Fantastik RPG oyun mu yoksa satranç mı?: Heroes of Might and Magic
Heroes of Might and Magic, doksanlı yılları yaşayanlar için unutulmaz oyunlar arasında. A Strategic Quest adına sahip ilk oyun 1995 yılında yayınlandı. İlk oyun klasikler arasında yer alsa da, beklenen patlamayı yapamadı. Heroes serisi, ikinci oyununda ise bilinen özelliklerine kavuşmaya başladı.
Oyun asıl patlamasını ise 1999 yılında, Heroes 3 ile yaptı. Heroes dünyasında 9 ana ırk ve her bir ırkın kendisine ait kalesi bulunuyor. Oyunda yer alan ırklar, kaleleri ve özellikleri ise her birine farklı avantajlar sağlıyor.
Heroes 3 hikayesi
Belli başlı bazı ırklar ise şöyle: İnsan ırkı, Erathia denilen bu toprakların eski hükümdarı. Erathia topraklarına yeniden hakim olmak isteyen insanlar, oyunun temel ırkı konumunda. İyiliğin simgesi olan bu ırk, Melek, Rahip, Şövalye, Griffin gibi askerlere sahip.
Rampart kalesi ise Elfler, Cüceler ve Druidlerin kontrolündedir. Pegasus, Cüce, Ent ve Ejderha bu ırkın önemli savaşçıları. Kalenin kahramanları hem iyi savaşçı hem de biraz da büyü gücüne sahipler.
Tower kalesi ise kuzey mitolojisinden esinlenen Gremlin, Titan, Naga gibi mitolojik savaşçıların olduğu bir ırk. Bu kale oyun haritasında karlı topraklara hükmediyor ve güçlü büyücülere sahip.
Necromancerlar, ölülerden güç alan, Vampir, Cadı gibi savaşçıları olan ve büyü güçleri olan bir ırk. Kısacası her ırkın farklı özellikleri ve farklı stratejik üstünlükleri var. Heroes, 4,5,6 şeklinde devam etmiş olsa da, serinin hayranları için Heroes 3 ayrı bir yerde.
Ultima Online hayat offline, başka söze gerek yok 🙂