönde değişti mi?

17 Yorum

  1. Çok zekice.Oyunu bitirmenin yolu tuzağa çeken hayaletin peşinden gitmemek ve yakınında durmamak.Rastgele gezerek oyunu bitirmeye çalışmaktansa bu hayaleti belirleyip daha stratejik oynanabilir.Bunu anlamak için tekrar oynayacağım.

  2. hikayesi enteresan.

    eskiden oynadığımda sıradan bir oyun gibi oynardım. Hayalet kovalar sen kaçarsın mantığıyla

  3. benim anladığım: adamın abazaa ve asosyal olduğu.kızlara açılamadığı için beyne vuran hormonlar böyle oyun yazdırmış adama enterasan

  4. Hayaletlerin kendini yem ettiğini bilmiyordum. Eskiden benim telefonum Sony Ericsson W800i’de vardı bu oyun. Çok oynardım.

  5. vay be bizim ataricilerde zamanında oynadığımız oyun resmen kız oyunuymuş hikayesi pek bir şey anlatmıyor sadece üreticinin birilerini söğüşlemek için yaptığı yazılım yani microsoft ve kullanıcıları gibi 🙂

  6. aman ne büyük sır. emeğe saygım sonsuz ama gerçekten gereksiz bir haber olmuş. oyun alt tarafı adam yapmış tutmuş. bunu illada bişeylere dayandırmaya gerek yok ki.

  7. Pacmanın asıl hikayesi hayat labirentinde yolunu kaynetmiş ve sürekli tüketerek hayatını idame etmeye yönlwndirmiş insanoğlunun temsilidir.

Yorum yap

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

Exit mobile version